Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: خوشبختانه بازدید‌های به‌عمل آمده از زندان سنندج و سایر زندان‌های کشور حاکی از توجه ویژه مسئولان سازمان زندان‌ها به مقوله اشتغال و حرفه‌آموزی در میان زندانیان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور ظهر امروز از کارگاه‌های حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی زندان مرکزی سنندج بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در این بازدید اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت‌آموزی زندانیان در این شهر را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: خوشبختانه بازدید‌های به‌عمل آمده از زندان سنندج و سایر زندان‌های کشور حاکی از آن است که مسئولان سازمان زندان‌ها به مقوله اشتغال و حرفه‌آموزی در میان زندانیان توجه ویژه‌ای دارند.

وی بهترین جنبه عبادت را خدمت به خلق دانست و گفت: اگر خدمت در کنار مهارت منتهی به نجات افراد و بهسازی موقعیت آنان شود، قطعاً ارزش چنین کاری نزد خداوند متعال بسیار بوده و خوشبختانه این مهم در زندان‌های کشور به‌خوبی دیده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: خدمت در زندان‌ها برای مجموعه همکاران سازمان فنی و حرفه‌ای یک توفیق الهی است چراکه بر این باوریم با توسعه فعالیت‌های مهارت‌آموزی در مراکزی همچون زندان‌ها، می‌توانیم در تغییر دیدگاه فرد به آینده خویش موثر باشیم.

وی خطاب به مددجویان زندان مرکزی سنندج با تاکید بر این اینکه شکست‌ها در زندگی پایدار و دائمی نیستند، افزود: شکست‌ها در زندگی زمینه کسب موفقیت‌ها را برای افراد به وجود آورده و زندانیان نیز باید حضور در زندان را توفیقی اجباری دانسته و با استفاده از شرایط مساعدی که فراهم شده، موجبات جبران اشتباهات گذشته خود را فراهم کنند.

هاشمی با ابراز خرسندی از اینکه فضا و امکانات مناسب جهت اجرای مطلوب برنامه‌های حرفه‌آموزی در زندان مرکزی سنندج فراهم است، عنوان کرد: نداشتن مهارت شغلی یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه بوده که در این راستا نگاه ارزشمند سازمان زندان‌ها به مقوله مهارت‌آموزی شغلی، از یک‌سو اوقات فراغت زندانیان را به نحو مطلوب پر کرده و از سوی دیگر زمنیه وقوع جرم از سوی آنان پس از آزادی از زندان را از میان خواهد برد.

ارائه آموزش‌های مهارتی به 1.5 میلیون نفر در کشور / آموزش‌های مهارتی به افراد جویای کار ارائه می‌شودنماینده کردستان در مجلس خبرگان: تقویت آموزش‌های مهارتی در سطح کشور انجام شود

2030 زندانی کردستانی موفق به کسب گواهینامه مهارت شده‌اند

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این بازدید «توجه ویژه به مقوله توسعه فعالیت‌های مهارت‌آموزی در میان زندانیان» را یکی از اولویت‌های مهم قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها عنوان کرد و گفت: سوق دادن زندانیان به سمت حرفه‌آموزی و اشتغال، سبب کاهش چرخه وقوع جرم جمعیت کیفری زندان‌ها در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه داشتن شغل و مهارت در زندگی به افراد شخصیت و ماهیت خواهد داد، افزود: یکی از عوامل مهم در چرخه وقوع جرم و بزهکاری، نداشتن دانش و مهارت شغلی در فرد بزهکار بوده، که در این راستا با توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی در زندان‌ها، توانسته ضمن کاهش وقوع جرم در جامعه در احیای نفوس نیز موثر واقع شویم.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان ضمن قدردانی از مراجع محترم قضائی و متولیان امر به جهت حمایت‌های موثر و دلسوزانه در راستای توسعه دوره‌های مهارت‌آموزی و و اشتغال در زندان‌ها اظهار کرد: اعطای 2030 گواهینامه مهارت به مددجویان از سال 98 تا کنون در بیش از 56 رشته مهارتی از جمله موفقیت‌های به‌دست آمده در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در کردستان بوده است.

انتهای پیام/486/ش

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... ارزش مدرک مهارت‌های آموزشی ارتقاء می‌یابد / ۵۴۰۰ کارگاه برای جامعه جویای کار در کشور فعال شد ۹۲۴۸۳ نفر در کردستان بیکارند / آموزش‌های بازارمحور در تربیت افراد کارآفرین لحاظ می‌شود نماینده ولی فقیه در کردستان: پتانسیل‌های استان در سایه بی‌مهارتی بلااستفاده مانده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ارزش مدرک مهارت‌های آموزشی ارتقاء می‌یابد / ۵۴۰۰ کارگاه برای جامعه جویای کار در کشور فعال شد ۹۲۴۸۳ نفر در کردستان بیکارند / آموزش‌های بازارمحور در تربیت افراد کارآفرین لحاظ می‌شود نماینده ولی فقیه در کردستان: پتانسیل‌های استان در سایه بی‌مهارتی بلااستفاده مانده است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ جانشین فرمانده ناجا: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سراسر کشور افتتاح شد / ‌در صحنه با مخلان امنیت ‌برخورد خواهیم کرد ۴ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۵ اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند ۶ تصویب ۶۴۰میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه/ میزان حقابه‌ تمامی تالاب‌های کشور مشخص می‌شود ۷ آژیر خطر «کرونا» در بویراحمد بازهم به صدا درآمد ۸ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|حال‌وهوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع)/ تمام پروتکل‌ها رعایت شد شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم معاون وزیر صنعت: ۱۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید ‌بازگشت / ۱۵۰۰ واحد دیگر امسال فعال می‌شوند مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است خطیب‌زاده: موضع رئیس شورای امنیت در مخالفت با آمریکا تبعات حقوقی بسیاری دارد رهبر انقلاب در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند لبنان|سناریوهای تشکیل دولت پس از انصراف حریری از نامزدی نخست‌وزیری شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان زندان ها مهارت آموزی زندان ها حرفه آموزی وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای