Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به حمایت از صنایع مرتبط با حوزه آی.تی و آی.سی.تی برای استقرار در این منطقه گفت: با اقدامات صورت گرفته تبدیل پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نادر ثناگو مطلق اظهار کرد:در جلسه ای که به منظور ساماندهی و حمایت از بخش  صنایع فناوری اطلاعات کشور با هماهنگی سازمان فناوری و شرکت ارتباطات زیر ساخت برگزار شد تبدیل پیام  به عنوان قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور قطعی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پشتیبانی به سرویس دهنده های داخلی و بین المللی، بورس ترافیک( خرید و فروش ترافیک بین سرویس دهنده ها) و خدمات اینترنت داخلی و بین المللی از جمله کارکردهای قطب دیتا سنتر در این منطقه است.

ثناگو مطلق گفت: با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشوردر واقع پیام به هدف راه اندازی شهرک آی.سی.تی در منطقه نزدیک تر می شود.

وی با اشاره توسعه زیر ساخت ها با هدف استقرار هرچه بیشتر صنایع در بخش آی تی و آی سی تی در پیام گفت :  این منطقه آمادگی دارد تا تمام امکانات و زیر ساخت های موجود را برای اکوسیستم اقتصاد دیجیتال فراهم نماید، با توجه به پیش بینی که در طرح جامع صورت گرفته مقدمات ایجاد شهر آی . سی . تی صورت پذیرفته است.

ثناگو مطلق ادامه داد: از مهم ترین مزیت های شهر آی. سی . تی پیام حضور و دسترسی تمامی شرکت های این حوزه در یک اکوسیستم مشترک و بهره مندی از زیر ساخت ها و امکانات می باشد.

وی تمرکز برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی  پیام را برای سرمایه گذاری صنایع آی.تی و آی.سی.تی دانست و افزود: خوشه صنایع دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی پیام شکل گرفته  و این منطقه، در بخش هایی مانند فضای ابری و قطعات کامپیوتری، به مرجع اصلی کشور تبدیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری البرز دیتا سنتر منطقه پیام ای تی منطقه ویژه اقتصادی قطب دیتا سنتر زیر ساخت آی سی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: میز‌های خدمت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در ایستگاه‌های مترو تجریش، امام خمینی (ره)، ۱۵ خرداد، امام حسین (ع)، میدان ولی عصر (عج) راه اندازی شده و تا ۲۵ اردیبهشت دایر است.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: دارندگان مجوز‌های کاغذی تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها، مجوز‌های کاغذی خود را تبدیل به شناسه یکتا کنند.

آقای سیاح افزود: فعالان اقتصادی اگر در مهلت باقی مانده شناسه یکتا دریافت نکنند از دریافت خدمات دولتی شامل تسهیلات بانکی به تدریج محروم خواهند شد.

بر اساس قانون همه دارندگان مجوز‌های کاغذی باید مجوز‌های خود را تبدیل به شناسه یکتا کنند و  از ۲۵ اردیبهشت مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.

آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در «qr.mojavez.ir» نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و یا با مراجعه به میز‌های خدمت فقط با ورود ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها «mojavez.ir»، به سرعت و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد