Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی از تشکیل کارگروه تخصصی و پرداختن به موضوعات مختلف امر به معروف و نهی از منکر خبر داد. تاریخ انتشار: 14:47 - 05 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۵۹۲ خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد بومیان  در نخستین اجلاس مجازی مسئولین امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی استان‌ها با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی و پرداختن به موضوعات مختلف امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان یک تشکل مردمی، از ابتدا به این فریضه اهتمام داشته و امر و نهی حوزه حکومتی را در اولویت فعالیت خویش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با دستگاه‌ها و نهاد‌ها تعامل خوبی برقرار کرده و طرح‌های ارزشمند و مفیدی نیز به آن‌ها ارائه داده است.
وی به تعدادی از طرح‌های ارائه شده اشاره کرد و افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی تاکنون طرح‌هایی در زمینه معروف‌ها و منکر‌های محیط زیست، مراکز آموزشی، ماه رمضان، اقتصاد مقاومتی، سفر، نوروز، چهارشنبه سوری، کسب و کار، مسجد، خانواده، خطبه غدیر، خطبه فدکیه، فرهنگ عاشوار و اربعین تهیه و در سه حوزه نهاد‌های حکومتی، فضای مجازی و محافل مردمی ارائه کرده است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: آمرین و ناهیان باید در عرصه فضای مجازی حضور هدفمند و مؤثر داشته باشند و نسبت به ترویج معروف‌ها و مقابله با منکر‌ها فعالیت نمایند.    بیشتر بخوانید:  تشکیل دبیرخانه احزاب و گروه‌های عضو مقاومت در ایران
در ادامه این اجلاس، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی از پژوهشگران علوم قرآن و حدیث به تشریح انگیزه و آموزش به عنوان دو عامل اصلی اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.
وی بهترین قدم همراهی با امام حسین (ع) را امربه معروف و نهی از منکر دانست و افزود: هدف سیدالشهدا (ع) اصلاح جامعه با ساز و کار امر به معروف و نهی از منکر و با شیوه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) بود.
پژوهشگر علوم قرآن و حدیث گفت: یکی از علت‌های عدم ورود مردم به این حوزه، عدم تمایل برای مسئولیت پذیری است. باید از کودکی احساس مسئولیت را آموزش داد. همه مسئول هستند و باید به مسئولیت خود عمل کنند. برای این منظور باید با روش‌های مناسب، در مردم ایجاد انگیزه نماییم.
حجت الاسلام بهشتی امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند آموزش عنوان کرد و گفت: باید در این حوزه آموزش داشته باشیم و از کودکی هم آغاز کنیم. در روایات ۷ محور برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر شده است. ۱ ـ انجام فرائض توسط اطرافیان ۲ ـ امنیت ۳ ـ کسب و کار ۴ ـ حقوق متقابل ۵ ـ محیط زیست ۶ ـ انتقام از دشمن ۷ ـ استقلال و سامان کشور.
وی در پایان تأکید کرد: استقلال و سامان کشور و رفع مشکلات را در سایه امر به معروف و نهی از منکر است. استقرار و استمرار حکومت نیز با انجام این فریضه توسط مردم خواهد بود.
در این اجلاس تعدادی از استان‌ها به ارائه گزارش فعالیت هایشان پرداختند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه امر به معروف و نهی از منکر حزب حزب مؤتلفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی  ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی  ایران و آفریقا  در تهران نوشت: « روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است