Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:21:18 GMT

کشف بیش از یک‌ هزار میلیارد انواع کالای قاچاق در کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۷۸۶۲

کشف بیش از یک‌ هزار میلیارد انواع کالای قاچاق در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی و نظارت و واپایش انبارها و محل‌های دپوی کالا به منظور تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق و در راستای اجرای مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر پیش بینی، پیشگیری، مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز طی دو هفته گذشته در سطح کشور اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در این طرح بیش از سه میلیون و ۸۴۰ هزار قلم انواع کالای قاچاق به همراه ۵۵۳ هزار و ۴۹۶ لیتر انواع سوخت و مشتقات نفتی قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از یک هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا ۴۱۵ دستگاه انواع خودرو توقیف، ۹۰۰ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل تعزیرات حکومتی در استان‌ها شدند.

سردار مقیمی در پایان با اشاره به عزم جدی این پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا و سایر جرایم اقتصادی از مردم خواست که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرمجاز اقتصادی بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 5008975

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس امنیت اقتصادی احتکار کالای قاچاق محرم 99 ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی سال تحصیلی جدید قوه قضاییه رییس شورای شهر تهران پیش بینی وضعیت هوا سازمان بازرسی کل کشور وضعیت راهها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو

سرهنگ دهقان رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودرو‌ها در ورودی شهرستان بیرجند به ۶ دستگاه خودروی شوتی و ۴ دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و خودرو‌ها را  جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.  

او افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۳ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق خارج از شبکه توزیع  به ارزش  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.  

سرهنگ دهقان تصریح کرد: مأموران در این رابطه ۱۰ دستگاه خودرو توقیف و ۱۰ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • سوخت قاچاق توقیف شد