Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل محاکم تهران با بیان این‌که با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که قوه قضائیه و دادگستری استان تهران در دوره تحول دارد تا آن‌جا که ممکن است و پرونده اجازه می‌دهد از مجازات جایگزین حبس استفاده شود گفت: کارشناسی‌هایی که درباره اجرای مجازات حبس انجام شد حاکی از این است که ما را به اهداف اجرای مجازات حبس که یکی از آن‌ها اصلاح متهم است چندان نزدیک نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی محاکم تهران، یحیی جعفری با حضور در جمع قضات مجتمع قضایی قدس ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با اقتباس از حدیثی از ابا عبدالله(ع) درباره‌ی این‌که «مراجعات مردمی و حوائج مردم به ما نعمت الهی است» اظهار کرد: نباید خسته شویم و باید قدر این نعمت و خدمتگزاری به مردم را بدانیم و از این امتحان الهی سربلند و باافتخار بیرون بیاییم و شکر نعمت را بجا آوریم.

وی با بیان این‌که با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که قوه قضائیه و دادگستری استان تهران در دوره تحول دارد مثل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده از مجازات جایگزین حبس تا آن‌جا که ممکن است و پرونده اجازه می‌دهد از مجازات جایگزین حبس استفاده شود گفت: کارشناسی‌هایی که درباره اجرا مجازات حبس انجام شد حاکی از این است که ما را به اهداف اجرای مجازات حبس که یکی از آن‌ها اصلاح متهم است چندان نزدیک نکرده است ولی این به این معنی نیست که ما از امنیت جامعه غافل باشیم لذا پرونده‌ها را باید دقیق بررسی کنیم و هرجا که لازم است و تشخیص دادیم که مجازات حبس قانونی در برقراری امنیت جامعه موثر است، محکم برخورد کنیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: از دیگر برنامه‌های قوه قضائیه رسیدگی به پرونده‌های مسن، کاهش زمان رسیدگی و رفع اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها است که در اولویت سیاست‌های ستاد محاکم تهران قرار داد و به جد تعقیب می‌شود.

وی با بیان این‌که مراجعین به دستگاه قضا حقوقی دارند و آن‌ها تشکیل دهنده پرونده‌ها هستند و ما باید پاسخگوی مردم باشیم خاطرنشان کرد: انشالله شاهد روزی باشیم که مردم عزیز به حداقل‌های امور حقوقی از قبیل افت در تنظیم قرارداد و سایر فعالیت‌های اقتصادی با انجام مشاوره‌های مناسب دسترسی داشته باشند و ما شاهد ورودی پرونده‌های کمتری باشیم ولی در حال حاضر متاسفانه با حجم گسترده‌ای از ورودی پرونده‌ها روبه‌رو هستیم که کار جهادی ما را می‌طلبد.

در پایان این نشست از تعدادی از همکاران اداری این مجتمع قضایی، به مناسبت روز کارمند توسط رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تقدیر شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محاکم تهران مجازات حبس پرونده ها رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در گزارش 9 ماهه میاندوره ای سال 1402 بانک ملت که در کدال منتشر شده است جریان خالص ورود نقد حاصل از سرمایه گذاری ها را نسبت به دوره مشابه سال قبل آن کاهش 469 درصد را نشان می دهد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IxB

دیگر خبرها

  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور