Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد تا کارگروه مشترکی برای ایجاد و توسعه تعاملات دوجانبه تشکیل شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی مشترک با علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست که با حضور معاونین دو طرف برگزار شد، تصریح کرد: در مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال استفاده از شبکه نخبگان و پژوهشگران و جامعه علمی و دانشگاهی و حوزوی هستیم و در این زمینه مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اندوخته ارزشمندی در دستیابی به این مهم در اختیار دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال آن هستیم تا با اتکا به تمام ظرفیت‌های موجود در کشور، شرایط را به سمتی ببریم تا نهاد قانونگذاری مجلس به معنای واقعی «در رأس امور» قرار گیرد و اراده فکری مجلس تحولی را در قوه مقننه و در سایر بخش‌ها رقم بزند.

زاکانی در ادامه پیشنهاد کرد تا کارگروه مشترکی میان این مرکز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گیرد و خروجی این تعامل به توسعه و ارتقای عملکرد دو مجموعه منتهی شود.

فعالیت بیش از ۶۰۰۰ استارت‌آپ در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این نشست با بیان اینکه در چند سال اخیر اکوسیستمی برای رشد اقتصاد دانش‌بنیان تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ استارت‌آپ در کشور داریم.

ستاری با بیان اینکه حدود ۲۷۰ مرکز نوآوری در دانشگاه‌ها داریم، تصریح کرد: ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان با اشتغالزایی برای ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در کشور داریم که فروش سال گذشته آنها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پلت‌فرمی برای بازگشت دانشجویان خارج از کشور ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن تاکنون ۱۸۰۰ نفر از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا برگشته‌اند و عموم این افراد در استارت‌آپ هامشغول به فعالیت هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه این نشست با بیان اینکه ۴۶ پارک علم و فناوری در کشور داریم، یادآور شد: که حدود ۲۰۰ شرکت و ۶ هزار نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و همچنین ۱۱ هزار میلیارد از محل فروش تولیدات این پارک‌ها حاصل شده است.

ستاری با بیان اینکه در حوزه هوش مصنوعی و فین‌تک‌ها از رشد بالایی برخوردار هستیم، تصریح کرد: با رشد علمی امروز به جایی رسیده‌ایم که در حوزه بیوتکنولوژی رتبه اول منطقه هستیم.

در ادامه این نشست معاونین دوطرف راهکارهایی در زمینه ایجاد و توسعه تعاملات دوجانبه ارائه کردند.

در این نشست همچنین مقرر شد تا کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شود.

کد خبر 441024

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرکز پژوهش های مجلس مجلس شورای اسلامی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور علیرضا زاکانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز پژوهش های مجلس معاونت علمی مرکز پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری