Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:32:26 GMT

چین، استرالیا را به خیانت متهم کرد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۲۱۴

چین، استرالیا را به خیانت متهم کرد

یک دیپلمات بلندپایه چین امروز چهارشنبه در اظهاراتی درخواست اخیر استرالیا برای تحقیقات درباره مساله همه گیری کروناویروس را به خیانت به نفع آمریکا شبیه به خیانت ژولیوس سزار، دیکتاتور روم در یک تراژدی شکسپیر تشبیه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ شینینگ که سمت معاونت را در سفارت چین در استرالیا داشته و نفر شماره دوی این هیات دیپلماتیک محسوب می‌شود، در سخنرانی در باشگاه ملی مطبوعات به صحبت درخصوص درخواست استرالیا برای تحقیقات مستقل در مورد منشاهای همه‌گیری کروناویروس و پاسخ‌های بین‌المللی به آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده که این درخواست استرالیا موجب وخامت قابل توجه روابط دوجانبه دو کشور شده تا حدی که دولت چین از پاسخ دادن به تماسهای تلفنی وزرای استرالیا خودداری می‌کند و در صادرات استرالیا به این کشور اخلال ایجاد شده است.

وانگ اظهار کرد: این درخواست استرالیا در زمانی مطرح شد که دولت آمریکا تمام عیار تلاش می کند چین را مقصر شکستش در کنترل شیوع بیماری نشان دهد و از مسئولیت خودش طفره برود.

وانگ در توضیحش درباره اقدام اخیر استرالیا به بخشی از نمایشنامه "ژولیوس سزار" اشاره کرد که در آن این دیکتاتور میفهمد دوستش مارکوس جونیوس بروتوس یکی از قاتلانی بوده که قرار بوده به او چاقو بزنند.

او عنوان کرد: این تقریبا شبیه به وضعیت ژولیوس سزار در روز آخرش است زمانی که بروتوس را در حال نزدیک شدن دید و به او گفت "و تو هم بروتوس؟"

مجمع بهداشت جهانی از چندی پیش تحقیقات جهانی درباره منشاهای شیوع کووید ۱۹ را تصویب کرد. وانگ عنوان کرد، آن تحقیقات دارای "منشا کاملا متفاوت" با پیشنهاد استرالیا بوده است.

وانگ از اظهار نظر درباره اینکه آیا روابط چین و استرالیا بعد از انتخابات آمریکا بهبود خواهد یافت خودداری کرده و گفت، اظهار نظر چین درباره انتخابات یک کشور دیگر معادل مداخله در امور داخلی آن کشور است.

او ادامه داد: چین به ائتلاف راهبردی استرالیا با آمریکا احترام می گذارد. این که یک همپیمان داشته باشیم مشکل نیست. مشکل این است که شما با استفاده از نیروی این ائتلاف یک طرف سوم را هدف بگیرید.

وی افزود: اگر ما هرگونه تمایلی به استفاده از نیروی این ائتلاف برای مقهور ساختن و تحت فشار قرار دادن چین ببینیم – کاری که در حال حاضر برخی از سیاستمداران آمریکا دارند انجام می دهند – پس ما به وضوح مخالفت و موضعمان را ابراز خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استرالیا چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا

هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا در حمایت از غزه و محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی تحصن و تظاهرات کردند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی