Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،  سرتیپ دوم مجید فخری  افزود: تیم عملیاتی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به منظور تهیه و تولید نقشه آب‌نگاری، مدل سه بعدی بستر دریاچه، بررسی اطلاعات فیزیکی و تحلیل ویژگی‌های آب دریاچه جهت ثبت جهانی این اثر طبیعی و ملی در آثار سازمان جهانی یونسکو به ارتفاعات سبلان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: تیم عملیاتی سازمان جغرافیایی به همراه اعضای تیم کوهنوردی سبلان و گروهی از سازمان زمین‌شناسی کشور و نمایندگان انجمن هیدروگرافی توانستند در قالب گروه علمی و پژوهشی به قله ۴۸۱۱ متری سبلان برای انجام عملیات داده برداری صعود کنند.

فخری خاطرنشان کرد: داده‌برداری ترکیبی از دریاچه سبلان شامل هیدروگرافی، تهیه نقشه بستر دریاچه، زمین‌شناسی، تعیین پارامترهای فیزیک و شیمیایی آب، تعیین موقعیت دقیق دهانه آتشفشان توسط گروه عملیاتی سازمان جغرافیایی با موفقیت انجام شد.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: این پروژه نمونه بارزی از توانمندی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح درخصوص ایجاد همگرائی و هم‌افزایی مشارکت میان سازمان‌ها در تولید اطلاعات مکان محور و مدیریت یکپارچه اطلاعات مکان محور کشور تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه آب نگاری با شناور بدون سرنشین که از دستاوردهای متخصصان داخلی بوده، به عنوان کاری نو در دنیا و دومین دریاچه مرتفع آتشفشان جهان صورت پذیرفت که براساس آن داده‌های آب‌نگاری و زمین‌شناسی برداشت و به نقشه‌های سه بعدی تبدیل می‌شود.

زیرساخت‌های حوزه فناوری سازمان جغرافیایی با حمایت وزارت دفاع روزآمد شده است

فخری تصریح کرد: این سازمان با توجه به مأموریت‌های محوله از جمله راهبری، نظارت، تولید اطلاعات مکانی و ارائه در قالب سرویس‌های مکان‌محور توانسته است با حمایت‌ها و هدایت‌های بی‌دریغ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع روزآمد کند.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور وزارت دفاع استان اردبیل سبلان یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور وزارت دفاع استان اردبیل سبلان یونسکو سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور وزارت دفاع استان اردبیل سبلان یونسکو سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وزارت دفاع زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی با معرفی مقالات برتر و تجلیل از فعالان حوزه نقشه و اطلاعات مکانی به کار خود پایان داد
بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی، پس از دو روز به کار خود پایان داد.
در این رویداد، جلسات ارائه سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه همزمان به صورت حضوری و وبینار برگزار شد و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت.
دکتر جاویدانه، رئیس سازمان نقشه برداری کشوردر این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز همایش و نمایشگاه ژئوماتیک ۱۴۰۳، از تمامی دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر کرد
این همایش که از ۹ اردیبهشت ماه آغاز شد با برگزاری ۷ کارگاه آموزشی، سه میزگرد تخصصی، ۳۸ مقاله بعنوان سخنرانی و ۳۶ مقاله به صورت پوستری در ۸ محور تخصصی با موضوعات روز حوزه نقشه‌برداری کشور ارائه شد.
از این بین ۸ مقاله بعنوان مقاله برتر انتخاب و از آنها با اهدای لوح و تندیس همایش تقدیر بعمل آمد.
گفتنی است بخش نمایشگاه ژئوماتیک تا ۱۲ اردیبهشت همچنان میزبان علاقمندان است

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟