Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام چگونگی پذیره‌نویسی واحدهای دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولت، اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان، زمان ثبت شرکت ها به ۷۲ ساعت کاهش یافته است، ارائه گزارش خلاصه تحولات نقدینگی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۵ شهریور ماه شبستان به شرح زیر است:

اعلام چگونگی پذیره‌نویسی واحدهای دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولت

بانک ملی ایران جزئیات پذیره نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیره نویسی این صندوق از بامداد روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه نوزدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.  

پذیره نویسی از طریق وب سایت رسمی بانک ملی ایران و نیز اپلیکیشن ایوا انجام خواهد شد. حداقل مبلغ پذیره نویسی برای هر یک از اشخاص حقیقی ایرانی دارای کد ملی ۱۰۰ هزار ریال و حداکثر مبلغ پذیره نویسی معادل ۵۰ میلیون ریال است.

متقاضیانی که پیش از این در پذیره نویسی صندوق دارایی کم شرکت کرده‌اند می توانند در مجموع دو صندوق سرمایه گذاری تا سقف ۵۰ میلیون ریال پذیره‌نویسی کنند. نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی همه اطلاعاتی است که خریدار صندوق باید در سامانه وارد کند.

در این طرح محدودیت سنی برای تخصیص سهام وجود ندارد. واحد ارتباطات مردمی شرکت داده ورزی سداد و نیز شرکت پرداخت الکترونیک سداد امور مربوط به اپلیکیشن و درگاه را پاسخگو خواهند بود.

 

اعطای وام قرض الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان

«محمد شریعتمداری» در مصاحبه با ویژه برنامه "راهی که پیموده‌‎ایم" با بیان اینکه پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال قبل به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد در سال جاری افزایش پیدا کرد، گفت: بازنشستگان می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد "باشگاه مشتریان" در سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با هدف برخورداری بیشتر بازنشستگان از خدمات رفاهی و فروشگاهی و کالایی گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز تلاش شد تا با واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فعالیت‌های نوآورانه افزایش پیدا کند.


وزیر تعاون گفت: مجموعه خدمات ما با توجه به گستردگی وزارتخانه بسیار وسیع و در حوزه‌های مختلف است، اما مهمترین اقدام ما در ماه‌های گذشته بحث "همسان سازی حقوق بازنشستگان" بود تا افرادی که در سال‌های گوناگون بازنشسته شدند از مواهب مشابه برخوردار شوند.


شریعتمداری با اشاره به اینکه متناسب سازی درمورد ۳. ۵ میلیون نفر از کارکنانی که در سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شده‌اند با اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان انجام شد، گفت: مشابه همین اقدام برای بازنشستگان کشوری هم در شرف انجام است تا آن‌ها نیز بتوانند از ۹۰ درصد منابع ریالی کسانی که شاغل هستند، برخوردار شوند.

 

زمان ثبت شرکت ها به ۷۲ ساعت کاهش یافته است

 

فرهاد دژپسند در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار گفت پنجره واحد فیزیکی ثبت شرکت‌ها در پنج شهرستان عملیاتی شده و در حال گسترش است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حذف برخی مقررات زاید برای بهبود فضای کسب و کار افزود: با این حال هنوز برخی از دستگاه ها همکاری لازم را نداشته اند.     او درباره عملکرد مالیاتی گفت: سال گذشته در راستای تحقق بودجه بدون نفت میزان مالیات های محقق شده بیش از میزان مصوب بوده و در ۱۴ سال گذشته بی نظیر است با این حال اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هنوز نهایی نشده و امیدواریم تا قبل از مهر بتوانیم این لایحه را به مجلس ارسال کنیم.   وی گفت: این لایحه در راستای رونق تولید و جلوگیری از فرار مالیاتی تدوین خواهد شد.   دژپسند گفت: سهم دولت از چهار پالایشگاه در صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم عرضه می‌شود و از مردم می‌خواهم که از این فرصت استفاده کنند.     هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۳ هزار تومان     امروز (چهارشنبه 5 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 53 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 404 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1928 دلار ارزشگذاری شده است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 500 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 844 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 50 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 700 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

 

امروز (چهارشنبه 5 شهریور) در بازار آزاد ارز دلار 22 هزار و 479 تومان، یورو 26 هزار و 682 تومان، پوند 30 هزار و 828 تومان، درهم امارات 6394 تومان، یوان چین 3409 تومان و لیر ترکیه 3189 تومان است.

 

این د حالی است که روز گذشته (سه شنبه 4 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 50 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 400 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1935 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 475 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 744 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 2 میلیون و 998 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 680 هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

 

روز گذشته (سه شنبه 4 شهریور) در بازار آزاد ارز دلار 22 هزار و 482 تومان، یورو 26 هزار و 682 تومان، پوند 30 هزار و 264 تومان، درهم امارات 6302 تومان، یوان چین 3358 تومان و لیر ترکیه 3153 تومان ارزشگذاری شده بود.

 

 

ارائه گزارش خلاصه تحولات نقدینگی / سه تصمیم شورای پول و اعتبار

رییس کل این بانک در یک هزار و دویست و نود و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار، ضمن ارایه گزارش خلاصه تحولات نقدینگی در مرداد ماه سال جاری، تصریح کرد: از ابتدای امسال‌ حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان اوراق دولت به فروش رسیده که تأثیر مهمی در جلوگیری از پولی شدن کسری بودجه داشته است. با توجه به تحولات اجزای پایه پولی، پایه پولی در پنج ماهه سال‌جاری، نسبت به پایان سال ۹۸، حدوداً چهار درصد رشد داشته و ضریب فزاینده نقدینگی نیز به محدوده ۷.۵ واحد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر عمدتاً تحت تأثیر کاهش نسبت سپرده قانونی بانک‌ها به منظور تأمین منابع مالی مبارزه با آثار اقتصادی کرونا بوده است. بر این اساس رشد نقدینگی در پنج ماهه سال‌جاری نسبت به پایان سال ۹۸، در حدود ۱۲ درصد است که باتوجه به تحولات سال‌جاری رقم مناسبی ارزیابی می‌شود.

رییس شورایی پول و اعتبار در این گزارش به برخی تحولات در رویه‌های سیاستگذاری و مدیریت پولی اشاره کرد و گفت: استقرار نظام عملیات بازار باز، تغییر رویه محاسبه و دریافت سپرده قانونی بانک ها، فراهم شدن زمینه سپرده گذاری ویژه بانک‌ها نزد بانک مرکزی و کنترل اضافه‌برداشت از جمله تحولات رخ داده در این زمینه است.

همچنین همتی طی ارایه این گزارش، به تحولات نقدینگی، پایه پولی، مدیریت مناسب بدهی بانک‌ها به بانک‌مرکزی و نیز کنترل تحولات ارزی در مرداد ماه اشاره کرد و این موارد را منجر به فراهم آمدن زمینه‌های کنترل بیشتر تورم دانست.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی ضمن اشاره به تحولات بازار نیما، تأکید کرد: باتوجه به افزایش عرضه ارز در این بازار، انتظار می‌رود ثبات بازار ارز تقویت شود و شاهد ثبات بیشتر در بازار‌های مالی باشیم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار صندوق سرمایه گذاری سکه بهار آزادی طرح عیار یک میلیون تحولات نقدینگی ارزشگذاری شده پذیره نویسی گرم طلای ثبت شرکت ها هزار تومان قرض الحسنه بدون ضامن سال جاری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید اظهار کرد: وعده صادق نشانگر منطق مقاومت و هجوم بر دشمن بود و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی شد بلکه به ثبات بازار کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق نمود.

امام جمعه اقلید تاکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است اقدام کرده و نقشه‌ای روشن و اقداماتی نقطه‌زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه کرده و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهد.

وی گفت: باید بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش داد.

کد خبر 6095617

دیگر خبرها

  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • اعلام زمان پخش مناظرات انتخاباتی مشهد و کلات