Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام «حجت الله فاضلی» روز چهارشنبه در آیین معارفه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: یاد و خاطره عالم فقید و شخصیت به نام ماموستا مُلا محمد محمدی را گرامی می داریم، ایشان مردی بزرگ، زاهد، عارف، فقیه و دلسوز برای جامعه بود.

او گفت: امروز در جلسه معارفه حاج ماموستا عبدالرحمن مرادی هستیم و امید است ایشان بتواند خلا وجود آن عالم فرزانه را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) فرمودند نماز جمعه پشتوانه انقلاب و دژ مستحکم اسلام و ثمره خون شهیدان است.

حجت الاسلام فاضلی بیان داشت: نماز جمعه مظهر وحدت و همدلی در جامعه است، منصب امامت جمعه، منصبی خطیر و بزرگ است و این منصب از شئونات نظام بوده که همواره پشتوانه و همراه نظام است.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به امضای حکم امامت جمعه ماموستا عبدالرحمن مرادی توسط آیت الله علما عنوان داشت: امیدواریم ایشان رویه ماموستا محمدی را در پیش گرفته و تعالی ببخشد.

وی افزود: امام صادق (ع) در خصوص جایگاه فقه و فقاهت می فرمایند اگر عالم فقیهی از دنیا برود، فوت ایشان صدمه ای بر دین وارد می کند که هیچ چیز خلا آن را پر نمی کند.

حجت الاسلام ادامه داد: امام کاظم (ع) نیز در خصوص جایگاه فقیه می فرمایند فقیه مومن دژ مستحکم اسلام است، بنابراین هیچ کسی مگر عالمی از جنس آن عالم دیگر نمی تواند این خلا را پر کند.

او گفت: توجه به تریبون نماز جمعه و ائمه جمعه در واقع توجه به انقلاب بوده و پشتیبانی از این تریبون و ائمه جمعه به منزله پشتیبانی از نظام و اهداف نظام و ثمره خون شهدا است.

در این مراسم با قدردانی از زحمات و تلاش های مرحوم ماموستا محمدی، ماموستا «عبدالرحمان مرادی» به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه منصوب و معرفی شد.

ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه روز دوشنبه ۲۰ مرداد در ۷۹ سالگی براثر عارضه کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه بود و از سال ۱۳۷۸ تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده داشت.

ماموستا محمدی از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال ۱۳۷۱ با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل ذهاب منصوب شد و تا مهر ۷۷ در این شهر به انجام مسوولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال ۱۳۷۸ نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

برچسب‌ها مدارس علوم ديني اهل سنت مصطفی علماء کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس علوم ديني اهل سنت کرمانشاه مدارس علوم ديني اهل سنت کرمانشاه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ماموستا محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست

به تازگی ویدیوی جالبی از نعیمه نظام‌دوست در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به سریال ساعت خوش است.

او در این سریال تنها ۲۰ سال سن دارد و با مهران مدیری همبازی است.

اخیرا حضور نعیمه نظام دوست در برنامه «اسکار» مهران مدیری موردتوجه مخاطبان قرار گرفته است.

 

 

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • (ویدئو) نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • سختی دوست‌داشتنی
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری