Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: ۹ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به عشایران تحویل داده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس جهانگیرزاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای آغاز طرح احداث چهار بانده پارس‌آباد - مشگین‌شهر برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته و در این زمینه تا یک ماه آینده طرح احداث 130 کیلومتر از این جاده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که متأسفانه شاهد آمار بالای تصادفات در جاده‌های شمال استان هستیم بیان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا سال آینده اجرای این طرح تا پایان سال آینده به اتمام برسد که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

 نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: در راستای افزایش ارتباطات و مراودات با جمهوری آذربایجان نیز با هدف توسعه اقتصادی اقدامات اساسی انجام یافته و احداث بارانداز ریلی در این شهرستان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

جهانگیرزاده تصریح کرد: تاکنون 450 میلیارد ریال اعتبار برای پایاب سدخداآفرین اختصاص یافته که نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی به دنبال دارد و هدف اصلی این است که دسترنج زحمات کشاورزان بر باد نرود و منعفتی عاید این قشر زحمتکش شود.

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ روستای سیل‌زده شیرگ آقا جابه‌جا می‌شود/ تحویل زمین رایگان تا 10 روز دیگر‌آخرین خبرها از آخرین پروژه مسکن مهر زنجان؛ تحویل زمین‌ها به زودی آغاز می‌شود
وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح بزرگ و بی‌نظیر خاورمیانه پالایش دانه‌های روغنی در این شهرستان 12 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که بدون شک نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال استان به دنبال خواهد داشت.

جهانگیرزاده با اشاره به واگذاری 9 هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به عشایران نیز گفت: در راستای واگذاری بخش زراعت شرکت کشت و صنعت مغان نیز این امکان وجود ندارد و بخش صنعت و بخشی از اراضی مورد نیاز قابل واگذاری است.

انتهای پیام/132/ی

 

R41374/P/S6,49/CT11 بیشتر بخوانید... اختصاصی تسنیم: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ابطال شد رئیس کل دادگستری اردبیل: ماجرای واگذاری کشت و صنعت مغان پیگیری می‌شود ‌‌رسیدگی به پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان در اولویت است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اختصاصی تسنیم: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ابطال شد رئیس کل دادگستری اردبیل: ماجرای واگذاری کشت و صنعت مغان پیگیری می‌شود ‌‌رسیدگی به پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان در اولویت است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ ۴ گزارش| بازی عطاری‌ها با جان مردم /‌ قیمت‌های نجومی برای تجویز‌‌ داروی "کرونا" ۵ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند ۶ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در کاشان حضوری برگزار می‌شود ۷ وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست ۸ معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد مهمترین اخبار استانها فرمانده نیروی زمینی ارتش: به آمادگی بی‌نظیری در رزم زمینی رسیده‌ایم / پوزه هر نوع تهدیدی را در کسری از زمان درهم می‌‌پیچیم اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند جانشین فرمانده ناجا: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سراسر کشور افتتاح شد / ‌در صحنه با مخلان امنیت ‌برخورد خواهیم کرد گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند عملیات مشترک روسیه-سوریه برای پاکسازی منطقه "الصحراء البیضاء" سند اعطای حجمی آب به استان‌ها ابلاغ شد/ اجرای ۱۰ طرح پایلوت سیستم‌های هوشمند آبیاری در کشور مخالفت دوباره چین با فعال‌کردن مکانیزم ماشه: درخواست آمریکا غیرقانونی و غیرمنطقی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان

صالح محمدی گفت: زمان خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنجکاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نشاء برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.


شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۲.۲۶ درصد انجام شده‌است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شخم اولیه، شالیکاران برخودار از منابع آب سنتی و آب‌های سطحی با استفاده از این فرصت حتما نسبت به انجام شخم و آماده‌سازی شالیزار اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹.۴ درصد به روش نشاء مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد و ۲۰۱ هزار هکتار معادل ۸۴.۴۵ درصد به شیوه مکانیزه برداشت شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

به گفته محمدی، انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست تا برنج را برپایه تقویم زراعی کشت کنند.

به ازای هر هکتار شالیزار حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلو بذر برای خزانه‌گیری توصیه می‌شود، شالیکاران قبل از جوانه‌دار کردن بذر، آزمون خاک را در محل خزانه انجام دهند و بذر برنج را ضدعفونی کنند.

شالیکاران برای جدا کردن بذرهای کاملا پُر و سنگین از بذرهای پوک و نیمه پر باید بذر مورد نظر را در محلول آب و نمک قرار دهند، برای این کار باید به آب، نمک اضافه شود تا غلظت آب افزایش یابد، بطوری که یک تخم مرغ به اندازه یک سکه بالای آب قرار گیرد در اینصورت غلظت آب نمک برای بوجاری مناسب است.

بذرها در داخل محلول آب نمک ریخته و هم زده شود بذری‌هایی که در بالای آب قرار گیرند یا در وسط آب غوطه‌ور شدند غالبا ناسالم و غیر بذری هستند و باید توسط یک آبکش از بذرهای سالم جدا و برای مصرف غیربذری استفاده شود.

بذری‌هایی که کاملا ته نشین می‌شوند، بذرهای مناسب برای کاشت بوده که باید سریع از آب نمک خارج و چند مرتبه با آب معمولی شسته شود بطوری که نمک از بذرها کاملا جدا تا هیچگونه اثر سوء بر روی جوانه زنی بذر ایجاد نکند.

منبع : ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال