Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان گفت : بزرگداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی و جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای در گیلان تا پایان سال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ از مهندس ابراهیم گلسرخی رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش از هم‌وطنان خواست برای کمک به کادر درمان کشور در تعطیلات پیش رو از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس گلسرخی بابیان اینکه علاوه بر فعالیت‌های جاری این جمعیت برنامه‌هایی نظیر جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: این جشنواره به‌منظور اشاعه فرهنگ ایمنی از طریق رانندگان حرفه‌ای، توسعه ایمنی پایدار در حمل‌ونقل، ارج نهادن به مقام و منزلت رانندگان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا فراخوان شناسایی این قشر زحمتکش در حال اجرا است و از همین طریق از کلیه رانندگان حرفه‌ای دعوت می‌نماییم که در این فراخوان شرکت نمایند.

گلسرخی با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی با موضوع مادران داغدار در هفته ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: این مراسم ازجمله اقدامات پیش روی این جمعیت در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی راه‌ها است.

وی بابیان اینکه کم‌کردن نیمی از سوانح جاده‌ای با اصلاح رفتار افراد میسر است، افزود: به‌طور میانگین در هر ساعت، دو نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته می‌شود که علت بخشی از این تلفات وقوع پدیده استتار محیطی است.

رئیس هیات اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با بیان چند توصیه ایمنی کاربردی در همین زمینه یادآور شد: به‌منظور کاهش خطای انسانی در محیط ترافیکی لازم است که بهتر دیده شویم و برای این کار در طول روز از رنگ‌های متضاد با محیط و در شب از شبرنگ‌ها و رنگ‌های روشن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها از علت تامه تصادفات حاکی از این است که 67 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو رخ می‌دهد، افزود: معنای آن این است که برخی فاکتورها در این موضوع دخیل هستند که یک از آن‌ها خوب دیدن و خوب دیده شدن است.

گلسرخی در ادامه گفت: خوب دیدن از طرف راننده به شرطی اتفاق می‌افتد که خوب ببیند و این در صورتی رخ می‌دهد که راننده هشیار و سرحال باشد و همچنین فضای اطرافش قابل دیده شدن باشد.

وی تصریح کرد: پوشیدن لباس سیاه و تاریک در شب و قدم زدن در جاده‌ها و خیابان‌ها به‌عنوان عابر پیاده بدون اینکه منعکس‌کننده نور باشد، ریسک تصادفات را بالا می‌برد و سبب می‌شود که راننده شمارا از فاصله دور نبیند و نتواند عکس‌العمل مناسب را نشان دهد.

گلسرخی با تأکید بر اینکه هرگونه برنامه و اقدام جهت کاهش تصادفات و کشته‌شدگان می‌تواند در توسعه و ارتقای هر چه بیشتر سطح ایمنی راه‌ها استفاده گردد، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی کشور آمارهای نگران‌کننده و تأسف‌بار آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی و پیامد آن با از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند انسانی و تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین و جبران‌ناپذیر بر پیکره جامعه است.

این فعال اجتماعی از دست دادن هم‌وطنان در حوادث رانندگی را واقعه‌ای تلخ عنوان کرد و گفت: در ۵ سال اخیر بیش از ۸۴ هزار نفر از هم‌وطنان در اثر سوانح رانندگی جان باختند.

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان با تأکید بر اینکه برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سه‌پنجم علت اصلی تصادفات، نیروی انسانی است، افزود: همه باهم برای کاهش حوادث رانندگی، ایمن برانیم.

وی بابیان اینکه هم‌وطنان برای پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی باید به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند، افزود: سرعت غیرمجاز، نداشتن دقت و تمرکز کافی، رعایت نکردن فاصله مجاز و سبقت غیرمجاز ازجمله مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات در ایران است.

گلسرخی کنترل سرعت، کنترل خستگی، استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی نظیر کمربند ایمنی و کلاه ایمنی و رانندگی صحیح را از عوامل تأثیرگذار بر ایمنی سفر عنوان کرد و یادآور شد: ارزیابی خودرو قبل از رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه می‌تواند منجر به کاهش حوادث ترافیکی شود.

مؤلف و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه و ترابری، با اشاره به اینکه می‌توان از طریق فرهنگ‌سازی، باورهای ناسالم را به باورهای سالم تبدیل کرد، اذعان داشت: باید با آموزش و افزایش آگاهی مردم و بافرهنگ سازی و ذکر واقعیت‌ها و خطرات ناشی از سوانح، نسبت به ایجاد حساسیت در جامعه اقدام کرد.

گلسرخی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش، باید از مدارس آغاز شود، گفت: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان در مناسبت‌های مختلف، اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی خود را به طریق مختلف و هدفمند انجام می‌دهد.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگ ایمنی برای موتورسواران و عابرین پیاده، برگزاری همایش با حضور طیف‌های مختلف اجتماعی، نشست با طلاب و روحانیون، برگزاری همایش ارتقای فرهنگ ترافیک برای دانش آموزان، آموزش و حضور در مهدهای کودک را از دیگر اقدامات جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان برشمرد و افزود: اگر به عوامل مؤثر در حوادث جاده‌ای شامل انسان، جاده و وسیله نقلیه توجه کنیم، مشاهده می‌کنیم که انسان توسعه‌یافته می‌تواند دو عامل دیگر را تحت تأثیر خود قرار دهد.

گلسرخی در پایان با اشاره به اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از هم‌وطنان انتظار دارد که برای پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، تصریح کرد: مسافرت‌های بین‌شهری در آمار مرگ‌ومیر و میزان ابتلا، بستری و مراجعات به بخش‌های سرپایی تأثیرگذار است و لازم است جوانب احتیاط همچنان رعایت شود و اگر سفری هم اتفاق می‌افتد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس هیات اجرایی رانندگان حرفه ای سوانح رانندگی برگزار می شود هم وطنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است