Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی همدان افزود: در پوشش سوادآموزی، آمار همدان بالاتر از میانگین کشوری است، با این حال باید تمام توان استان برای آموزش بی‌سوادان و کم سوادان به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های کبودراهنگ، رزن، اسدآباد و درگزین، کم‌ترین آمار را در پوشش سوادآموزی در بین شهرستان‌های استان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادبخت عنوان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای دوره‌های سوادآموزی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه شورای سوادآموزی رسالت بسیار سنگینی در جامعه دارد، اضافه کرد: باسوادی یک جامعه برابر با توسعه آن جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه دانایی بهترین راه سوادآموزی است، گفت: در امر آموزش این گروه باید صورت مساله به خوبی بیان و تبیین شود.

وی افزود: کسب رتبه بسیار خوب سوادآموزی استان در کشور نشان از پیدا کردن راهکار دارد و این روند باید ادامه یابد.

آزادبخت با اشاره به نقش سایر دستگاه‌ها در امر سوادآموزی بیان کرد: در سال جاری باید هدف‌گذاری بر اساس تحقق اهداف پیش رود و گام‌های بلندی در توانمند سازی و توسعه برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: مراکز یادگیری سوادآموزی استان از ۲ مرکز در سال ۱۳۹۵ به ۱۹ مرکز در سال جاری رسیده است.

محمد پورداود اظهار داشت: این مراکز شامل ۱۴ مرکز غیردولتی و پنج مرکز مشارکتی است.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما کسب مهارت آموزی است که این برنامه در مراکز یادگیری سواد آموزی استان به خوبی اجرا می‌شود.

پورداود عنوان کرد: افراد زیر پوشش مراکز یادگیری سوادآموزی محلی استان در سال گذشته، هزار و ۱۱۵ نفر بود که در زمینه مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت های شغلی به مدت ۲۰۰ ساعت آموزش‌های لازم را فراگرفتند.  

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال در سطح استان نزدیک به یک‌هزار و ۷۰۰ سوادآموز به جمع با سوادان اضافه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند که این آمار، ۱۱ درصد از میانگین باسوادی در دنیا بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه مراجعه برای با سواد شدن نسبت به گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: شناسایی افراد بی‌سواد یکی از مهمترین مشکلات امروز سوادآموزی استان محسوب می‌شود.

پورداود عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر برگزاری دوره‌های سوادآموزی ویژه بی سوادان، دوره های تحکیم و انتقال ویژه حفظ سواد نوسوادان و ادامه تحصیل آنها نیز صورت می‌گیرد.

وی افزایش سطح سواد جامعه، فرهنگ اجتماعی، سواد زندگی، مهارتهای زندگی و افزایش سطح بهداشت فردی و اجتماعی را از مزایای سوادآموزی دانست و افزود: امکانات سواد آموزی به صورت غیردولتی با موسسه‌های مجاز انجام می‌شود که موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات شده است.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ تن و تعداد بی سوادان این استان نزدیک به ۴۹ هزار تن اعلام شد.

برچسب‌ها همدان سواد آموزی حقوق شهروندی بازمانده از تحصیل سازمان نهضت سوادآموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان سواد آموزی حقوق شهروندی بازمانده از تحصیل سازمان نهضت سوادآموزی همدان سواد آموزی حقوق شهروندی بازمانده از تحصیل سازمان نهضت سوادآموزی مراکز یادگیری سواد آموزی استان بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه

معاون استاندار خوزستان از توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه قدردانی کرد.
 
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست ستاد مدیریت بحران، از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دلیل «کمک به جمع‌آوری و انتقال گندم کشاورزان منطقه به نقاط ایمن» قبل از شروع بارندگی‌ها قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در پی هشدار هواشناسی مبنی‌بر بارش‌های سیل‌آسا و احتمال سیلابی شدن برخی مناطق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به یاری کشاورزان شتافت و گندم‌های برداشت شده از مزارع مناطق پیرامونی را جمع‌آوری و به مناطق ایمن انتقال داد.

این اقدام به‌موقع شرکت توسعه نیشکر که از وارد شدن خسارت سنگین به کشاورزان در بارندگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، مورد تقدیر معاون امور عمرانی استانداری خوزستان قرار گرفت.

محمد خانچی معاون استاندار در این زمینه با خبرگزاری دولت مصاحبه کرده و ضمن قدردانی از این شرکت در کمک به کشاورزان، گفته است: «در سال جاری میزان کشت گندم در استان رقم بسیار خوبی بود که حسب دستور استاندار و با بسیج امکانات همه دستگاه‌ها موفق شدیم قبل از بارندگی‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم‌های برداشت شده را به محل‌های سرپوشیده منتقل کنیم».

نیشکر در کنار مردم

اقدام شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و در ادامه یاری‌رسانی‌های این مجموعه به مردم خوزستان در شرایط بحرانی صورت می‌گیرد. توسعه نیشکر در بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال نیز با بسیج امکانات خود به یاری مردم شتافت.

در بارش‌های روزهای آغازین امسال، این شرکت با استقرار تیم‌های عملیاتی در مناطق مختلف اهواز و شهرستان کارون، اقدام به دفع آب‌های سطحی کرد. اخیراً نیز استاندار خوزستان از تلاش‌های شرکت توسعه در رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در بارش‌های اخیر قدردانی کرده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد صادر کرده است.

با توجه به این هشدار، از مردم استان تقاضا شده است که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم، با رعایت نکات ایمنی، به مسافرت‌های ضروری بپردازند.

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند