Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «رستم شاه مهمند» در مقاله‌ای با عنوان ''یک شکست استثنایی در سازمان ملل'' که در روزنامه پاکستانی ''اکسپرس تریبیون'' منتشر شد، نوشت: باخت آمریکا به ایران نشان از تغییر زمان است، متحدان نزدیک واشنگتن از جمله انگلیس و فرانسه به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رای ممتنع داده اند درحالی که چین و روسیه با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات سابق پاکستانی خطاب به آمریکا افزود که آیا هیچ دلیل منطقی برای تمدید تحریم‌های غیرمجاز وجود دارد؟ چرا ایالات متحده چنان وسواسی دارد که ایران به دنبال جمع آوری اسلحه است درحالی که برخی کشورهای منطقه به زرادخانه‌های تسلیحاتی خود افزوده اند و قیمت آن را مردمان این کشورها پرداخت می‌کنند.

وی نوشت: زمانی که قدرت‌های جهان با ایران در بحث هسته‌ای به توافق رسیدند و همگی آن را امضا کردند، چرا ترامپ از این توافق خارج شد؟ بنابراین مخالفت با پیش نویس قطعنامه ضدایرانی نشان دهنده بدبختی سیاست خارجی ناامیدکننده دونالد ترامپ و عدم پیش بینی و درک درست روندهای سیاسی جهان است.

رستم شاه مهمند اظهار داشت: عملکرد متحدان اروپایی آمریکا نیز در ماجرای رد قطعنامه در شورای امنیت بسیار مهم است و نشان می‌دهد که معماری امنیتی در جهان پس از جنگ جهانی دوم که در آن غرب تابع سیاست‌های آمریکا بود، دستخوش تغییرات اساسی هر چند تدریجی است.

وی افزود: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به جای ترویج دموکراسی و چندجانبه گرایی، دست به حمایت از نظام‌های خودکامه و دیکتاتورها زد و این پشتیبانی تا زمان فعالیت این حاکمان خودکامه در چارچوب سازگاری با منافع جهانی آمریکا ادامه داشت. آمریکایی‌ها ۶۳ سال پیش به کمک انگلیس نخستین دولت منتخب دموکراتیک در ایران به نخست وزیری دکتر مصدق را سرنگون کردند و پس از آن سازمان جاسوسی سیا رضا شاه پهلوی را به عنوان حاکم خودکامه در ایران در مسند قدرت قرار داد.

سفیر پیشین پاکستان در افغانستان گفت: با وجود طرح‌های منفی آمریکا علیه دولت‌های منتخب در مناطق مختلف جهان، مداخله آنان بی‌نتیجه ماند اما تاکنون جامعه جهانی نمی‌داند که چرا ایالات متحده به دنبال جنگ‌های بی‌معنی است که پیروزی نداشته اما بازنده زیادی دارد.

وی اظهار داشت: تاکتیک‌های ترامپ جامعه و حاکمیت آمریکا را تقسیم کرده است. به همین دلیل از جمله سوء رهبری در واشنگتن متحدان اروپایی آمریکا را وادار کرد تا آنان دیدگاه‌های امنیتی خود را بدون قرار گرفتن زیر چتر کاخ سفید تدوین کنند.

رستم شاه مهمند افزود: تضعیف اقتصاد آمریکا، افزایش بیکاری و عدم توانایی در مقابله با پاندمی کرونا، پیامدهای جدی بر نقش جهانی واشنگتن درپی داشته است.

وی گفت: شرکای بزرگ اروپایی و کشورهای عضو ناتو دیگر از قدرت نظامی ایالات متحده هراسی ندارند. جهان چندقطبی شده و اکنون اتحادیه‌های منطقه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار است. ظهور و رشد اقتصادی چین دیگر کشورها را وادار می‌کند تا واقعیت درحال ظهور را بپذیرند و با برنامه‌هایی برای دستیابی به اهداف سیاسی بدون منافع نظامی، هماهنگ باشند. 

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل ناكامي آمريكا دونالد ترامپ پروندهٔ خبری شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل ناكامي آمريكا دونالد ترامپ شورای امنیت سازمان ملل ناكامي آمريكا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت املت غول پیکر توسط آشپز تایپه‌ای (فیلم) طرز پخت سیرابی به شیوه زوج غارنشین افغانی (فیلم) طرز پخت دنده گاو درون پوست روی زغال به روش آشپز آذربایجانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ