Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مجری طرح تولید انبوه صدف‌های خوراکی  در مراسم رونمایی از این طرح گفت:  صدف خوراکی گونه ساکوستورا کوکولاتا saccostrea cucullate از دریا برداشت، پرورش و تکثیر شده است.

حسین رامشی افزود: بیش از پنج میلیون قطعه صدفچه در عمق هفت تا نه متری دریا در شهرستان بندرلنگه جمع آوری شد و  در تلاش هستیم تا ده تن صدف دو کفه‌ای خوراکی در کارگاه بندرلنگه تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:در دسترس بودن این گونه صدف خوراکی در  هرمزگان، استفاده از پوسته و گوشت این نوع صدف، زنده ماندن این گونه صدف بدون آب تا سه روز و رشد و پرورش مناسب در دریا از مهترین مزایای این صدف خوراکی است.

مجری طرح تولید انبوه صدف‌های خوراکی افزود: حدود ۱۲ ماه طول می‌کشد تا این صدف‌ها به اندازه مناسب برای به دست آوردن گوشت برسند و گوشت این صدف استحصال و کنسرو هم تولید شده است.

رامشی گفت: صدف‌های خوراکی کیلویی سه دلار در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت:برای راه اندازی کارگاه تولید انبوه صدف‌های خوراکی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است وهمه مراحل رشد این گونه صدف در دریا است و نیازی به ساخت تجهیزات در محیط  نیست.

مرتضوی افزود: مطالعات و تحقیقات دست یابی به دانش فنی این طرح از سال ۹۶ با همکاری شش پژوهشگر آغاز شد.

او گفت: ایجاد اشتغال برای جامعه صیادی و ساحل نشینان از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران هم در این مراسم گفت: منطقه غرب هرمزگان ظرفیتی بسیار مناسب برای تولید صدف‌های خوراکی دارد.

حسین معصومی افزود: هرسال بیش از ۱۵ هزار تن صدف‌های خوراکی در دنیا  تولید می‌شود که ۹۰ درصد آن در کشور‌های آسیایی است.

او گفت: با حمایت‌های سرمایه گذاران برای بسته بندی و فرآوری صدف‌های خوراکی می‌توان به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر کرد.

از پوسته صدف خوراکی در صنایع منبت کاری، وسایل زینتی و خوراک دام طیور به شکل پودر هم  استفاده می شود.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدف خوراکی پژوهشکده اکولوژی آبزیان دریایی صادرات آبزیان صدف خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا