Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت دولت با احتساب صورتحساب برق مشترکان خانگی کم مصرف با تخفیف صد درصدی موافقت کرد.

هیئت دولت در جلسه مورخ ۲ شهریورماه ١٣٩٩ به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد قانون هدفمند کردن یارانه ها، این وزارت را مجاز نمود تا صورتحساب برق مشترکان خانگی کم مصرف با الگوی تعیین شده در جدول پیوست را با تخفیف صد درصدی محاسبه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تخفیف صرفا شامل سکونت گاه‌های دائمی درحال بهره برداری شهری و روستایی و هم چنین سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. سکونت گاه‌های خالی از سکنه و غیردائم نظیر باغ ویلا‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شوند.

این مصوبه هیئت دولت طی نامه شماره ۶۲۴۲۴ مورخ ۹۹/۰۶/۰۴ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده و تصویر آن در ادامه آمده است:

براساس مصوبه فوق، هزینه برق مصرفی کم‌مصرف‌ها که براساس جدول مندرج در بند ۱ این مصوبه مشخص می‌شوند، رایگان خواهد بود. قیمت برق مصرفی مشترکان که متناسب با الگو مصرف می‌کنند و در بند ۲ مصوبه دولت مشخص شده است، ثابت می‌ماند و قیمت برق مصرفی مشترکان پرمصرف براساس زمان بندی مشخص شده در بند ۴ این مصوبه، ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.   ۸.۴ میلیون خانوار در کشور مشمول برق رایگان هستند «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در گفتگو با رادیو جوان، با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر رایگان شدن برق ۳۰ میلیون نفر در کشور اظهار داشت: مطابق آمار بر اساس الگوی مصرف، حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جزو مشترکان کم مصرف هستند.   جزئیات اجرای طرح برق امید مدیرعامل توانیر در خصوص جزئیات اجرای طرح برق امید گفت: تاکنون مشترکان خانگی کشور در دو دسته "زیرالگو" و "بیش ازالگو" تقسیم بندی می‌شدند که هرکدام تعرفه خاص خودشان را دارند.

متولی زاده با اشاره به این که ۸۵ درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵ درصد بالاتر از الگو‌های تعیین شده مصرف دارند، اضافه کرد: در طرح برق امید مشترکان زیرالگو هم به دو دسته خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص آنکه ۳۰ میلیون نفر مشترکی که در طرح برق امید از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره مند می‌شوند، چه تعداد از مشترکان را شامل می‌شود؟ گفت: حدود ۸ و نیم میلیون مشترک ما در این محدوده هستند و البته تا زمانی که کم مصرف باقی بمانند، از تخفیف صد درصدی بهره‌مند خواهند شد.

متولی زاده در عین حال تصریح کرد: مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها برسانند و از تخفیف صد درصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند.

متولی زاده درخصوص نحوه اجرای طرح نیز گفت: ما ابتدا به مردم اطلاع رسانی خواهیم که در چه گروهی از مصرف قرار دارند و سپس برای مشترکانی که در گروه‌های خوش مصرف و پرمصرف قرار دارند، راهکار‌های کاهش مصرف برق را آموزش خواهیم داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برق رایگان تخفیف صد درصدی طرح برق امید برق مصرفی برق مصرف کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است