Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:55:15 GMT

اندازه‌گیری حساسیت تست‌های کووید-۱۹ با روشی نوین

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۶۲۱

اندازه‌گیری حساسیت تست‌های کووید-۱۹ با روشی نوین

محققان "موسسه ملی استاندارد و فناوری"(NIST) قطعات ژن مصنوعی را از"کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ "(ویروسی که باعث کووید-۱۹ می‌شود) تولید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز،  این ماده که غیر عفونی بوده و بی خطر است، می‌تواند به تولید کنندگان کمک کند آزمایش‌های تشخیصی دقیق‌تر و مطمئن‌تری را برای این بیماری تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایشات مربوط به یک عفونت فعال با شناسایی ژن‌های ویروس روی یک سواب بینی انجام می‌شود. اما نتیجه منفی لزوماً به معنای آن نیست که فرد مبتلا به بیماری نیست. این ممکن است به این دلیل باشد که مقدار ویروس برای تشخیص توسط آزمایش خیلی کم باشد که این موضوع به خصوص در اولین روزهای بعد از ابتلا به ویروس ممکن است.

"مگان کلیولند"(Megan Cleveland) دانشمند بخش تحقیقات موسسه ملی استاندارد و فناوری گفت: داشتن داده‌های بهتری در مورد حساسیت تست به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که چند بار آزمایشات مربوط به کووید-۱۹ در افراد آلوده به این بیماری منفی نشان داده می‌شود.

برای کمک به این امر ، کلیولند و همکارانش قطعات مصنوعی از ژن‌های ویروس را تولید کردند که در آر.ان.ای(مولکولی که اطلاعاتی مانند دی.ان.ای را رمزگذاری می‌کند)، نوشته شده است.

سنتز آر.ان.ای کار جدیدی نیست. آنچه این ماده را قابل توجه می‌کند این است که دانشمندان این مطالعه تعداد قطعاتی که در هر ویال شیشه کوچک دارو وجود دارد را بسیار دقیق اندازه گیری کردند.

ژنوم کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ تقریبا ۳۰ هزار جفت پایه دارد. قطعات آر.ان.ای مصنوعی که محققان این مطالعه آن را ایجاد کرده اند حدود چهار هزار جفت پایه دارند، محققان تصمیم گرفتند که این قطعات خاص را ترکیب کنند زیرا آنها حاوی توالی‌های آر.ان.ای هستند که توسط تعداد زیادی از آزمایشات تشخیصی مورد هدف قرار می‌گیرند.

محققان غلظت این مواد را چندین بار با استفاده از تکنیکی بنام "واکنش زنجیره‌ای پلیمراز دیجیتال" (dPCR) اندازه گیری کردند. محققان می‌توانند از قطعات آر.ان.ای حاصل برای اندازه گیری میزان حساسیت تست‌های کروناویروس استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 اندازه گیری آر ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید