Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 134 هزار خانوار این استان از گاز طبیعی بهره‌مهند شده‌اند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن‌رضا میربلوکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: ابتدای دولت یازدهم درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان خراسان شمالی حدود 57 درصد بود که با همت جهادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، این عدد به حدود 99.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: تعداد خانوارهایی که در استان خراسان شمالی در دولت این زمان از نعمت گاز برخوردار شدند 134 هزار و 112 خانوار بوده است که تا پایان امسال تعداد مشترکان استان به حدود 331 هزار مشترک می‌رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه حدود 7 هزار و 327 کیلومتر شبکه در این استان اجرا شده که 3 هزار و 712 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: از 178 هزار انشعاب نصب‌شده در این استان بیش از 63 هزار انشعاب آن در این دولت نصب شده است.
میربلوکی تصریح کرد: تاکنون 742 روستای استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار شدند و 100 درصد خانوارهای شهری در 24 شهر استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
وی گفت: اجرای عملیات اتصال خط انتقال گاز 16 اینچ جاجرم - سمنان در حال انجام است که با اجرای این خط، ضمن افزایش پایداری گاز در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، گاز مورد نیاز طرح‌های توسعه آلومینای جاجرم نیز تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی همچنین از بهره‌برداری عملیات گازرسانی به 16 واحد صنعتی استان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل گازرسانی به ناحیه صنعتی بام در اسفراین، دو گلخانه و سه مرغداری و یک کارخانه کشت و صنعت در شیروان، یک کارخانه پلاستیک در فاروج و خوراک دام در بجنورد، کارخانه گچ، کوره آجرپزی، ایستگاه تقویت فشار دشت، مجتمع تجاری، استخر آموزش و پرورش اسفراین، کلینیک تخصصی بیماران خاص بجنورد و مجتمع آموزشی و ورزشی حراست کل استان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی، مشکل در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

پاکمهر گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است و مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند

هادی قوامی، منتخب مردم اسفراین در مجلس نیز اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

وی تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

قوامی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

کد خبر 750095

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی