Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی محاکم تهران، یحیی جعفری با حضور در جمع قضات مجتمع قضایی قدس ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با اقتباس از حدیثی از اباعبدالله (ع) درباره‌ این‌که «مراجعات مردمی و حوائج مردم به ما نعمت الهی است» فزود: نباید خسته شویم و باید قدر این نعمت و خدمتگزاری به مردم را بدانیم و از این امتحان الهی سربلند و باافتخار بیرون بیاییم و شکر نعمت را بجا آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که قوه قضاییه و دادگستری استان تهران در دوره تحول دارد، اظهارداشت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده از مجازات جایگزین حبس تا آن‌جا که ممکن است و پرونده اجازه می‌دهد از مجازات جایگزین حبس استفاده شود.
جعفری اضافه کرد: کارشناسی‌هایی که درباره اجرا مجازات حبس انجام شد حاکی از این است که ما را به اهداف اجرای مجازات حبس که یکی از آن‌ها اصلاح متهم است چندان نزدیک نکرده است ولی این به این معنی نیست که ما از امنیت جامعه غافل باشیم.
 وی گفت: پرونده‌ها را باید دقیق بررسی کنیم و هرجا که لازم است و تشخیص دادیم که مجازات حبس قانونی در برقراری امنیت جامعه موثر است،  محکم برخورد کنیم.
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: از دیگر برنامه‌های قوه قضاییه رسیدگی به پرونده‌های مسن، کاهش زمان رسیدگی و رفع اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها است که در اولویت سیاست‌های ستاد محاکم تهران قرار داد و به جد تعقیب می‌شود.
جعفری با بیان این‌که مراجعان به دستگاه قضا حقوقی دارند و آن‌ها تشکیل دهنده پرونده‌ها هستند و ما باید پاسخگوی مردم باشیم خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد روزی باشیم که مردم به حداقل‌های امور حقوقی از قبیل افت در تنظیم قرارداد و سایر فعالیت‌های اقتصادی با انجام مشاوره‌های مناسب دسترسی داشته باشند و ما شاهد ورودی پرونده‌های کمتری باشیم ولی در اکنون متاسفانه با حجم گسترده‌ای از ورودی پرونده‌ها روبه‌رو هستیم که کار جهادی ما را می‌طلبد.
در پایان این نشست از تعدادی از همکاران اداری این مجتمع قضایی، به مناسبت روز کارمند توسط رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تقدیر شد.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها قوه قضاییه سازمان زندان ها قوه قضاییه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد