Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: مراسم دهه اول محرم با هدف برگزاری روضه های خانگی در شرایط شیوع بیماری کرونا، هر روز با حضور بانوان زائر و مجاور در فضاهای بدون سقف بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دژبرد ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی این آستان مقدس و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مراسم عزاداری ماه محرم ویژه بانوان از روز نخست این ماه آغاز شده و تا 11 شهریور مقارن با شام شهادت امام حسین(ع) در سه محل مدرسه علمیه خواهران خیرات خان، صحن قدس و صحن امام حسن مجتبی(ع) در جوار حرم مطهر رضوی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به برنامه‌های این مراسم افزود: تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، ارائه سخنرانی مذهبی، مرثیه سرایی و اقامه نماز جماعت از جمله بخش های متنوع این مراسم آیینی هستند.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی؛ بر اساس درخواست های مکرر هیئت‌های خانگی بانوان مشهدی برای در اختیار گذاشتن فضای باز برای برگزاری مراسم دهه اول ماه محرم، برگزاری این مراسم در مدرسه خیرات خان حرم مطهر مورد موافقت قرار گرفت.

دژبرد با اشاره به استقبال پر رنگ زائران خانم از این برنامه افزود: به دلیل محدودیت مکانی مدرسه خیرات خان و استقبال قابل ملاحظه مخاطبان، دو فضای باز دیگر از بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) به برگزاری این مراسم اختصاص پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه این مراسم در طول ایام محرم، در چهار نوبت زمانی اعم از 8 و 10 صبح، 16 و 18 عصر در خدمت عزاداران حسینی است افزود:  مطابق دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، ممنوعیت ها و محدودیت های لازم از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور انتظامات برای ارائه تذکرات بهداشتی به عزاداران، حضور خادمیاران سلامت و در اختیار گذاشتن محلول های ضدعفونی در طول اجرای مراسم اعمال می شود.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در پایان تأکید کرد: طی قریب به یک هفته برگزاری این مراسم بیش از 2 هزار نفر از بانوان از هزار و 500 هیئت خانگی سطح شهر مشهد در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روضه های خانگی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مهر» در «فرانچایز ایران»

این مؤسسه منتخبی از توانمندی‌های بخش بازرگانی خود را در حوزه تولیدات محصولات هنری رضوی در دسته‌های مختلف؛ «تابلو»، «متبرک»، «دکوراتیو»، «زیورآلات»، «حجمی» و «زینتی»، از 11 اردیبهشت 1403، به مدت چهار روز در نمایشگاه فرانچایز ایران در محل مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران مال معرفی کرده است.
این نمایشگاه با توجه به لزوم معرفی ظرفیت‌های نوین توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار و همچنین در راستای توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری و با در نظر گرفتن فرصت‌های مورد توجه کشور در جهت رونق تولید برپا شده است. ششمین کنفرانس بین‌المللی فرانچایز ایران نیز در حاشیه این نمایشگاه با حضور ویژندهای معتبر داخلی و خارجی، مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و تمامی علاقه‌مندان به این صنعت برگزار می‌شود.
 

طراحی محصولات با محوریت مکتب هنر رضوی
بیش از یک هزار محصول هنری مهر با همکاری هنرمندان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و سایر هنرمندان کشور با محوریت مکتب هنر رضوی طراحی شده و بخشی از آن‌ها به مرحله تجاری‌سازی و تبدیل به سوغات زیارت رسیده است.
علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با محصولات هنری رضوی مهر می‌توانند به سامانه برخط فروش این محصولات مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی اینترنتی www.aqartshop.com یا 3 فروشگاه آن در مشهدمقدس واقع در نبش ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، مجتمع تجاری قدس و هتل قصر الضیافه مراجعه کنند.
شایان ذکر است، ششمین نمایشگاه تخصصی فرانچایز ایران تا 14 اردیبهشت ماه، در ساعات 14 تا 21 در محل مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران مال به نشانی تهران، اتوبان شهید همت(غرب)، اتوبان شهید خرازی، پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان