Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ​معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که شفافیت به صورت جدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است، گفت: برای تحقق عدالت حداکثری، شفافیت باید در تمامی دستگاه ها اجرایی شود.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی در پنجمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد که با حضور مدیران استانی برگزار شد، گفت: هفته دولت فرصتی برای بیان تلاش ها و دستاوردهای دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وضعیت امروز بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارتخانه قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست. مدیران جوان، با انگیزه، توانمند و متخصص حوزه مدیریت بنگاهی در شستا و صندوق بازنشگستگی کشوری مشغول به کار هستند.
میرزایی ادامه داد: از 6 سامانه شفافیت در هفته های گذشته رونمایی شد. این سامانه ها کمک می کنند که تمام بنگاه های اقتصادی مدیریت و پایش شوند و احتمال تخلف و فساد به حداقل برسد. امکان گزارش گیری برای مردم فراهم شده و این در بخش عمومی بی سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: قاعده شفافیت حسابرسی و افشای عملکرد مالی است. فناوری اطلاعات کمک کرده در بالاترین سطح ممکن شفافیت را برای همه ایجاد کنیم و بعد از شفافیت باید پاسخگو و جوابگو عملکرد خود باشیم.
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین قاعده حکمرانی را شفافیت و قانون گرایی برشمرد و گفت: برای تحقق عدالت حداکثری، شفافیت باید در تمامی دستگاه ها اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: در نیمه آبان سال جاری همه بنگاه های وابسته به وزارتخانه و 60 بنگاه جدید شکل گرفته در تامین اجتماعی، بنگاه های ماموریتی، بنگاه های صندوق روستائیان و صندوق فولاد تحت پوشش سامانه شفافیت قرار می گیرند. سامانه GIS وزارتخانه در حال آماده سازی است که تمامی مراکز خدماتی و بنگاه اقتصادی روی نقشه قرار می گیرد و اطلاعات زیر را به مردم می دهد.
افتتاح شرکت تعاونی بندر خشک پیشگامان کویر یزد در هفته تعاون
وی تصریح کرد: 13 شهریور به مناسبت هفته تعاون، 130 پروژه شرکت تعاونی افتتاح می شود و یکی از این پروژه ها بندر خشک شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد است.
یزد پایتخت تعاون در ایران است
میرزایی با بیان اینکه یزد پایتخت تعاون در ایران است، اظهارامیدواری کرد که در سایر استان ها نیز شرکت های تعاونی گسترش یابند .
وی ادامه داد: بخش تعاون به عنوان یک بخش عدالت آفرین، فعالیت های اقتصادی و اخلاقی را رقم می زند و در برخی از بخش ها به خصوص خدمات، بخش غالب می تواند تعاون باشد. در برخی فعالیت ها مانند کشاورزی، تامین نیاز، تامین مسکن و ... در سطح ملی تعاون پایدارترین نوع اقتصاد را رقم زده است. جدای از فسادی که متاسفانه در برخی از فعالیت های مسکن شکل گرفته و برخی ناملایمات، بخش عمده ای از مسکن کشور توسط تعاونی ها ساخته شده است.
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر پروژه هایی که در استان یزد در آینده نزدیک توسط رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد را طرح گندله سازی سه چاهون عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری سنگینی توسط صندوق فولاد به مبلغ 6 هزار میلیارد تومان در این پروژه انجام شده است.
وی بهره برداری از پروژه فاضلاب شهری بافق را سومین طرحی که توسط رئیس جمهوری در استان یزد مورد بهره برداری قرار می گیرد، عنوان کرد و افزود: سنگ آهن مرکزی ایران بنا بر تعهد قانونی که داشته، پروژه 300 میلیارد تومانی راه اندازی فاضلاب شهری بافق را در دستور کار قرار داده که فاز اول آن آماده بهره برداری است.
یزد بالاترین نرخ رشد اقتصادی درون زا را دارد
میرزایی با اشاره به اینکه تلاش و سخت کوشی مردم یزد باعث شده، بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در بین همه استان ها از آن خود کنند، تصریح کرد: استان یزد بدون سرمایه گذاری های عظیمی که دولت در بخش نفت و شیمیایی انجام داده است توانسته به این مهم دست پیدا کند. این استان، بالاترین رشد اقتصادی درون زا با سرمایه گذاری بخش خصوصی را در کشور داشته است که مهمترین عامل آن نظام مدیریت توسعه در استان است. مسئولین استان با سرمایه گذار همراهی و مسیر را هموار کرده اند و این به دلیل سرمایه اجتماعی بالایی است که در یزد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهره برداری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد