Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام‌شناس مسیحی می‌گوید ما هر روز این فرصت را داریم که با روحیه کربلایی زندگی کنیم، ما هر روز فرصت داریم آن کرامت‌های اخلاقی که حسین از خود نشان داد، از خودمان بروز بدهیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اندیشمند مسیحی به نام «کریس هیور» از جمله اندیشمندان و صاحب‌نظران غربی است که به نیکی و بزرگی از پیامبر اسلام (ص) و خاندان ایشان یاد می‌کند و در این باره تاکنون سخنرانی‌های متعددی ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان درباره ویژگی‌های شخصیتی امام حسین علیه‌السلام و لزوم پیروی از مکتب ایشان در عصر مدرن می‌گوید که در فیلم زیر مشاهده می‌کنید.

مبلّغ آمریکایی: اربعین تنها دلیل امیدواری به آینده انسان و جهان است/بعد از حادثه 11 سپتامبر مسلمان شدم

متن: «امام حسین را سید الشهدا می‌نامند و به عنوان سیدالشهدا الگویی برای همه انسانها ارائه می‌دهد در مورد تسلیم محض و عبودیت محض در برابر اراده خداوند؛ چرا که شهید کسی است که به طور محض زندگی خودش را تسلیم خداوند می‌کند و می‌گوید وجود من هم در دستان توست؛ اگر اراده تو این باشد که من دست دشمن هم کشته بشوم من حاضرم و این موضوع یادآور نیاز انسان به تسلیم مطلق در برابر خداوند و اقرار به اینکه ما بندگان او هستیم و زندگی ما مال ما نیست بلکه متعلق به خدا است و اگر خدا بپسندد و بخواهد که من در این زمانه و به این صورت جان بدهم، چه کسی است که  به خدا بگوید من بهتر می‌دانم.

بنابراین شهادت مثال کامل از تصمیم انسان و قبول اراده الهی در همه امور است.  ممکن است امروز شهادت قسمت ما نشود، اما ما وظیفه داریم از همه لحاظ تسلیم خداوند باشیم؛ بنابراین به یاد آوردن وقایع کربلا  یک راه برای یادآوری وظیفه عبودیت انسان در برابر خداوند است. ما هر روز این فرصت را داریم که با روحیه کربلایی زندگی کنیم، ما هر روز فرصت داریم که آن کرامت‌های اخلاقی که حسین از خود نشان داد، از خودمان بروز بدهیم؛ بنابراین حسین نمونه و الگو برای تمامی انسان‌ها است.»

خطبه‌ای از امام حسین (ع) که سبب بیداری «حرّ ریاحی» شد

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT16 واژه های کاربردی مرتبط عاشورا کربلا موکب تسنیم ماه محرم امام حسین (ع) بیشتر بخوانید... بانوی هلندی: پدرم گفت اگر مسلمان شدی نباید حجاب داشته باشی/ علاقه دارم حجابم مثل فاطمه زهرا باشد ماجرای مسلمان‌شدن بانوی اسکاتلندی/زینب ثانی: هرکجا می‌روم از اربعین می‌گویم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بانوی هلندی: پدرم گفت اگر مسلمان شدی نباید حجاب داشته باشی/ علاقه دارم حجابم مثل فاطمه زهرا باشد ماجرای مسلمان‌شدن بانوی اسکاتلندی/زینب ثانی: هرکجا می‌روم از اربعین می‌گویم واژه های کاربردی مرتبط عاشورا کربلا موکب تسنیم ماه محرم امام حسین (ع) پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم ۲ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۳ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۴ مداحی بنی‌فاطمه در شب چهارم محرم ۹۹ ۵ نگاهی به فیلم ایوا (Ava) | کالبدشکافی یک تروریست عاطفی! ۶ ماجرای شهادت حضرت قاسم(ع) به‌روایت رهبر انقلاب + فیلم ۷ وقایع روز ششم محرم| اولین محاصره فرات و دعوت حبیب‌بن مظاهر از طایفه بنی‌اسد ۸ شهروز حبیبی: "سلیم مؤذن‌زاده" در تاریخ تکرار نمی‌شود/ ماجرای دانشجوی وهابی که با نماهنگ حضرت علی اصغر شیعه شد+ فیلم مهمترین اخبار فرهنگی امرالله احمدجو: عشق میرباقری به اهل‌بیت، "مختارنامه" را ماندگار کرد/ ماجرای دادکشیدن سر خسرو شکیبایی «ناسور» نذر من به حضرت سیدالشهدا(ع) بود/ جسارت قهرمان‌سازی را نداریم گزارش تسنیم از پشت صحنه سریال اربعینی تلویزیون| رقبای عشقی "نجلا" که یکی نقش شمر و دیگری حُرّ را دوست دارد/ "عبد" و "عطا" در آرزوی کربلا وقتی "حاج قاسم" روضه می‌خواند/ روایت "شهید سلیمانی" از رؤیای صادقانه شهیدی و ملاقاتش با امام حسین(ع) مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است خطیب‌زاده: موضع رئیس شورای امنیت در مخالفت با آمریکا تبعات حقوقی بسیاری دارد رهبر انقلاب در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند لبنان|سناریوهای تشکیل دولت پس از انصراف حریری از نامزدی نخست‌وزیری شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عاشورا کربلا موکب تسنیم ماه محرم امام حسین ع عاشورا کربلا موکب تسنیم ماه محرم امام حسین ع امام حسین ما هر روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: هیأت‌های شهر بندرعباس به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت شیخ الائمه امام صادق علیه‌السلام برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند که به شرح زیر است؛

آستان مقدس امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام

سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری

مداح: حاج محمد رضا حیدری

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: آستان مقدس امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام

مراسم عزاداری روز شهادت (شنبه ۱۵ اردیبهشت) بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام برگزار می‌گردد.

آستان مقدس امامزاده سید کامل بندرعباس

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹

با حضور هیأت‌های مذهبی، سینه‌زنی‌، طبل‌زنی و دمام زنی

دسته روی شهادت امام صادق علیه‌السلام

بانوای مداحان اهل بیت علیه السلام

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۷:۰۰

مکان: از خیابان دارو پخش به سمت چهار راه اتوبوسرانی

حسینیه لارستانی‌ها

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ١٤۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

سخنران: حجت‌الاسلام رضایی

مادحین: کربلایی سعید رضوی‌نسب، کربلایی یاسین درویشی، کربلایی مهران دهقانی

آدرس: خیابان شهید کازرونی، رحیل ۱۴، حسینیه لارستانی‌ها

مسجد امام حسین علیه‌السلام نایبند

سخنران: حجت الاسلام عطاریه

مداح: کربلایی سعید اقتداری

زمان: جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه همراه با نماز مغرب و عشاء

آدرس: بندرعباس، بلوار سدید، محله نایبند شمالی، کوچه اخلاص ۱۱، جنب پل شهدای نایبند، مسجد امام حسین (علیه السلام)

مسجد امام رضا علیه السلام

سخنران: حجت الاسلام والمسلمین امین جهانگیری

مداح: کربلایی علی سلمانی

به همراه سفره کریمانه

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ️ساعت: ۱۹

مکان: بلوار امام حسین (ع)، شهرک امام رضا (ع)، مسجد امام رضا (ع)

حرم مطهر شهدای گمنام بندرعباس

سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین زارع

مداح: کربلایی حسین ماسپی فرد

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰

مکان: چهارراه شهید مطهری گلزار شهدای گمنام بندرعباس

کد خبر 6095856

دیگر خبرها

  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است