Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@07:16:45 GMT

آخرین وضعیت مرزهای مسافری با ۹ کشور همسایه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۸۹۸۷

آخرین وضعیت مرزهای مسافری با ۹ کشور همسایه

تین نیوز

سخنگوی گمرک گفت: درباره اتباع کشور ایران و  کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق  تنها کسانی که تابعیت یا اقامت کشور مقابل را دارند و یا مجوزها و روادید خاص دارند، می‌توانند تردد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید روح الله لطیفی درباره آخرین وضعیت مرزهای مسافری کشور گفت: اتباع دو کشور ایران و افغانستان به شرط دریافت روادید امکان تردد از مرزهای ماهیرود، دوغارون و میلک را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درباره اتباع کشور ایران و کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق تنها کسانی که تابعیت یا اقامت کشور مقابل را دارند و یا مجوزها و روادید خاص مانند درمان، تجاری، دانشجویی یا خانواده دیپلمات‌های مقیم را دارند، می‌توانند تردد کنند.

وی درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی نیز گفت: مرز زمینی ترکمنستان کاملاً بسته است و تنها مبادلات از طریق ریلی و در مرزهای اینچه برون در استان گلستان و مرز سرخس در استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

لطیفی در زمینه مرزهای ایران با عراق نیز گفت: در کشور عراق مرزهایی که با منطقه اقلیم کردستان عراق وجود دارد مانند قبل فعالیت دارند اما در بخش‌های عربی عراق، مرز چذابه بسته است، سایر مرزها نیز به جز مرز خسروی که همه روزه باز است، تنها دو روز در هفته باز هستند و از هر مرز که در بخش‌های غیر کردی است هفته‌ای ۵۰۰ کامیون کالا از ایران می‌تواند صادرات داشته باشند و عبور و مرور کند.

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی افغانستان، پاکستان، آذربایجان، نجوان و ترکیه نیز باز هستند، اظهار داشت: مسافران کشور ترکیه که دارای اقامت یا تابعیت کشور مقابل هستند و یا مجوزهای خاص مانند درمان یا تحصیل دارند و یا خانواده دیپلمات‌ها، از دو مرز سرو و بازرگان می‌توانند عبور کنند ولی کامیون‌ها تنها از مرز بازرگان عبور و مرور می‌کنند و از مسیر ریلی نیز می‌توانند از مرز رازی عبور کنند.

 

لطیفی بیان داشت: حواشی مرز میلک افغانستان، با تفاهم نامه استانداری سیستان و بلوچستان با طرف مقابل به اتمام رسید و این مسیر باز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین

تین نیوز

ایالت فیلادلفیا آمریکا از لغو سفارش بزرگ ساخت قطارهای خود به شرکت CRRC چین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دولت فدرال فیلادلفیا دلیل این اقدام خود را تاخیر چهار ساله طرف چینی در تحویل ناوگان مورد سفارش خود اعلام کرده است. شرکت CRRC قرار بود ۴۵ رام قطار دو طبقه به راه آهن فیلادلفیا تحویل دهد که به دلیل تاخیر طولانی مدت در اجرای قرارداد، همکاری دو طرف ملغی شده است.

به گفته مقام های راه آهن فیلادلفیا، این قرارداد ۱۸۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ با شرکت CRRC به امضا رسیده و مقرر شده بود که طرف چینی تا سال ۲۰۱۹ نسبت به تحویل قطارهای مورد سفارش آمریکا اقدام نماید. با اینحال، اجرای تعهد CRRC تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده و همچنان خبری از قطارهای مورد سفارش در قرارداد نیست.

به گفته راه آهن آمریکا، شرکت CRRC قراردادهای بزرگ و مشابهی با دولت های محلی شیکاگو، بوستون و لس آنجلس نیز به امضا رسانده که هنوز خبری از تحویل قطارهای یاد شده نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق