Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@23:54:41 GMT

اطلاعات خواندنی در سفر به ترکیه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۶۹۶۷

اطلاعات خواندنی در سفر به ترکیه

شهر زیبا و ساحلی مارماریس یکی از قطب های گردشگری در کشور ترکیه است که با دارا بودن سواحل زیبا که در امتداد آبهای دریای مدیترانه خودنمائی می کند و همچنین امکانات و خدمات رفاهی فراوان مورد استقبال گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است .

به گزارش ایران اکونومیست-تور آنتالیا  دارای جاذبه ‌های دیدنی فراوانی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود:

یکی از پر طرفدارترین سواحل این شهر گوکووا نام دارد ، که معمولا بازار تفریحات آبی در آن بسیار داغ است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه موج‌سواری با کایت ، قایق سواری ، شنا و آفتاب گرفتن بر روی سواحل پاکیزه و امن بسیار لذت بخش و ایده آل خواهد بود.

همچنین برخی از گردشگران با کرایه کردن قایق گشتی بر روی آبهای زیبا می زنند و جزایر اطراف دیدن می کنند. بعلاوه در امتداد همین ساحل ، روستای زیبا و دیدنی آکیاکا وجود دارد که در میان جنگل‌های سرسبز و زیبا احاطه شده است . در اطراف این خط ساحلی هتل‌ها و اقامتگاههای فراوانی به چشم می خورد که برای اقامت بسیار ایده آل هستند . همچنین روستای زیبای دیگری نیز در فاصله هفت کیلومتری از آنتالیا  قرار دارد کهCetibeli  نام دارد و گشت و گذار در آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . در ضمن اگر به این روستا رفتید ، شهد درخت کاج را که بسیار خوشمزه و مفید است برای سوغات تهیه کنید .

سلیمیه

منطقه زیباو باشکوه سلیمیه ، مقصدی زیبا و شگفت انگیز است که برای یک کشت و گذار یکروزه بسیار ایده ال خواهد بود . سلیمیه در فاصله چهل کیلومتری از جنوب غربی شهر استانبول   قرار دارد  و روستای اورهانیه در نزدیکی آن واقع شده است . این روستای سرسبز در امتداد آبهای زلال قرار گرفته و محل مناسبی برای شنا است . در سلیمیه رستوران‌های زیادی آماده‌ی پذیرایی از گردشگران هستند که برای صرف غذا بسیار ایده ال است . همچنین در این منطقه جاذبه های تاریخی فراوانی به چشم می خورد که هر کدام ارزش بارها دیدن را دارند ،  شهر قدیمی هیداس و بقایای به جامانده از سه قلعه سه قلعه فانوس دریایی ، صومعه و سالن تئاتر تنها نمونه ای از آثار تاریخی سلیمیه است که قدمت برخی به هزاران سال می رسد .

جزیره‌ کلئوپاترا

جزیره‌ زیبا و شگفت انگیز کلئوپاترا که به سبب زیبای مناظر اطراف و آبهای فیروزه ای در جهان به شهرت رسیده در فاصله هجده کیلومتری از شمال شهر استانبول   و در خلیج گوکووا قرار گرفته است . همانطور که گفتیم  این جزیره‌ دارای آبهای زلال و ساحل شنی طلائی رنگ است و بهترین مکان برای دوری از هیاهوی شهری و کسب آرامش است .

گفته می‌شود ملکه کلئوپاترا روزگاری در این جزیره ساکن بوده و در علاقه بسیاری به شنا در آبهای زلال آن داشته است . ماسه ها‌ی ساحل این جزیره بسیار نرم ، طلائی و درخشان است و معمولا اغلب گردشگران حداقل یکروز از مدت اقامت خود را در این جزیره سپری می کنند . از شن و ماسه‌ های این جزیره‌ به‌ شدت حافظت می ‌شود و گردشگران اجازه ندارند اجازه بردن حتی مقدار کمی از آن را ندارند .

در شرق این جزیره ویرانه‌هایی به چشم می خورد که متعلق به دوران حکمرانی رومیان ‌است همچنین یک بازار سنتی نیز در همین قسمت وجود دارد .

بندر  زیبای چاملیک مکان ایده آلی برای گشت و گذار است و روستای چاملی در فاصله سه کیلومتری از همین بندر قرار دارد .

دالیان

منطقه زیبا و شگفت انگیز دالیان یکی از جاذبه های پر طرفدار در نزدیکی تور استانبول سفر باتو    است و درست در جایی که دریا و دریاچه به یکدیگر می‌ پیوندند ، قرار دارد . دالیان دارای جاذبه های منحصر بفردی است که بازدید از همه گوشه وکنار آن یک روز کامل زمان نیاز دارد . دالیان در حدود هشتاد کیلومتر با استانبول   فاصله دارد و اغلب تورهای تفریحی با کشتی مسافران را به این منطقه می برند . آبهای زلال و زیبا ، سواحل شگفت انگیز و طبیعتی خیره کننده از جمله مشخصات دالیان است و گردشگران با بازدید از دالیان آن را به تکه ای از بهشت تشبیه کرده اند .

مراکز خرید در شهر استانبول  

شهر استانبول   دارای بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرنی است که برای تهیه سوغاتی و خرید صنایع دستی بسیار ایده آل است . همچنین در بازارهای این شهر انواع پوشاک را با قیمتی مناسب پیدا خواهید کرد .  مراکز خرید مدرن این شهر برندهای معروف ترک و اروپایی را در خود جای داده که در برخی ایام سال فستیوال های مقرون به صرفه ای را برگزار می کنند . برخی اجناس نیز تقلبی بوده و ارزش خرید ندارد پس با دقت و صبر و حوصله بیشتری خرید کنید .  همچنین می توانید با تور کیش سفر کنید.

همچنین اگر از طرفداران پوشاک چرم هستید در بازار های این شهر محصولات متنوع و با کیفیت چرم واقعی را می توان یافت . 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر استانبول شگفت انگیز بسیار ایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی زیبا از تمرین امروز استقلال؛ دختر بچه بامزه آبی + عکس

تمرین امروز استقلال با حضور تماشاگران برگزار شد.

طرفداری | قابی زیبا در تمرین امروز استقلال به ثبت رسید.

جواد نکونام روز گذشته دستور داد تمرین امروز استقلال با حضور تماشاگران برگزار شود.

در حاشیه این تمرین، دختر بچه بامزه استقلالی برای ثبت عکس یادگاری وارد زمین شد و عکاسان قاب جذابی را از او ثبت کردند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • لبخند زیبا و جذاب، راز جذابیت لبخند بازیگران چیست؟
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • نکونام ذوق‌زده از روز زیبا: تشکر می‌کنم
  • (ویدئو) رنگین کمان زیبا در آسمان تهران
  • قابی زیبا از تمرین امروز استقلال؛ دختر بچه بامزه آبی + عکس
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)