Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در این هفته در بخش مسکن روستایی هزار جلد سند روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحویل می شود که با این تعداد کل اسناد تحویلی به ۲۱۵ هزار جلد خواهد رسید و تا پایان دولت دوازدهم به ۲۲۱ هزار جلد می رسد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی  در برنامه تلویزیونی "در مسیر توسعه" شبکه استانی اظهار داشت: تامین زیر ساخت های توسعه پایدار به عنوان یک راهبرد اساسی در مدیریت استان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نحوی که سرمایه گذاری در حوزه آب، برق، گاز، راه، آموزش، بهداشت و احیای دریاچه ارومیه توانسته شاخص های توسعه را جابجا کند.

وی بیان کرد: در هفته دولت به عنوان نقطه عطفی در بهره برداری از دستاوردهای توسعه، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در عمران و زیربنایی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می شود.این رقم در کنار اعتبارات در طول سال و نیز احیای دریاچه ارومیه نقش بسزایی در ایجاد زیر ساخت های استان دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر درصد برخورداری استان در راههای روستایی ۸۲ درصد است. در راه های بین شهری رتبه ۱۱ کشوری قرار داریم.شاخص برخورداری از تاسیسات آب شامل روستایی تحت پوشش و سایر روستاهای دارای آب ۹۹.۳ درصد و شاخص بهره مندی روستایی از آب سالم و بهداشتی ۷۶ درصد است.

وی بیان کرد: بمناسبت هفته دولت هزار واحد مسکن روستایی افتتاح می شود. با افتتاح این واحدها تعداد واحدهای مقام سازی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ۸۲ هزار و ۴۰۰ واحد می رسد که این رقم تا پایان دولت به ۹۶ هزار و ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

رحمانی افزود: در این هفته در بخش مسکن روستایی هزار جلد سند روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحویل می شود که با این تعداد کل اسناد تحویلی به ۲۱۵ هزار جلد خواهد رسید و تا پایان دولت دوازدهم به ۲۲۱ هزار جلد می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از شاخص های جهش یافته در دولت تدبیر و امید سرانه تخت بیمارستانی و بهداشت و درمان است.به نحوی که با اقدامات جهادی شاهد افتتاح بیمارستان و خانه های بهداشت و سلامت در اقصی نقاط مختلف استان هستیم. پروژه های متعددی نیز در دست اجراست که تا پایان کار دولت به بهره برداری می رسد. 

وی تصریح کرد: سه برابر شدن میانگین سرانه ارائه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی به روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، افزایش ۱۱.۲ درصدی خانه های بهداشت ملکی و جدید الاحداث، احداث ۱۸۰ باب خانه بهداشت، افزایش ۹۰ درصدی تعداد پایگاه های سلامت، افزایش ۲۵ درصدی تخت های ویژه بستری، رشد ۶۵ درصدی ارائه خدمات در درمانگاه های دولتی بویژه در شهرستان های محروم، افزایش ۱۶ درصدی ناوگان آمبولانس و توسعه اورژانس از جمله شاخص های ویژه حوزه بهداشت و درمان بشمار می رود.

وی یادآور شد: برای جبران کاستی های سرانه فضای آموزشی نیز مشارکت خیرین یک اصل است. کارهای خوبی شده اما هنوز کافی نیست. طرح آجر به آجر با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز آغاز شده که مردم با هر توانایی مالی می توانند در ساخت مدارس مشارکت نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی آذربایجان غربی مسکن روستایی هزار جلد تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان