Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو قانون‌گذار برجسته اپوزیسیون هنگ‌کنگ امروز (چهارشنبه) در عملیات پلیس این دولت‌شهر با محوریت اعتراضات گسترده ضددولتی سال گذشته، دستگیر شدند؛ تازه‌ترین اقدامی که در راستای سرکوب جبهه دموکراسی هنگ‌کنگ انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام حزب دموکرات و اظهارات مطرح شده در حساب فیس‌بوکی معتبر آن‌ها، "لام چک-تینگ" و "تد هوی"، صبح چهارشنبه با یورش پلیس به منزل آن‌ها، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که ۱۶ تن- شامل لام و تد هوی- طی عملیات صبح امروز که با محوریت اعتراضات ضددولتی ژوئیه سال گذشته انجام شد، دستگیر شدند.

لام و تد هوی، هر دو قانونگذاران اقلیت طرفدار دموکراسی در مجلس مقننه نیمه‌منتخب این دولت‌شهر و منتقدان صریح دولت‌های پکن و هنگ‌کنگ هستند. پستی در صفحه فیسبوک لام چک-تینگ اعلام کرد که او مظنون به شرکت در "شورش ۲۱ ژوئیه" سال گذشته بوده و با این اتهام دستگیر شده است.

در آن روز لام و ده‌ها تن از معترضان ضددولتی در شهر "یوئن لانگ"، مورد حمله باندی از طرفداران دولت قرار گرفتند که برخی از آن‌ها دارای پیوندهای مجرمانه "سه‌گانه" بودند. پلیس دیرتر به صحنه اعتراضات رسید و همچنین فیلمی از آن روز منتشر شد که نشان می‌داد پلیس به برخی از مهاجمان مسلح اجازه ترک محل داده است؛ صحنه‌ای که چندین ماه اعتراض را به دنبال داشت.

بیانیه فیسبوکی درباره لام همچنین می‌گوید که او به "توطئه برای وارد آوردن خسارت به اموال و ممانعت از عدالت بیرون ایستگاه پلیس توئن مون در ۶ ژوئیه سال گذشته" متهم شده است.

دفتر تد هوی نیز ویدئویی از دستگیری‌اش منتشر کرد که نشان می‌داد مأموران پلیس گفته‌اند او به اتهام تلاش برای ممانعت از عدالت، دسترسی به کامپیوتر با نیت سوء و مجرمانه و آسیب مجرمانه دستگیر می‌شود. او بعدتر با دستبند از خانه خود برده شد. حزب دموکرات اعلام کرد اتهامات او از اعتراض ۶ ژوئیه سال گذشته هم ناشی می‌شود. پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرد امروز یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ سال گذشته هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود شمخانی دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری دولتی برنا نوشت: یک منبع آگاه بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

بنابر خبری که در پایگاه خبری انصاف‌نیوز منتشر شده، ادعا شده که موعود شمخانی به اتهام دست داشتن در پرونده اختلاس ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی بازداشت شده است.

دیگر خبرها

  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • دموکراسی علیه آزادی
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند