Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:39:29 GMT

توسعه فیبر نوری اولویت اصلی مخابرات منطقه کردستان است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۶۳۳

توسعه فیبر نوری اولویت اصلی مخابرات منطقه کردستان است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت ضمن تشریح اقدامات و پروژه‌های مخابراتی انجام شده طی چند سال اخیر در سه حوزه تلفن ثابت، ارتباطات سیار و دیتا در سطح استان، اظهار کرد: از آنجایی که تلفن ثابت به عنوان اولین و پایدارترین وسیله ارتباطی همچنان مورد استقبال و اعتماد مشتریان قرار دارد، مخابرات منطقه با در نظر گرفتن این اصل، در راستای توسعه کیفی و کمی این حوزه اقدامات چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توسعه کیفی تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: استفاده از نسل‌های جدید و تجهیزات نوین تلفن ثابت از جمله سافت سویچ در مراکز کم ظرفیت در ابتدا و سپس در مراکز پرظرفیت و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید بر بستر فیبر نوری با استفاده از تلفن ثابت از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ارائه سرویس SIPPHONE بر بستر فیبرنوری به مشتریان استان را یادآور شد و گفت: سرویس SIPPHone یک اکانت یا خط تلفن با استفاده از دسترسی فیبر نوری و تجهیزات سافت سویچ در مراکز مخابراتی می‌باشد که مخابرات به مشترکینی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد، در ضمن مشترکینی که از سرویس SIPPHONE استفاده می‌نمایند می‌توانند بدون هیچ‌گونه از تجهیزات اضافی در منزل از سرویس اینترنت مخابرات بهره مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: در پایان سال ۹۶ تعداد ۷۳ مشترک SIPPHONE در استان داشتیم که هم اکنون این رقم به سه هزار و ۴۰۸ مشترک رسیده است.

وی توسعه کمی در حوزه تلفن ثابت را مورد اشاره قرار و افزود: در پایان سال ۹۶، در مجموع ۱۸۶ کافوی نوری در استان نصب و راه اندازی شده بود که هم اکنون تعداد ۲۱۳ کافوی نوری در استان موجود است.

حکمت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه تلفن همراه اول مخابرات اشاره کر: و افزود با سرمایه گذاری‌های انجام شده شاهد ارتقاء کیفی و کمی شاخص‌های مد نظر در این زمینه هستیم که اعلام رضایتمندی مشتریان از خدمات و محصولات سرویس‌های قابل ارائه دلیلی برای این مهم است.

وی مشترکان تلفن همراه اول مخابرات را تا پایان سال ۹۶ یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۵ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد مشترکان تلفن همراه اول مخابرات در سطح استان هم اکنون ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۵۵ مورد است که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۹۶ درصدی همراه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بابیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه اول مخابرات تا پایان سال ۹۶ در استان ۹۶.۴۵ درصد بوده است، گفت: هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه اول به ۱۲۸ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در پایان سال ۹۶ تعداد ۳۴۸ سایت دارای تکنولوژی 3G در استان وجود داشت که هم اکنون تعداد ۴۰۲ سایت دارای تکنولوژی 3G نصب و راه اندازی شده است.

وی تعداد سایت‌های دارای تکنولوژی 4G تا پایان سال ۹۶ را ۳۵۰ سایت اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ سایت تکنولوژی 4G در استان وجود دارد.

حکمت با بیان اینکه توسعه بر روی باند پهن موبایل از راهبردهای اساسی مخابرات است، گفت: توسعه خدمات موبایل در روستاها بر اساس اصل مشتری مداری و اجرای عدالت اجتماعی در راستای ارائه خدمات یکسان به مشتریان مد نظر مخابرات می‌باشد که در تحقق این مهم توان و تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۸۸۵ روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول قرار داشتند که هم اکنون تعداد روستاهای بهره مند از خدمات و سرویس‌های تلفن همراه اول به ۹۳۸ مورد رسیده است.

وی در ادامه به اهمیت اینترنت و نقش دیتا در زندگی روزمره مردم در عصر جدید تحت عنوان عصر تکنولوژی و ارتباطات اشاره کرد و گفت: برای توسعه‌ی کمی و کیفی دیتا و اینترنت مخابرات در استان، ضمن استفاده حداکثری از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود بیشترین اقدامات برای ارتقاء کیفی و کمی این حوزه صورت گرفته است که افزایش ظرفیت پهنای باند استان از 29(1STM) در سال ۹۶ به 122 (1STM) در سال ۹۹ دلیلی برای اثبات تحقق این مهم است که بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه پورت‌های منصوبه ADSL تا پایان سال ۹۶ در مجموع ۱۴۵ هزار و ۳۷۶ مورد بوده است، یادآور شد: هم اکنون ۱۶۸ هزار ۵۷۲ پورت منصوبه ADSL در استان وجود دارد که مخابرات منطقه آمادگی خود را برای واگذاری آنها به متقاضیان اعلام می‌دارد.

حکمت تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت در سال ۹۶ را ۴۵۰ روستا عنوان کرد و گفت: هم اکنون تعداد ۵۱۰ روستا از مزایای اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

وی همچنین توجه مخابرات را به توسعه کیفی در این حوزه، جهت فراهم نمودن شرایط لازم برای استفاده از آخرین تکنولوژی‌های نوین مخابراتیِ روز دنیا توسط مشتریان مطرح نمود و اظهار کرد: توسعه FTTH به عنوان راهبرد توسعه استان یکی از برنامه‌ها و استراتژی‌های مخابرات منطقه بود که در این شاخص موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

وی گفت: تعداد مشتریان FTTH مخابرات در سال ۹۶ از ۱۵۱ مورد به دو هزار و ۷۵۵ مشترک رسیده است که از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

وی به توسعه پهنای باند اینترنت بر روی کابل مسی در استان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در این حوزه عملکرد قابل توجهی داشته‌ایم که افزایش ۷۲۳ مشترک VDSL در استان نسبت به سال ۹۶ مهر تاییدی بر این مهم است.

حکمت با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته برای تقویت و توسعه دیتا و اینترنت مخابرات در حوزه باند پهن اینترنت (FTTH,VDSL,ADSL) مطلوب و مناسب ارزیابی شد، اعلام کرد: خوشبختانه در سال ۹۸ و سه ماهه اول ۹۹ موفق به کسب رتبه اول کشوری در تحقق شاخص‌های عملکردی حوزه دیتا شده‌ایم.

وی به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی با صرف اعتبار و سرمایه گذاری‌های چشمگیر اشاره کرد و افزود: مخابرات منطقه کردستان بیش از سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی ایجاد نموده که ۱۱۶ کیلومتر آن را در سه ماهه اول امسال اجرا شده است که با این اقدام مخابرات منطقه حائز رتبه اول کشوری در اجرای کابل کشی نوری روستایی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام این مهم که در چند سال اخیر راهبرد اصلی مخابرات، توسعه بر روی تامین و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با تکنولوژی جدید است، افزود: در این راستا توسعه جدید صرفاً بر مبنای فیبرنوری بنا شده است که این امر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر آخرین تکنولوژی‌های مخابراتی را به دنبال داشته است.

کد خبر 5009106

منبع: مهر

کلیدواژه: مخابرات منطقه کردستان اینترنت پرسرعت آزاد حکمت محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی قزوین مدیر مخابرات منطقه کردستان تلفن همراه اول مخابرات اینترنت مخابرات تا پایان سال ۹۶ هم اکنون تعداد هم اکنون تلفن ثابت فیبر نوری سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • اجرای طرح فیبر نوری برای منازل و کسب و کار‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد