Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:10:19 GMT

امسال میزان حقابه‌ تمامی تالاب‌های کشور مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۶۱۱۵

امسال میزان حقابه‌ تمامی تالاب‌های کشور مشخص می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: تا پایان امسال، میزان حقابه‌ تمامی تالاب‌های کشور معلوم شده اما حقابه تمامی تالاب‌ها داده نمی‌شود، بنابراین از سال آینده براساس اطلاعات موجود، باید اقدامات لازم در زمینه تالاب‌ها انجام شود. - اخبار استانها -

مسعود تجریشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به تصویب 640 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون این میزان بودجه، مصوبه هیات دولت را اخذ کرده و پس از اینکه از طریق سازمان برنامه بودجه ابلاغ شد دستگاه‌های اجرایی در استان می‌توانند براساس این ابلاغیه، پیش از رسیدن اعتبار مورد نیاز، با پیمانکاران قرارداد ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه‌های غیرسازه‌ای دریاچه ارومیه مشکل مالی ندارند تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد تومان برای کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اختصاص یافت اما ستاد احیای دریاچه ارومیه نتوانست همه آنها را جذب کند.

مدیر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از سوی دیگر به تازگی با اعتبارات فرهنگی دریاچه ارومیه که در استان وجود دارد، قراردادهایی بسته شده است.

حفر چاه‌هایی که حیات تالاب بین‌المللی هشیلان در کرمانشاه را نشانه رفته استگیلان| انباشت رسوبات و زباله در محدوده کانال کشتیرانی بندر‌انزلی؛ مسیر ورودی تالاب لایروبی شدورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

وی با انتقاد از اینکه ظرفیت استان‌ها برای هزینه‌کرد در اعتبارات فرهنگی احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد افزود: در این راستا انگیزه دستگاه‌های اجرایی بیشتر بر روی هزینه‌کرد در پروژه‌های سازه‌ای بوده تا اینکه به سمت پروژه‌هایی روند که با مردم در تعامل باشند.

تجریشی تاکید کرد: تاکنون هیچ درخواست اجرای پروژه‌ای از استان آذربایجان‌غربی نبوده که توسط دولت تامین منابع نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور در چند سال گذشته راه طولانی طی شده است گفت:  اگر به واقع تالاب‌ها خشک شود، کشور در آینده با چالش‌های بسیار جدی رو به رو می‌شود و در این رابطه، در خوزستان بیش از 40 درصد منابع اعتباری در جنوب شرقی خوزستان هزینه شده است.

تجریشی اظهار داشت: از این نوع تالاب‌ها در ارومیه و نیز در 24 تالاب در حال خشک شدن در 30 میلیون هکتار از اراضی کشور وجود دارد اما باید با طبیعت مهربان تر بود و نباید حق طبیعت و تالاب‌ها را گرفت.

وی تاکید کرد: باید به دنبال احیای تمامی تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی بوده و این با توسعه منابع آب جدید و توسعه کشاورزی در تضاد است.

معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: تا پایان امسال، میزان حقابه‌ تمامی تالاب‌های کشور معلوم شده اما حقابه تمامی تالاب‌ها داده نمی‌شود بنابراین از سال آینده براساس اطلاعات موجود، باید اقدامات لازم در زمینه تالاب‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در قانون برنامه پنج ساله هفتم، اهداف کم‌ تری پیش‌بینی کرده و به تالاب‌ها توجه کرد افزود: در غیر این صورت اتفاقی که سال 95 برای خوزستان افتاد برای کل کشور اتفاق خواهد افتاد.

تجریشی اظهار داشت: بنابراین باید حقابه‌های زیست محیطی را تامین کرده و نسبت به مسائل حساس‌تر شد چون در غیر این صورت با یک میلیارد دلار دریاچه ارومیه احیای شده و اگر احیا نشود باید هزار میلیارد تومان خرج جابه جایی مردم کرد تا از خطرات زیست محیطی آن در امان بمانند.

انتهای پیام/7548/ ع

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... گیلان| انباشت رسوبات و زباله در محدوده کانال کشتیرانی بندر‌انزلی؛ مسیر ورودی تالاب لایروبی شد ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گیلان| انباشت رسوبات و زباله در محدوده کانال کشتیرانی بندر‌انزلی؛ مسیر ورودی تالاب لایروبی شد ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند ۴ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در کاشان حضوری برگزار می‌شود ۵ وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست ۶ گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ ۷ ۱۰۴۱ تن کالا از آذربایجان‌ غربی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد ۸ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود مهمترین اخبار استانها فرمانده نیروی زمینی ارتش: به آمادگی بی‌نظیری در رزم زمینی رسیده‌ایم / پوزه هر نوع تهدیدی را در کسری از زمان درهم می‌‌پیچیم گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ ۸۰ درصد قطعات صنعت نفت بومی‌سازی شد/ پروژه "شهرک خودرویی خلیج فارس" روی مخزن نفت قرار دارد گزارش| بازی عطاری‌ها با جان مردم /‌ قیمت‌های نجومی برای تجویز‌‌ داروی "کرونا" مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود نمایندگی ایران در سازمان ملل: شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد اولیانوف: واضح نیست که هیچ‌کس نمی‌خواهد آمریکا را به‌عنوان عضو برجام به‌رسمیت بشناسد؟ روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد/پیگیری پروسه حقوقی اعتراض ایران به آمریکا برای اولین بار در آیمو درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای دریاچه ارومیه تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز :

با بارش‌های اخیر ساحل کاظیم‌ داشی بهتر از قبل شد تا حدی که مردم بتوانند خود را به آب شور دریاچه بزنند و از منافع درمانی‌اش بهره‌مند بشوند. 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم