Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل از ممنوعیت برگزاری آئین شبیه‌خوانی و دسته‌گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر اردبیل خبر داد.


مسعود امامی یگانه پنجم شهریور در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اظهار کرد: در ایام کرونا و در حالی که شهر اردبیل در وضعیت قرمز قرار دارد ما با دعوت از روسای محلات ششگانه و سیزده‌گانه و شعبات آن در مورد برگزاری آئین‌های تاسوعا و عاشورا تبادل نظر کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برنامه های این ایام با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از تمام هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای گذشته و برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در فضای باز مساجد خاطرنشان کرد: در اکثر موارد موازین بهداشتی رعایت شده و در موارد جزئی نیز تذکر لازم به برخی هیئت‌ها و دسته‌جات داده شده تا مراقبت بیشتری را انجام دهند.
فرماندار اردبیل گفت: در محرم امسال به دلیل شیوع کرونا حضور دسته‌جات عزاداری را در بازار و محلات شهر شاهد نبودیم و در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز حرکت دسته‌جات در بازارها و میادین شهر ممنوع اعلام شده است.
امامی یگانه به تدابیر پیش‌بینی شده برای برگزاری باشکوه آئین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در پایتخت حسینیت اشاره کرد و افزود: آئین شمع‌گردانی به عنوان آئین دیرپای این منطقه با تدابیر ویژه هیئت امنای مساجد در جلوگیری از هرگونه ازدحام و تجمع در روز تاسوعا برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: به هیچ وجه مراسم شمع‌گردانی به صورت گروهی برگزار نخواهد شد و افراد با مراجعه به مساجد و تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در هر مسجد شمع‌های خود را روشن خواهند کرد.
فرماندار اردبیل در مورد اجتماع روز تاسوعا در اردبیل تصریح کرد: مراسمی محدود با عنوان اجتماع حسینیان از ساعت 15 در اردبیل و در شهیدگاه برگزار خواهد شد که انتظار داریم افراد مسن با زمینه بیماری‌های خطرناک به جای حضور در این مکان از طریق صداوسیما و رسانه‌ها مراسم را مشاهده کرده و ادای احترام به امام حسین و شهدای کربلا داشته باشند.
امامی یگانه گفت: در روز عاشورا نیز به جای حرکت دسته‌جات متعدد عزاداری از اول صبح با قرائت زیارت عاشورا اجتماع حسینیان در شهیدگاه و از ساعت 12 تا 12 ظهر برگزار خواهد شد که این مراسم نیز به صورت محدود و با تعبیه صندلی‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی از ممنوع بودن برگزاری شبیه‌خوانی، تعزیه‌گردانی و دسته‌گردانی در این ایام خبر داد و اظهار کرد: هر مراسمی که منجر به اجتماع مردم و تراکم عزاداران شود لغو شده است.
رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل در مورد برپایی نماز ظهر عاشورا نیز بیان کرد: نماز ظهر عاشورا نیز در فضای باز شهیدگاه و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار خواهد شد و در مساجد محلات مختلف نیز نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراسم عزاداری ماه محرم شبیه خوانی کروناویروس تاسوعا و عاشورای حسینی تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد دسته جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم گلبال اردبیل فاتح لیگ دسته یک کشور شد

بهزاد سالمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دور برگشت این رقابت ها با شرکت ۷ تیم و با حضور محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان وکم بینایان و بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال کشورمان در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد .

وی خاطرنشان کرد: با انجام ۴۲ بازی در مجموع رفت وبرگشت تیم اردبیل با کسب ۳۴ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، مناطق نفت خیز جنوب با ۲۷ امتیاز دوم شد و درنا مازندران با ۲۶ امتیاز در ردیف سوم قرار گرفت.

رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان اردبیل بیان کرد: در این رقابت ها بهترین خط حمله با ۱۴۹ گل زده و بهترین خط دفاع با ۷۰ گل خورده به تیم اردبیل تعلق گرفت.

سالمی ادامه داد: مصطفی صادقی از تیم درنا مازندران نیز با ۸۴ گل به عنوان آقای گل این مسابقات معرفی شد.

وی افزود: در پایان این مسابقات تیم های اردبیل و مناطق نفت خیز جنوب جواز حضور در لیگ برتر گلبال را به دست آوردند.

کد خبر 6096013

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • تیم گلبال اردبیل فاتح لیگ دسته یک کشور شد
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود