Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:08:13 GMT

راه اندازی ششمین مرکز اوتیسم مازندران در چالوس

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۷۶۷۴

راه اندازی ششمین مرکز اوتیسم مازندران در چالوس

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ششمین مرکز اوتیسم در مازندران با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر در چالوس راه اندازی شد.

 فرزاد گوهردهی در آیین افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی اوتیسم گل های چالوس با بیان اینکه مرکز اوتیسم غرب استان به عنوان مرکز بلوک است تا خدمات را به جامعه هدف ارائه کند، اظهار کرد: این ششمین مرکز اوتیسم در مازندران با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر است که می تواند کمکی به خانواده های دارای فرزند اوتیسمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر اوتیسم به موقع شناسایی شود از اختلالات بعدی جلوگیری می شود و با بازتوانی، کودکان می توانند به زندگی عادی برگردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از شناسایی ۳۰۰ فرزند اوتیسم با غربالگری در استان خبر داد و گفت: ظرف چند روز گذشته تقریبا ۹۰ نفر شرایط خوبی پیدا کرده و به مدرسه بازگشتند.

گوهردهی با بیان اینکه این مرکز می تواند به حدود ۳۰ فرزند در غرب استان خدمت رسانی کند، تصریح کرد: این مرکز که با متراژ ۳۵۰ متر مربع و منابع مالی حدود ۴ میلیارد ریال اعتبار توسط خانواده مرحوم ناصر فرخی برای کمک به کودکان اوتیسم راه اندازی شده، می تواند  برای  ۱۲ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اختیارات مرکز با همت و دور اندیشی خانواده مرحوم ناصر فرخی در اختیار بهزیستی قرار گرفت.

گوهردهی با اشاره به اینکه در مازندران ۵ مرکز دیگر با همین ظرفیت اسمی فعالیت دارد، افزود: در این مراکز ۲۵۰ فرزند نگهداری و آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه های بهزیستی برای غرب استان ایجاد خانه حمایتی معلولان ذهنی است، تصریح کرد: در استان دو مرکز فعال است و سومین مرکز ما قطعا در چالوس خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سیاست های بهزیستی، تمرکز زدایی است تا خدمات به صورت گسترده به کل استان ارائه شود، افزود: بسیاری از خدمات بهزیستی قرار است به مردم واگذار شده و مردم محور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اوتيسم چالوس مرکز اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد