Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار اسفندیاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا اصفهان افزود: با ایجاد این مجتمع‌های آبرسانی از جمله مجتمع آبرسانی جرقویه حدود یک‌هزار و ۴۰۰ خانوار از جامعه عشایری به آب شرب مناسب و بهداشتی دست پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امور عشایر استان به دنبال انتقال آب شرب سالم و بهداشتی به نزدیک‌ترین نقطه برای سیاه چادرهای عشایر است ادامه داد: ایجاد مجتمع‌های آبرسانی ضامن سلامت جامعه عشایری خواهد بود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر اصفهان تصریح کرد: احداث ۱۰ مجتمع آبرسانی برای عشایر استان اصفهان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۲ مجتمع در مرحله افتتاح است و سه مجتمع دیگر نیز تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از آغاز عملیات احداث پنج مجتمع آبرسانی دیگر در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۰ تا ۶۰ منطقه عشایرنشین استان اصفهان نیازمند مجتمع آبرسانی است و هزینه ایجاد هریک از این مجتمع‌ها در حدود یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اسفندیاری با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ خانوار عشایر به آب شرب سالم دسترسی می‌یابند اظهارداشت: امور عشایر استان در تلاش است وضعیت آبرسانی بهداشتی و پایدار به عشایر به گونه‌ای باشد که دیگر نیازی به انتقال آب با تانکرهای خودکشش به مناطق عشایرنشین نباشد.

وی یکی از مشکلات امور عشایر استان اصفهان را نداشتن بودجه برای نگهداری از تجهیزات مجتمع‎‌های آبرسانی دانست و بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان  باید برای نگهداری از این مجتمع‌ها در زمان پس از کوچ عشایر از داخل استان با اداره کل امور عشایر همکاری کند.

مدیرکل امور عشایر اصفهان معتقد است ساختار زندگی عشایر باید اصلاح شود و به سمت تکامل و پیشرفت پیش رود.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست عشایر مانند ۵۰۰ سال پیش زندگی کنند بلکه باید از فناوری جدید بهره‌گیرند افزود: این سخن به این معنا نیست که عشایر روند کوچ خود را به سمت مکانیزه شدن تغییر دهند و از این طریق به مدیریت عرصه‌ها و نظم زمانی رشد مراتع و تامین علوفه دام لطمه وارد شود.

اسفندیاری تاکید کرد: عشایر ملزم به رعایت تقویم زمانی کوچ و قوانین مربوطه هستند و در صورت تخلف از این امر، جریمه می‌شوند.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

عشایر استان اصفهان ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری هفته دولت توسعه ایران سازمان امور عشایر ایران آب و فاضلاب اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری هفته دولت توسعه ایران سازمان امور عشایر ایران آب و فاضلاب اصفهان زندگی عشایری هفته دولت توسعه ایران سازمان امور عشایر ایران آب و فاضلاب اصفهان عشایر استان اصفهان امور عشایر استان مجتمع آبرسانی مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات ۲ گانه سازمان عمران شهرداری اصفهان واقع در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است، اظهار کرد: این رقم بیشترین میزان تولید سالانه آسفالت طی ۵ سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تولید آسفالت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزود: آسفالت تولید شده طی سال ۱۴۰۲ معادل بار ۱۶ هزار کامیون بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان مجموع ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید آسفالت توسط کارخانجات سازمان عمران شهرداری اصفهان تأثیر بسزایی بر کنترل قیمت این محصول استراتژیک در شهر اصفهان داشته است.

کد خبر 748330

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال