Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@12:50:00 GMT

دلیل افزایش میل جنسی درقاعدگی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۸۴۴

اشتباه است که تصور کنید زنان در پریود میل جنسی ندارند اگر میل جنسیتان در دوره قاعدگی افزایش پیدا می‌کند باید بدانید این امر کاملا طبیعی است. ناطقان: چرخه قاعدگی زنان شامل سیکلی از بالا و پایین رفتن استروژن، پروژسترون، تستوسترون و DHEA است که این هورمون‌ها نقش زیادی در میل جنسی شما ایفا می‌کنند. ما فقط ارتباط بین آن‌ها را می‌دانیم، ولی دانشمندان به طور دقیق از تاثیر چرخه قاعدگی بر میل جنسی آگاه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تحقیقی که در مورد رفتار و هورمون‌ها منتشر شد سطح هورمون چرخه قاعدگی زنان شرکت کننده در دو ماه اندازه گیری شد و ما میل جنسی آن‌ها مورد مقایسه قرار گرفت.

محققین دریافتند که تغییر سطح استروژن و پروژسترون عوارض جانبی جدی روی میل جنسی می‌گذارد. استروژن میل و خواست جنسی را بهبود می‌بخشد و پروژسترون هورمونی تثبیت کننده است که میل جنسی را سرکوب می‌کند.

قبل از شروع زمان پریود همه این هورمون‌ها به بالاترین سطح خود می‌رسد، ولی درست قبل از پریود سقوط می‌کنند در طول هفته‌ای که پریود شروع میشود استروژن به صورت پایدار صعودی می‌شود به همین دلیل میل جنسی در پریود به طرز باورنکردنی‌ای افزایش پیدا می‌کند. در طول پریود و بلافاصله بعد از آن پروژسترون که سرکوب کننده میل جنسی است در پایین‌ترین سطح خود نسبت به استروژن قرار دارد.

البته اگر بخواهیم میزان میل جنسی را با هورمون‌ها بسنجیم، زنان بالاترین میل جنسی را در دوره پریود تجربه نمی‌کنند. تحقیقات نشان داده اند بالاترین میل جنسی زنان نزدیک به زمان تخمک گذاری است که حدودا دو هفته بعد از پریود یا اواسط چرخه قاعدگی است.

این بدان معنی است که عوامل دیگری به جز هورمون‌ها در افزایش میل جنسی شما در دوره پریود تاثیر گذار هستند.

برخی از زنان گزارش داده اند که رابطه جنسی یا ارگاسم در پریود باعث کاهش گرفتگی و ناراحتی‌های پریود می‌شود. رابطه جنسی و ارگاسم می‌تواند استرس و فشار را کاهش داده و باعث کاهش درد‌های قاعدگی شود.
البته داشتن رابطه جنسی در پریود به معنی دخول نیست شما می‌توانید بدون دخول و با رابطه لمسی ماساژ یا دهانی در پریود به ارگاسم برسید. برای تمیز بودن ناحیه اطراف واژن در پریود در صورتی که تمایل به داشتن رابطه جنسی در پریود دارید می‌توانید از کاپ قاعدگی یا تامپون استفاده کنید و از رابطه جنسی بدون دخول در پریود لذت ببرید.
برچسب ها: قاعدگی ، میل جنسی ، ناطقان ، زنان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قاعدگی میل جنسی ناطقان زنان چرخه قاعدگی رابطه جنسی هورمون ها میل جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد هرچه زنان در سنین پایین و زودتر به دیابت مبتلا شوند، ممکن است زودتر وارد یائسگی شوند. از آنجا که نرخ دیابت به طور پیوسته افزایش یافته است، هدف از این تحقیق این بود که پیامدهای طولانی‌مدت دیابت پیش از یائسگی بر سلامتِ باروری زنان بررسی شود. مطالعات روی بیش از ۱۱۰۰۰ زن نشان داد که: تشخیص دیابت نوع ۱ قبل از ۳۰ سالگی یا دیابت نوع ۲ بین ۳۰ تا ۳۹ سالگی، هر دو با شروع زودرس یائسگی ارتباط دارد. از طرفی تشخیص دیابت نوع ۲ بعد از ۴۰ سالگی، در مقایسه با زنانی که به دیابت مبتلا نیستند، با یائسگی دیررس مرتبط است.

ناگفته نماند که در این میان، محققان هیچ ارتباط معناداری بین دیابت در دوران بارداری (دیابت بارداری) و سن یائسگی پیدا نکردند.

دکتر وراتی مهرا، نویسنده این مطالعه از دانشگاه تورنتو، گفت: ما در طی این مطالعات، دریافتیم ارتباطی قطعی میان تشخیص زودهنگام دیابت و یائسگی زودرس [در مقایسه با افرادی که دیابت نداشتند] وجود دارد.

او گفت: امیدواریم نتیجه تحقیقات ما، شروعی باشد برای تحقیقات مفصل در این زمینه؛ تا بتوانیم اثرات طولانی‌مدت دیابت بر بدن انسان و سیستم تولید مثل را بهتر درک کنیم و تا حد ممکن از عوارض آن پیشگیری نماییم.

همزمانی دیابت و یائسگی

دیابت و یائسگی وقتی با یکدیگر همراه می‌شوند، می‌توانند تاثیرات مختلفی بر روی بدن داشته باشند که مهم‌ترین آنها «تغییر سطح قند خون» است. در این شرایط، پاسخی که سلول‌ها به ترشح هورمون انسولین می‌دهند، تحت تأثیر دو هورمون استروژن و پروژسترون قرار می‌گیرد. انسولین هورمونی است که برای دریافت و استفاده از قند خون توسط سلول‌ها ضروری است. با تغییر سطح هورمون‌های زنانه در دوران یائسگی، سطح قند خون هم دچار نوسان می‌شود. در این دوران ممکن است متوجه شوید که قند خونتان بیشتر از قبل تغییر می‌کند، ناگهان افت می‌کند یا ناگهان بالا می‌رود. درصورتی که میزان قند خون از کنترل خارج شود، ریسک بروز عوارض دیابت در شما بالا می‌رود.

یائسگی می‌تواند کنترل قند خون را دشوار کند، با این حال می‌توان این وضعیت را مدیریت کرد؛ کافیست یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید؛ برنامه‌ غذایی مغذی و روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی ساده علاوه بر کنترل دیابت، در کاهش عوارض یائسگی و ایجاد حس بهتر در شما نقش دارد.

در این بین‌، اندازه‌گیری مکرر قند خون و فشار خون را فراموش نکنید.

طبق گفته کارشناسان، نتایج حاصل از تحقیق فوق، به شواهد روبه‌رشد عوارضی که دیابت بر بدن انسان وارد می‌کند، افزوده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهند زنانی که در سنین جوانی به دیابت مبتلا می‌شوند، بیشتر مستعد پیری تخمدان‌ و یائسگی زودرس هستند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901426

دیگر خبرها

  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟