Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-«پویش هر خانه یک حسینیه» برای فیض بردن همه اقشار جامعه از مراسم عزاداری امام حسین (ع) با همکاری طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در حال برگزاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همه ساله با آغاز ماه محرم، شهر رنگ و بوی خاصی می‌گیرد در بیشتر محلات، مساجد و تکایا مراسم روضه خوانی سیدالشهدا برپاست و راه‌اندازی دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ امام حسین(ع) در خیابان‌ها خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه‌های صلواتی چای با پخش مداحی و روضه خوانی و بوی اسفند جلوه خاصی به شهر می‌بخشد ولی امسال با  شیوع کرونا ویروس، سبک عزاداری در ماه محرم تغییر کرده است. اکنون که وارد ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) شده‌ایم، خیابان‌ها رخت عزا بر تن کرده‌اند و صدای عزاداری امام حسین(ع) از جای جای آن به گوش می‌رسد. مراسم عزاداری با حداقل جمعیت و در فضایی باز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم برپایی ایستگاه‌های صلواتی در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری سیدالشهدا تعطیل شدنی نیست

معاون تذهیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به پویش مردمی "هر خانه یک حسینیه"، اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع کرونا ویروس و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به سمت اجرای شیوه‌های نوین عزاداری گام برداریم.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی افزود: بنابراین این پویش با توجه به شرایط متفاوت محرم امسال و لزوم رعایت مسائل بهداشتی برای حفظ سلامتی جامعه به همت قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان شکل گرفت تا دین خود را در برگزاری عزای امام حسین (ع)  ادا کند.

معاون تذهیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مراسم عزاداری سیدالشهدا تعطیل شدنی نیست، گفت: در طول تاریخ بر اساس شرایط زمان و مکان، نحوه برگزاری متغیر بوده ولی هیچ‌گاه تعطیل نشده و امسال هم با رعایت نکات بهداشتی، مراسم به سبک دیگری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل بیماری یا الزام به رعایت مسائل پزشکی و عدم حضور در جلسات عمومی عزاداری، امکان خارج شدن از منزل را ندارند و به همین دلیل قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون پویش مردمی "هر خانه یک حسینیه" را راه‌اندازی کردند.

تا‌کنون بیش از 300 نفر از طلاب و مبلغان در این پویش ثبت نام کرده‌اند

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: در این پویش مبلغان با حضور در فضاهای باز مجتمع‌ها، خانه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها و ادارات حضور می‌یابند و مراسم عزاداری امام حسین(ع) را حتی برای تعداد محدود برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت نام روحانیون و طلاب در این پویش، اظهار داشت: تا‌کنون بیش از 300 نفر از طلاب و مبلغان برای حضور در این پویش اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون تذهیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: در چهار روز اول محرم، 50 خانواده تقاضای برگزاری توسل خانگی با حضور مبلغان جهادی را در منازلشان داشته‌اند که این میزان تقاضا با گذشت زمان و اطلاع رسانی بیشتر این پویش به مردم، بسیار روند افزایشی خواهد داشت.

خراسان جنوبی| هیئت‌های عزاداری ملزم به رعایت قوانین برگزاری مراسمات هستندتأمین نظم و امنیت مجالس عزاداری با 21 هزار گشت انتظامیعزاداری رزمندگان فاطمیون در حرم حضرت رقیه(ع)+فیلم

وی افزود: در صورتی که طلاب دیگری خواهان پیوستن به این پویش هستند، می‌توانند با مراجعه به نشانی esfhozeh.ir/moharram نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت الاسلام مومنی با بیان نشانی ثبت‌نام برگزاری دعوت از مبلغان، گفت: افرادی که نسبت به برگزاری مراسم و دعوت مبلغان می‌خواهند اقدام کنند با مراجعه به نشانی esfhozeh.ir/hosainyeh آمادگی خود را برای مراسم اعلام کنند و بعد از هماهنگی‌های لازم، مبلغان به محل اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: در سراسر استان این پویش به صورت رایگان از اول محرم تا پایان صفر اجرا می‌شود و طلاب در توسل‌های خانگی شرکت می‌کنند.

معاون تذهیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: پویش "هر خانه یک حسینیه" یک کار جدید است و بسیاری از مردم هنوز از این قضیه مطلع نشده‌اند بنابراین اطلاع‌رسانی بیشتر، سهم بیشتری در برگزاری چنین پویشی خواهد داشت.

انتهای پیام/166/ی

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... عزاداری دهه اول محرم در جوار سرداران بی پلاک+عکس و فیلم جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم + عکس گزارش ویدئویی| ماه محرم متفاوت در کاشان / لبیک هیئات مذهبی به فرمایشات رهبری در برگزاری عزاداری قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزاداری دهه اول محرم در جوار سرداران بی پلاک+عکس و فیلم جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم + عکس گزارش ویدئویی| ماه محرم متفاوت در کاشان / لبیک هیئات مذهبی به فرمایشات رهبری در برگزاری عزاداری پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند ۴ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در کاشان حضوری برگزار می‌شود ۵ وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست ۶ ۱۰۴۱ تن کالا از آذربایجان‌ غربی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد ۷ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود ۸ پای دلالان به بازار آلوچه قرمز مراغه باز شد؛ چانه‌زنی برای کاهش قیمت‌ها و نارضایتی کشاورزان مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست از دشمن را تشخیص دهند؟ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود گزارش| بازی عطاری‌ها با جان مردم /‌ قیمت‌های نجومی برای تجویز‌‌ داروی "کرونا" پای دلالان به بازار آلوچه قرمز مراغه باز شد؛ چانه‌زنی برای کاهش قیمت‌ها و نارضایتی کشاورزان مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب‌الله جزئیات پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم از امروز/ سقف خرید هر کد ملی ۵میلیون تومان اعلام حالت فوق‌العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه یک حسینیه مراسم عزاداری امام حسین اول محرم ماه محرم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران سمنان در مصلای بزرگ حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور در راستای اجرای قانون نضهت ملی مسکن در حال احداث است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند احداث این واحدهای مسکونی تصریح کرد: از این تعداد بیش از 500 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور به تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد به زودی این تلاش‌ها نتیجه داد و مردم در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بزرگ در کشور باشند.

حسینی به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مشکلات و مضلات اقتصادی کشور در گرو جهش تولید بوده و توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید مهم‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی و دور کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است.

وی با اشاره به درپیش‌بودن روز جهانی کارگر، کارگران را رکن مهم رونق تولید برشمرد و بیان کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از کارگران و حوزه تولید گفت: افزایش قابل توجه حقوق کارگران و رفاهیات آنان در طول فعالیت دولت سیزدهم از جمله اقدامات دولت برای حمایت از این قشر مولد بوده است.

حسینی با اشاره به نقش ارزشمند کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف کشور بیان کرد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری 500 هزار کارگر ساختمانی از دیگر اقدامات حمایتی دولت از کارگران است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای جهش تولید خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

معاون رئیس‌جمهور از فعالیت بیش از 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبرداد و بر لزوم حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

حسینی با اشاره به لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در کشور عنوان کرد: این مهم با قدرت و صلابت برای توسعه و پیشرفت کشور محقق خواهد شد که نمونه این مهم، قدرت نظامی و اقتدار دفاعی است که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشته و هیمنه پوشالی دشمن را از بین برد گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • صنعتگران ذوب آهن اصفهان برای ایران قوی تلاش می کنند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت