Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@01:31:27 GMT

تهیه دستور العمل شاخص شفافیت در شهرداری تهران تا مهرماه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۲۵۱۲

تهیه دستور العمل شاخص شفافیت در شهرداری تهران تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین بوچانی با اشاره به برگزاری جلسه تدوین و طراحی شاخص شفافیت در شهرداری تهران که با حضور بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، جمعی از معاونان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، مدیران شهری و پژوهشگران به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: پروژه «تدوین و طراحی شاخص شفافیت در شهرداری تهران» در مرکز مطالعات بر اساس ماده هفتم برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران انجام شده است که بر اساس آن شهرداری تهران موظف به اندازه‌گیری شاخص‌های شفافیت مبتنی بر فرآیندهای شناسایی و اولویت بندی شده، عقد قرارداد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اتمام این پروژه از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در جلسه کمیته تخصصی بررسی اتمام پروژه‌ها با حضور رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران و سایر اعضای کمیته تخصصی، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به بررسی فرایندهای عملیاتی مورد نیاز در طراحی ابعاد و مؤلفه‌ها و شاخص‌های شفافیت بیان کرد: برای دستیابی به شناخت روشنی از شهرداری تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ذیل آن؛ از روش مطالعه اسنادی و مصاحبه استفاده شده است، به این صورت که ابتدا مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحدهای تابعه ذیل شهرداری بر پایه مأموریت اصلی آن‌ها ذیل معاونت‌های وابسته مشخص و در گام بعدی ویژگی‌های آن‌ها از نظر: ماهیت و ساختار سازمانی؛ ابعاد قانونی و شرح وظایف؛ تاریخچه و فعالیت‌های اصلی سازمان؛ وضعیت نیروی انسانی؛ اطاعات موجود در سایت سازمان؛ ابعاد مالی؛ شاخص‌های اختصاصی شفافیت؛ شاخص‌های عمومی شفافیت و فرآیندهای اجرایی در معاونت مربوطه به وسیله سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر نهادهای تابعه احصا شده است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های احصا شده در این مرحله با کمک گرفتن از کارشناسان خبره در حوزه عملیاتی تدوین شده است، بیان کرد: تلاش شده تا هر شاخص تا مجموعه شاخص‌های ارائه شده در حوزه روایی الزام برای ارزیابی وضعیت گلوگاه محمل فساد مورد بررسی را داشته باشد.

به گفته بوچانی، مجری این طرح پژوهشی موظف است گزارشی از شاخص‌های تدوین‌شده با استفاده ازنظر خبرگان ارائه کند تا دستورالعمل حقوقی، از خروجی این پروژه تهیه و برای تأیید نهایی در اختیار رئیس کمیته شفافیت و هوشمند سازی شورای شهر تهران قرار گیرد.

کد خبر 5009202

منبع: مهر

کلیدواژه: شفافیت مالی شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 99 ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی سال تحصیلی جدید قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا رییس شورای شهر تهران بازنشستگان سازمان بازرسی کل کشور وضعیت راهها شهرداری تهران مرکز مطالعات شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان

در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

‌خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها‌، باسکول و… انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

وی در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است