Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:06:59 GMT

رسوب ۶۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۸۱۶۱

رسوب ۶۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال گذشته با کاهش رسوب موجودی کالا‌ها در بنادر مواجه بودیم گفت: باید هرچه سریعتر رسوب، تخلیه و بارگیری این کالا‌ها انجام شود.

او ادامه داد: این کالا‌ها باید هرچه سریعتر مورد استفاده عموم قرار بگیرند و بخش عمده‌ای از این کالا‌ها رسوبی هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها غلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالای اساسی طی ۵ ماه گذشته

او تاکید کرد: باید بتوانیم کالا‌های مورد نیاز بازار کشور را خارج، تخلیه و بارگیری کنیم تا کشتی‌هایی را که در لنگر گاه در انتظار هستند هر چه زودتر تخلیه و بارگیری کنیم.

کوهساری بیان کرد: خروج کالاها‌ی رسوبی از بنادر کمک می‌کند که از دموراژ کشتی ها جلوگیری شود.

او افزود: میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۵۰ میلیون تن بوده که از ابتدای امسال انجام شده است.

کوهساری اظهار کرد: بنادر با توجه به شرایط سخت کشور و همچنین ادامه بحران‌های اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا کمک کردند که تخلیه و بارگیری کالا به موقع انجام شود.

او توضیح داد: در بندر بوشهر ۱.۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا داشته ایم و انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است.

کوهساری افزود: در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل ۱۶ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار داریم. در حال حاضر پروژه‌های زیادی نیز در حال بررسی هستند تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آن‌ها منعقد شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره رعایت اصول محیط‌زیست در بنادر اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در انواع کنوانسیون‌ها (بیش از ۳۰ کنوانسیون) عضو است که در این باره می‌توان به کنوانسیون OPRC و کنوانسیون جلوگیری از آلودگی نفتی اشاره کرد. ما حامی محیط‌زیست هستیم و در هر پروژه مطالعات زیست محیطی را اجرا می‌کنیم.

او با بیان اینکه با وجود فشار غرب، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به صورت روان در حال انجام است، ادامه داد: در بخش تأمین تجهیزات، فشار‌هایی از سوی کشور آمریکا وجود دارد، اما به هر حال کار به خوبی پیش می‌رود.

کوهساری با بیان اینکه ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در چند ماه اخیر در بنادر کشور نشان از رشد و توسعه این بنادر دارد، افزود: ما در برخی از بنادر با کاهش تخلیه و بارگیری و در برخی بنادر با افزایش تخلیه و بارگیری مواجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر وزارت راه بارگیری کالا تخلیه و بارگیری بنادر کشور میلیون تن کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه