Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان که به منظور حل مناقشات گازی آنکارا و آتن در دریای مدیترانه روز گذشته به این کشورها سفر کرده بود ضمن هشدار درباره وقوع یک جنگ درباره نتایج مذاکرات ابراز دلسردی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان بعد از یک روز مذاکرات سخت در آتن و آنکارا و با رعایت جوانب دیپلماتیک درباره نتایج مذاکرت ابراز دلسردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شب گذشته به همتای ترک خود مولود چاووش اوغلو درباره تشدید تنش های گازی با آتن در دریای مدیترانه هشدار داده و گفت: همکاری همه بازیگران و البته در زمان قابل پیش بینی بخشی از موفقیت است.

وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با هایکو ماس مقصر تشدید تنش ها در دریای مدیترانه را یونان دانسته و وزیر امور خارجه یونان هم در دیدار با ماس ترکیه را به اتخاذ برنامه های توسعه طلبانه متهم کرده بود. هیچ یک از طرفین این مناقشات آمادگی برای توافق از خود نشان ندادند.

هایکو ماس بعد از دیدار با همتایان ترک و یونانی خود مناسبات بین اروپا و ترکیه را در مسیرجدایی ارزیابی کرد.

هایکو ماس در آتن که قبل از آنکارا ظهر روز گذشته به آنجا سفر کرده بود هم درباره خطر وقوع یک جنگ بین یونان و ترکیه هشدار داده و تاکید کرد: حتی کوچکترین جرقه‌ای می تواند منجر به فاجعه شود.

وی در آنکارا هم گفت: ما نباید هیچ توهمی در این باره داشته باشیم.

وزیر امور خارجه آلمان مواضع ترکیه و یونان را بسیار دور از هم ارزیابی کرده و از بازی با آتش سخن گفت. وی همچنین گفت: در هر حال هیچ کس خواهان یک رویارویی نظامی نبوده و این یک دیوانگی محض است.

وزیر امور خارجه یونان هم در دیدار با همتای آلمانی خود آنکارا را به در پیش گرفتن ایدئولوژی های نئو عثمانی متهم کرده و بر درخواست کشورش از اتحادیه اروپا برای اتخاذ تحریم ها و مجازات هایی علیه آنکارا تاکید کرد.

هایکو ماس می خواست با سفر به آنکارا و آتن چند روز قبل از برگزاری دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روزهای پنج شنبه و جمعه در برلین مواضع این دو کشور در مناقشات گازی در دریای مدیترانه را به هم نزدیک کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در سفر خود به آنکارا تاکید کرد که تا پایان دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا در ماه دسامبر باید دراین باره شفاف سازی شود که روابط با ترکیه چگونه باید ادامه یابد. وی افزود: اروپا خواهان مذاکرات سازنده با آنکارا است و ترکیه را به عنوان شریک استراتژیک خود می بیند. اما دولت آنکارا هم باید سهم خود در این راستا را انجام دهد.

وزیر امور خارجه آلمان در آتن هم طرفین را فورا به گفتگو فراخوانده و گفت: آنچه که ما سریعا به آن نیاز داریم ارسال سیگنال های تنش زایی و آمادگی برای مذاکرات است.

وزیر امور خارجه یونان هم در دیدار با همتای آلمانی خود در آتن اعلام کرد که یونان از حق حاکمیت خود و مرزهایش دفاع می کند. وی در عین حال گفت: آتن برای مذاکرات با آنکارا البته تحت شرایطی که تهدیدات از طرف آنکارا خاتمه یابد آماده است.

هایکو ماس در آتن با نخست وزیر یونان هم دیدار و گفتگو کرد.

نشریات ترکیه|آتش‌بس شکننده در لیبی/ بتن‌ریزی، دلیل اصلی سیلاب‌هاواکنش ترکیه به برگزاری رزمایش یونان در مدیترانه شرقیدیدار دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان و معاون وزیر خارجه ترکیه

تنش‌های میان ترکیه و یونان بر سر منابع نفت و گاز شرق مدیترانه که بویژه در هفته‌های اخیر ابعاد تازه‌تری به خود گرفته و آتش اختلاف‌ها را شعله‌ور تر کرده، همچنین بهانه‌ای برای تقویت حضور نظامی برخی کشورها از جمله فرانسه و آمریکا در این منطقه هم شده است.

روزنامه لوپوئن فرانسه روز چهارشنبه گذشته نوشت: میادین گازی شرق مدیترانه کشورهای منطقه را به تحریک واداشته است. ترکیه که 90 درصد از گاز مصرفی خود را به طور عمده از روسیه وارد می‌کند، به دنبال بهره‌مندی از میادین گازی واقع در شرق مدیترانه است که دور از آب‌های سرزمینی این کشور قرار دارد. به همین منظور آنکارا به ویژه آنهایی را که در منطقه ترک‌نشین قبرس واقع شده‌اند، هدف قرار داده است.

وجود منابع قابل توجه گاز در شرق مدیترانه که از آن به عنوان «اِلدورادو» (سرزمین افسانه‌ای طلا) تعبیر می‌شود، باعث ایجاد تنش‌های میان ترکیه، یونان و فرانسه شده که هیچ یک حاضر نیستند از رویای دسترسی به این منابع ارزشمند چشم بپوشند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یونان" ترکیه بیشتر بخوانید... واکنش ترکیه به برگزاری رزمایش یونان در مدیترانه شرقی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... واکنش ترکیه به برگزاری رزمایش یونان در مدیترانه شرقی واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یونان" ترکیه پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب‌الله ۲ گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-۱۹؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟ ۳ فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود ۴ واکنش پیونگ یانگ به خبرهای منتشر شده درباره به کُما رفتن کیم جونگ اون ۵ اعلام حالت فوق‌العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا ۶ رئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهم ۷ ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد ۸ رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان: مقاومت ابهت اسرائیل را درهم شکست مهمترین اخبار بین الملل نقشه راه جدید صهیونیست‌ها در پیشبرد جنگ روانی علیه حزب‌الله نمایندگی ایران در سازمان ملل: شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد استفاده رژیم اسرائیل از سلاح‌های نامتعارف در حملات دیشب به لبنان نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا از تلاش غیرقانونی علیه ایران دست بردارد مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود نمایندگی ایران در سازمان ملل: شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد اولیانوف: واضح نیست که هیچ‌کس نمی‌خواهد آمریکا را به‌عنوان عضو برجام به‌رسمیت بشناسد؟ روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد/پیگیری پروسه حقوقی اعتراض ایران به آمریکا برای اولین بار در آیمو درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یونان ترکیه اخبار یونان ترکیه وزیر امور خارجه آلمان دریای مدیترانه شرق مدیترانه شورای امنیت بین الملل هایکو ماس یونان هم تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد