Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:36:41 GMT

وزیر خارجه یمن: اتحادیه عرب با این روند متلاشی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۶۷۵۰

وزیر خارجه یمن: اتحادیه عرب با این روند متلاشی می‌شود

به گزارش ایرنا،  " هشام شرف عبدالله " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه «المسیره» یمن، افزود: به دلیل خارج شدن اتحادیه عرب از اهدافی که برای فعالیت‌های آن در نظر گرفته شده و عدم رسیدگی به مسائل و اختلاف‌های عربی - عربی، این "خواب عمیق" حتما به متلاشی شدن این اتحادیه منجر خواهد شد.   

وی از اتحادیه کشورهای عربی خواست تا با توجه به وضعیت اسفناکی که اکنون در آن قرار دارد، از خواب عمیق خود بیدار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به اینکه اتحادیه عرب با این هدف، مردم و کشورهای عربی را گردهم آورد تا حداقل، آن‌ها را در مواجهه با حملات و توطئه‌هایی که از چندین محور که مهمترین آن‌ها محور صهیونیستی و حامیان آن در منطقه است، حفظ کند، افزود: رد درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری جلسه اضطراری جهت بررسی مساله عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، برگ دیگری است که این اتحادیه و دبیرخانه آن را به سقوط نزدیک می‌کند.  

وی توضیح داد که اتحادیه عرب و دبیر کل آن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به دلیل چشم‌پوشی از جنایات دشمن متجاوز (ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان) و محاصره گسترده مردم یمن با عنوان‌های واهی و تخلفات سنگین و غیرانسانی که از سوی کشورهای ائتلاف عربی انجام شده و همچنان توسط سازمانهای بین‌المللی و بشردوستانه و گروههای حقوق بشری محکوم می‌شود، به شکل آشکار از چشم مردم جهان، بشریت و جامعه بین‌المللی افتاد.   

شرف عبدالله اضافه کرد: اتحادیه عرب به جای انجام وظایف مقرر در منشور آن، یکجانبه از کشورهای ثروتمند عرب منطقه و کسانی که پول را به بودجه آن تزریق می‌کنند، بویژه کشورهای متجاوز به یمن، طرفداری می‌کند، بطوری که گویی این یک «کلوپ سیاسی منطقه‌ای» است.  

وی افزود: این امر باعث شده تا دبیر کل اتحادیه کشورهای عرب و کارکنان آن، سخنگویان رسمی برای تکرار سخنان کشورهایی که مردم یمن را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده‌اند، باشند.  

به دنبال توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب شده بود، اما دبیرخانه این اتحادیه، اول شهریور با این درخواست موافقت نکرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند تا قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تأمین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع "بنیامین نتانیاهو" و به مثابه "فرو بردن خنجری در قلب ملت فلسطین" خوانده اند.

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین یمن آسیای غربی اتحادیه عرب امارات‌ متحده ‌عربی فلسطین پروندهٔ خبری توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین یمن آسیای غربی اتحادیه عرب امارات متحده عربی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین یمن آسیای غربی اتحادیه عرب امارات متحده عربی فلسطین رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال