Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بیرم‌وند با بیان اینکه مساجد از جايگاه بسيار والايی برخوردار بوده و محور اصلی عزاداری‌های محرم هستند گفت: مساجد باید همواره در مسیر بصیرت‌افزایی و روشنگری سیاسی پیشگام باشند.

«حجت‌الاسلام علی بیرم‌وند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تسلیت ایام محرم و سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: مساجد از جايگاه بسيار والايی برخوردار بوده و محور اصلی در عزاداری‌های محرم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح‌الله مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک افزود: در مجالس عزاداری بايد اهداف نهضت سيدالشهدا (ع) بيان شود و مردم را با مسائل روز جامعه آشنا كرد تا با بصيرت كامل، دشمنان و توطئه يزيديان و حسينيان زمان خود را بشناسند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد باید همواره در مسیر بصیرت‌افزایی و روشنگری سیاسی پیشگام باشند اضافه کرد: لازم است مساجد در برنامه‌های خود طرح سیره تاریخی امام حسین (ع)، تبیین پیام‌های عاشورا، بیان تاریخ انقلاب اسلامی و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب را در نظر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند تصریح کرد: برگزاری جلسات عزاداری برای سرور و سالار شهيدان نعمتی ارزشمند از اهل بيت (ع) است و مسئولان هيئات مذهبی بايد افتخار خدمت را قدر بدانند.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای اصلاح جامعه را از درس‌های مهم عاشورا برشمرد و عنوان کرد: نهضت حسینی باید توسط روحانیون، برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

 

مدیر کانون روح‌الله اندیمشک بیان کرد: فلسفه و پيام عاشورا هر سال در ماه محرم برای مردم تبيين می‌شود و امسال نیز متوليان امور فرهنگی در مساجد، برنامه‌ها و اقدامات موثری در اين زمينه دارند.

 

وی ادامه داد: با فرارسیدن ماه محرم اقداماتی از جمله سیاه‌پوش کردن محله، مسجد و برخی از منازل محبان اهل بیت (ع)، نصب پرچم امام حسین (ع) در بلوار شهید جوادملکی و اهتزار پرچم حضرت سیدالشهدا (ع) بر روی پشت بام مسجد توسط مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند از توزیع ۷۰۰ ماسک رایگان و ضدعفونی مستمر محله و مسجد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اذعان داشت: در این راستا ۲ هزار آب معدنی در بین عزاداران حسینی و ۳۰۰ مهر تربت و ۳۰۰ سجاده جیبی میان نمازگزاران توزیع شد.

 

وی توزیع کمک‌های مومنانه هر شب میان ۱۰ خانواده را از دیگر اقدامات مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک برشمرد و ابراز کرد: تاکنون کمک مالی به ۲۰ خانواده نیازمند و بیمار به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و تهیه یک کولر گازی و یک یخچال برای خانواده‌ای نیازمند که دارای بیمار فلج بودند، انجام شده است.

 

مدیر کانون روح‌الله اندیمشک با اشاره اینکه هدایایی از سوی مقام معظم رهبری به نوجوانان این کانون با توجه به فعالیت‌های مستمر آنها اهدا شده است خاطر نشان کرد: برگزاری بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط پایگاه بسیج خواهران رضوان و تقدیر و تشکر از پرسنل یادمان دوکوهه که در رزمایش کمک مومنانه نقش موثری داشتند، از دیگر اقدامات مسجد امام خمینی (ره) بودند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه بصیرت افزایی محرم امر به معروف و نهی از منکر مسجد امام خمینی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها