Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این رویداد که طبق روال هر سال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی این صنعت برگزار می‌شود، امسال نیز دارای سه بخش اصلی، جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹ است.

حساس‌ترین و پرجایزه‌ترین بخش این رویداد، بخش جشنواره است که در هر سال با پذیرش آثار تولید شده در حوزه بازی‌های هدفمند به داوری و معرفی «بازی جدی سال» می‌پردازد و علاوه بر آن در محورهای مختلف جوایز متعددی توسط حامیان رویداد به آثار منتخب تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه رویداد امسال به شکل ویژه برای بخش جشنواره دست به یک نوآوری تازه زده و آن اضافه شدن بخشی برای بازی‌های جدی در حوزه «سواد سیاسی» است.

ساخت بازی جدی در حوزه سواد سیاسی درواقع به معنی ساخت بازی با رویکرد آموزش علوم سیاسی، فرهنگ رفتار سیاسی و فهم ساختارهای سیاسی است. عنوان مثال در یک بازی شبیه‌سازی شده می‌توان بازیکن را موقعیتی قرار داد که نقش یک مقام سیاسی را داشته باشد و باید درباره مسائل مختلف تصمیم‌گیری و اعمال سیاست‌ کند. بازیکن ضمن درگیر شدن با این بازی و قرار گرفتن در موقعیت دولتمردان، فرهنگ رفتار سیاسی را آموزش می‌بیند؛ اینکه تصمیمات دولتمردان چه تاثیراتی در جامعه دارد، نتایج گوناگون و احتمالی یک تصمیم‌گیری چه خواهد بود. از دیگر مصادیق بازی‌های مروج سواد سیاسی می‌توان به بازی‌های آموزشی در حوزه فرهنگ انتخابات و نحوه مشارکت سیاسی در جامعه اشاره کرد.

رویداد بزرگ جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ با همین هدف بازی‌هایی را که در حوزه آموزش انتخاب سیاسی مناسب، فهم ساختارهای سیاسی یا فرهنگ انتخابات ساخته شده و به دبیرخانه ارسال شده باشند به شکل ویژه مورد داوری قرار می‌دهد.

خوب است این نکته را هم بدانید که برای این بخش ویژه مجموعا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جایزه تدارک دیده شده است.

اگر ایده‌ای برای ساخت بازی جدی در حوزه سواد سیاسی دارید، تولید آن را شروع کنید. چرا که تا روز جمعه ۳۰ آبان‌ ۱۳۹۹ فرصت دارید تا اثرتان را برای دبیرخانه جایزه ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات کامل درباره بخش‌های مختلف این رویداد اینجا کلیک کنید.

کد خبر 543915 برچسب‌ها بازی آنلاین و کامپیوتری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازی های جدی جدی در حوزه سواد سیاسی بازی جدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،جنبش حماس از تماس تلفنی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با محمد شیاع  السودانی نخست وزیر عراق خبر  داد.

تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزهگزارش هولناک سازمان ملل از شرایط غیرانسانی زنان و کودکان غزه

در این تماس تلفنی، هنیه، نخست وزیر عراق را در جریان آخرین تحولات سیاسی و میدانی مربوط به فلسطین و به ویژه نوار غزه قرار داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ  نسل کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد.

السودانی هم به هنیه تاکید کرد که مواضع عراق در مخالفت با تجاوزات دشمن و ایستادن در کنار ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن ثابت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق
  • معرفی شورای سیاستگذاری هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران
  • همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • اجرای پویش «آینده شبیه توست» ویژه دختران پایتخت
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود