Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:07:02 GMT

تاسیس صرافی در خراسان شمالی صرفه اقتصادی ندارد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۱۹۲۵

تاسیس صرافی در خراسان شمالی صرفه اقتصادی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درخشانی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل امور اقتصادی استان برگزار شد با اشاره به وضعیت درآمدهای استانی اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه ۱۱۷ درصد میزان درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه تأمین شده به این ترتیب از برنامه بودجه پیشی گرفته‌ایم و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد درآمدهای استان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از درآمدهای استان از طریق مالیات تأمین می‌شود گفت: به علت کرونا از اصناف درصد مالیات کمتری دریافت می‌شود اما به علت رشد تورم، میزان درآمد مالیاتی نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به عدم وجود صرافی در خراسان شمالی، افزود: تأسیس صرافی توسط بخش خصوصی نیازمند تأمین اعتبار چند میلیارد تومانی است لذا سرمایه گذاران تا کنون به علت عدم صرفه اقتصادی تأسیس صرافی در خراسان شمالی، به این کار رغبتی نشان نداده‌اند.

درخشان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت سهام عدالت در استان گفت: بالغ بر ۷۳ درصد مردم استان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که از مجموع ۷۳۰ هزار نفر دارای سهام عدالت در خراسان شمالی، ۵۳۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از آماده‌سازی حضور شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان شمالی در بورس خبر داد و گفت: نماد «وسخراش» به‌عنوان نام این شرکت در بورس اعلام‌شده که پس از ورود به این بازار مالی امکان معامله پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره وضعیت خرید و فروش سهام بورس در خراسان شمالی تصریح کرد: طی سال ۹۸ میزان حجم خرید و فروش کارگزاری‌های فعال در استان بالغ‌بر ۱۱۳ میلیارد تومان بوده اما درمجموع ۴ ماهه نخست امسال این رقم به ۱۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

درخشانی با اعلام ۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان شمالی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری محصولات معدنی است که مجوز آن در اواخر تیرماه سال جاری از سوی وزارت اقتصاد صادرشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی درباره وضعیت حضور مردم خراسان شمالی در بازار بورس گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه سجام در بهار امسال بالغ‌بر ۷۱ هزار نفر از مردم خراسان شمالی در این سامانه ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

وی همچنین مولدسازی و فروش اموال دولتی را اقدامی در راستای درآمدزایی در استان دانست و بیان کرد: این تکلیف دولت بر دوش استان‌ها است که برای خراسان شمالی ۶۴۵ میلیارد تومان فروش اموال و ۱۲۹ میلیارد تومان مولدسازی اموال دولتی پیش‌بینی‌شده که برای ظرفیت‌های استان رقمی غیر واقعی است.

درخشان در انتها از تعیین تکلیف ارزیابی و توجیه اقتصادی پروژه‌های مجوز بی‌نام در استان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: شرکت مشاور تهیه ارزیابی‌های اقتصادی هر پروژه‌های مجوز بی‌نام تا ابتدای مهرماه ۷۵ طرح امکان‌سنجی را به استان تحویل می‌دهد.

کد خبر 5009370

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید درخشانی صرافی بانکی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی قزوین خراسان شمالی خراسان شمالی میلیارد تومان امور اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند
  • تیتکانلو خراسان شمالی لرزید
  • خراسان شمالی لرزید
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • راز صاحب سینما می‌شود