Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@01:05:09 GMT

چرخه دفاعی ایران به هیچ کشوری وابسته نیست

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۰۴۰

چرخه دفاعی ایران به هیچ کشوری وابسته نیست

امیر سرتیپ حیدری گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چرخه دفاعی روی پای خود ایستاده و به هیچ کشوری وابسته نیستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان یک مجموعه محوری با تدابیر فرماندهی کل قوا نامگذاری شد، زیرا محور عملیات این نیرو در زمین است و امروز با عنایت الهی و اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری، نیروی زمینی با آمادگی بالای خود توانمندی این را دارد که با همکاری سایر نیروهای مسلح پوزه هر تهدیدکننده‌ای را در کمترین زمان به خاک بمالد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۲۳ رسته پیچیده در نیروی زمینی ارتش افزود: پیچیده‌ترین این رسته‌ها نیز بخش متحرک هوایی و هوانیروز است که به یاری خدا در این حوزه نیز قطع وابستگی کامل را داریم. امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چرخه دفاعی روی پای خود ایستاده و به هیچ کشوری وابسته نیست.

امیرسرتیپ حیدری توان دفاعی را یک مؤلفه دانست و تصریح کرد: یک وسیله دفاعی نمی‌تواند به تنهایی توان دفاعی را تکمیل کند و باید در بردها و توانمندی دارای تجهیزات مختلف باشد و امروز تاکید ما بر دقیق‌زن کردن، نقطه‌زن کردن، اتوماسیون و هوشمند کردن تجهیزات است که هر یک از این‌ها می‌تواند چرخه و مؤلفه دفاعی را تکمیل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: امروز قابلیت و توانمندی موشک‌های ما که منحصر به فرد نیز هستند، می‌تواند به راحتی توان دفاعی جمهوری اسلامی را تأمین کند. این قابلیت‌ها  قدرت بازدارندگی ما را فراتر از حد انتظار برده است.

امیر حیدری قزوین را یکی از استان‌های خوشنام و نام‌آور در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی این استان نیرویی پرقدرت و با توان نظامی بالا بوده و با تقدیم شهدای زیادی برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش هدف از بازدید از قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ و تیپ ۱۱۶ را بررسی آخرین دستاوردهای نظامی و توان دفاعی این یگان‌ها خواند و گفت : امروز این مجموعه در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و آماده انجام هر نوع ماموریتی در است.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیر سرتیپ حیدری چرخه دفاعی ایران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی توان دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی