Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@12:37:37 GMT

اثر بخشی داروی رسیژن بر کرونا زیر سوال است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۷۲۳

اثر بخشی داروی رسیژن بر کرونا زیر سوال است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اثر بخشی داروی رسیژن مشخص نیست و هنوز محققان تاثیر این دارو را اثبات نکردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا شانه ساز  ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد تاثیر داروی رسیژن گفت: داروی رسیژن یکی از داروهایی است که گفته می‌شود بر درمان کرونا تاثیرات مثبتی دارد اما هنور به طور رسمی این موضوع اثبات نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اثر بخشی این دارو هنوز تایید نشده اما باید بگویم از نظر تولید برای این دارو هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد واردات فاکتور ۸ نیز گفت: این دارو دو نوع دارد؛ یکی انواع تولیدی از پلاسماست که در کشور تولید نداریم و باید با پلاسماگیری و انتقال آن به خارج تولید و به کشور بازگردانیم یا به طور کلی فاکتور ۸ مشتق از پلاسما وارد کنیم نوع دیگر آن فاکتور ۸ ریکامبینت یا بایوسیمیلار است که تولید داخل آن در کشور وجود دارد.

وی افزود: واردات نوع بیوسمیلار آن به کشور ممنوع است اما در مورد فاکتور ۸ مشتق از پلاسما چاره ای جز واردات نداریم اما میزان واردات آن اخیر زیاد و بیش از نیاز کشور بوده است که باید نحوی مدیریت کنیم که تولید داخل آسیب نبیند.

شانه ساز درباره ورود داروهای جدید به فهرست دارویی کشور گفت: ما هم علاقه مندیم فهرست دارویی کشور قوی تر و به روز شود ما باید میزان توان اقتصادی وارزی کشور را هم نظر بگیریم و ورود بدون ملاحظه داروهای جدید به فهرست داروهای کشور به صلاح کشور و منطقی نیست البته داروهای جدید موثر بر کرونا وارد فهرست دارویی کشور شده اند.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: محققان مسیح دانشوری شانه ساز رسیژن داروی رسیژن فاکتور ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور