Web Analytics Made Easy - Statcounter

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای روحانی
رییس جمهور محترم     سلام علیکم؛
احتراما، چنان که مستحضرید گسترش و افزایش چشمگیر ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه ایران، موجب ادبار قابل توجه نسبت به رسانه‌های سنتی و در عوض، اقبال روز افزون به پایگاه‌های خبری اینترنتی شده است. بعید است بتوان چنین شدتی از ادبار و اقبال را در سایر کشور‌های مردم سالار جهان سراغ گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احتمالا مستحضرید که اکنون شمار مراجعه کاربران داخل و خارج ایران به ده پایگاه خبری-تحلیلی کشورمان، حدود ده میلیون بار در روز است؛ این عدد در شرایط حساس داخلی یا بین المللی از ۲۰ میلیون تجاوز می‌کند.

این واقعیت بزرگ، مسؤولیت دست اندرکاران پایگاه‌های خبری اینترنتی را در جهت آگاه سازی افکار عمومی و عمل به رسالت رسانه‌ای خویش دو چندان می‌کند؛ رسالتی که به ویژه در مواقع بحرانی همانند اتفاقات تلخ سال‌های ۹۶ و ۹۸ اهمیت اش به روشنی رخ نمود.

تصدیق می‌فرمایید که ایفای این نقش خطیر و پرخطر، مستلزم فراهم آمدن امکانات انسانی و مادی لازم و‌کافی و نیز دسترسی مستقیم و فراگیر به منابع معتبر خبری است.

معاونت محترم ارتباطات ریاست جمهوری، برای برگزاری نشست رسانه‌ای دیروز سه شنبه‌ی جناب عالی، از هیچ یک از نمایندگان پایگاه‌های خبری دعوت به عمل نیاورد؛ قاعدتا مسؤولان محترم آن معاونت، پایگاه‌های خبری پرمخاطب ایران را هنوز هم "رسانه" تلقی نمی‌کنند!

ضمن ابراز تأسف به خاطر عدم اطلاع معاونت اطلاع رسانی از جایگاه رفیع و بی بدیل پایگاه‌های خبری اینترنتی کشور، چاره‌ای ندیدیم جز آن که از پوشش خبری نشست دیروزتان امتناع ورزیم.

امید است دستور فرمایید مسؤولان محترم دست اندرکار رسانه‌ها در کشور، با عنایت به نقش ممتاز پایگاه‌های خبری در آگاهی دهی و افزایش بینش در افکار عمومی، موانع متنوع موجود را از پیش پای آن‌ها بر دارند.

توفیق روز افزون جناب عالی و همکاران محترم در تمامی سطوح را در خدمت خالصانه به ملت بزرگ ایران خواستاریم.

با احترام مجدد

۱- بیژن مقدم (الف)
۲- جواد بربریان (اعتدال)
۳- علی اصغر شفیعیان (انصاف نیوز)
۴-محمدصادق عرب (تابناک)
۵- فریماه شیخ الاسلامی (پارسینه)
۶- محمدعلی نادعلی زاده (جماران)
۷- مسعود فاتح (سیتنا)
۸- حبیب الله عباسی (شفقنا)
۹- محمدحسین خوشوقت (فرارو)
۱۰- حسین جعفری (عصر ایران- عصرخبر)

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رسانه فضای مجازی حسن روحانی پارسی خبر پایگاه های خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است

محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن از یک دستگاه آمبولانس در شیراز برای تولید محتوای سرگرم‌کننده استفاده شده بود گفت: فیلمی که در ۲۴ ساعت گذشته در فضای مجازی وایرال شده، در حقیقت مربوط به یک ماه پیش است و همکاران در حال بررسی هستند که آیا این اقدام با هماهنگی یا بدون هماهنگی صورت گرفته است.

رئیس مرکز اورژانس فارس در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که استفاده شخصی از اموال دولتی آن هم توسط یک بلاگر و در چنین سطحی چه با هماهنگی و چه بدون هماهنگی آیا تخلف نیست، گفت: طبق قانون هر گونه استفاده رسانه‌ای از اموال دولتی منوط به اخذ مجوز حراست، روابط عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و استفاده از آمبولانس در هر رسانه‌ای نیازمند هماهنگی با مراجع مربوطه است.

وی در توضیح خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آمبولانس مرکز اورژانس در چارچوب کارکرد رسانه‌ای استفاده نشده بلکه توسط یک بلاگر و برای تبلیغات خیابانی مورد سو استفاده قرار گرفته است، گفت: به هر حال فعالیت یک بلاگر هم اگر در فضای رسمی و قانونی انجام شود در چارچوب رسانه تعریف می‌شود اما به محض محرز شدن تخلفات، موضوع در قالب استفاده غیرمناسب از اموال دولتی توسط مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6097441

دیگر خبرها

  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد