Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال المپیک توکیو، تاکید کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات کشتی را باید به صورت جدی آغاز کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی اکبر حیدری، دارنده مدال المپیک توکیو، تاکید کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی تمرینات کشتی را باید به صورت جدی آغاز کرد.

حیدری درگفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: از زمانی که کرونا آمد شرایط ورزش نیز مانند سایر بخش های زندگی تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از قهرمانان در حال تمرین و آماده سازی خود برای المپیک بودند و کرونا باعث شد رشته کار از دست فدراسیون ها و کلیه ورزش ها خارج شود.

او افزود: هم اکنون تمام سالن ها تعطیل هستند و ورزشکاران دچار سردرگمی شده اند. من معتقدم می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت اصول از حضور قهرمانان بنام برای مربیگری و تمرینات استفاده و سالن های ورزش را احیا کنیم و نگذاریم کشتی گیرانمان از وضعیت ایده آل خارج شوند هرچند که برخی از آن ها به صورت انفرادی کار می کنند ولی می توان دوباره شرایط را برای شگفتی های کشتی فراهم کرد.

پیشکسوت کشتی در خصوص اهمیت حضور قهرمانان در امور خیریه و میانجی گری گفت: الگوی ما ورزشکاران در منش و رفتار، بزرگان و پهلوانانی چون مرحوم تختی بوده و هست. قهرمانان در افکار عمومی و در میان مردم مورد توجه هستند و از اعتبار و اعتماد برخوردار هستند.

حیدری با بیان اینکه ورزشکاران الگوی مردم هستند، ادامه داد: قهرمانان هر فراخوانی بدهند مردم استقبال می کنند بنابراین با روحیه کمک و یاری می توانند در جامعه نقش مثبتی داشته باشند. همانطور که شاهد بوده ایم بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران در شرایط بحرانی چون زلزله و سیل و هم اکنون کرونا به دنبال دستگیری از مردم بی بضاعت بوده و هستند.

او با بیان اینکه حضور ابطحی در صندوق حمایت یک اتفاق مبارک و مثبت بود گفت: زمانی که به همت آقای مهرعلیزاده صندوق راه اندازی شد صندوق برایمان حکم خانه را داشت اما بعد از آن متاسفانه از فعالیت های صندوق بی خبر بودیم و دوباره با حضور ابطحی و اقدامات موثرش پا و دلمان به صندوق باز شد.

دارنده مدال المپیک با تاکید بر اینکه ما پیشکسوتان به این نتیجه رسیده ایم که کار باید دست کاردان باشد، اظهار کرد: دکتر ابطحی گزینه مناسب و شایسته ای برای مدیریت صندوق بوده و این را با برنامه ها و اقداماتش نشان داده است و امیدواریم وزارت ورزش با حمایت از صندوق فرصت خدمت دهی بیشتر را فراهم آورد.

حیدری با اشاره به مراسم های تجلیل و تولد از سوی صندوق ادامه داد: بعد از افتتاح سالن محمد نصیری ما قهرمانان سابق که زمانی در اردوها با موهای مشکی کنار یکدیگر بودیم به واسطه برنامه ها و مراسم های صندوق دوباره دور هم جمع شدیم ولی این بار با موهای سفید و فرصت برای دیدار و در آغوش کشیدن یکدیگر فراهم شد. من معتقدم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری باز هم می شود این مراسم ها را با تعداد کمتری برگزار کرد.

سید علی اکبر حیدری قهرمان ارزنده و پر افتخار کشتی کشور در دهه چهل بوده است. او در سال 1320 در تفرش به دنیا آمد. حیدری دارنده مدال برنز المپیک توکیو در سال 1964 و مدال نقره بازی های آسیایی بانکوک در سال 1966 در دسته 52 کیلو گرم بوده است.

او در دوران ورزش حرفه ای بارها در تورنمنت های بین المللی صاحب عنوان شد از جمله دوبار قهرمانی در جام تفلیس و قهرمانی در جام دانکولف. وی یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 1977 بود.

این پیشکسوت ارزنده کمتر از دوسال پیش با اهدای مدال المپیک خود توانست یک جوان را از مجازات قصاص نجات دهد و در کنار قهرمانی به جوان ها درس پهلوانی نیز بدهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی اکبر حیدری رعایت پروتکل های بهداشتی دارنده مدال مدال المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟

پیش از این قرار بود حسن یزدانی از اردوی جاری به جمع ملی‌پوشان اضافه شود که به دلیل پیگیری امور درمانی‌اش، همچنان تمرین خود را در خانه دنبال می‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن یزدانی بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد و سال 2023 را با نقره مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک و همچنین طلای بازی‌های آسیایی به پایان رساند.

با وجودی که تا امروز همه مدعیان دوبنده تیم ملی در چرخه حضور داشته و در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند، قهرمان المپیک 2016 ریو به دلیل شرایط ویژه‌اش هنوز وارد چرخه نشده و به او این فرصت داده شده است که با حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود، بتواند در صورت آمادگی بدنی و شرایط مناسب کتفش؛ حضور در سومین المپیک متوالی را تثبیت کند.

او پیش از این قرار بود از اردوی جاری تیم ملی کشتی آزاد، بعد از ماه‌ها دوری از جمع اردونشینان، به اردو ملحق شده و تمریناتش را زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال کند، اما طبق هماهنگی با فدراسیون، ترجیح داد این اردو را هم نیاید و کارهای درمانی و تمرینی‌اش را در شهر و سالن خودش پیگیری کند.

بعد از آن جلسه دو ساعته‌ای که بین حسن یزدانی و رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون برگزار شد، چرخه وزن 86 کیلوگرم رسانه‌ای شد. بر این اساس حسن یزدانی قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرد و حالا این سؤال مطرح است که آیا با توجه به موضوع مهم انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم بعد از مسابقات بوداپست، یزدانی در اردوی بعدی حاضر خواهد شد یا خیر؟

فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی به‌عنوان قهرمان 9 مداله کشتی ایران احترام زیادی قائل است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اگر حسن یزدانی ترجیح بدهد تمریناتش را همچنان تا پیش از اعزام به مجارستان، در جویبار دنبال کند، با درخواست او موافقت شده و او از اردوی بعدی هم به خانه کشتی نیاید.

چیزی که اکنون اهمیت دارد، وضعیت جسمانی حسن یزدانی است و اینکه بتواند قابلیت‌های فنی خود را بعد از عمل جراحی کتف نیز در مسابقات به نمایش بگذارد.

نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران اعزامی به المپیک پاریس، بعد از بررسی وضعیت حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان انتخاب خواهد شد.

حسن یزدانی در دو المپیک ریو و توکیو حضور داشته است و دو نشان طلا و نقره از المپیک و هفت مدال جهانی در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟