Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه گفت: جهاددانشگاهی منشاء فعالیت‌های مبارکی است که هر کدام در پاسخ به یک نیاز واقعی شکل گرفته‌اند.

دکتر «علیرضا نعمتی» در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که خوشبختانه تاکنون منشاء خدمات فراوانی در زمینه‌های مختلف بوده و با نگاه فرابخشی توانسته است بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زنجیره‌ای عمل کردن را از ویژگی‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: این نهاد در پیوند دانشگاه و صنعت وهم‌افزایی بین سازمان‌ها به خوبی عمل کرده و منشاء فعالیت‌های مبارکی بوده است که هر کدام در پاسخ به یک نیاز واقعی شکل گرفته‌اند.

رئیس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد چابک و کارآمد در تحقق شعار سال ،  تصریح کرد: جهاددانشگاهی برای فعالیت در زمینه پتانسیل‌های استان و بالفعل کردن ظرفیت‌ها توانمندی‌ و پشتوانه‌ی علمی دارد که امیدواریم با هم‌افزایی بخش دولتی شاهد تحقق برنامه‌های این نهاد ارزشمند باشیم.

در ادامه «سید غلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد ایلام، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در پیوند بین دانشگاه و صنعت و پر کردن این خلاء گام‌های اساسی برداشته است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با صنعت ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل موفق به انجام پژوهش‌های کاربردی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف جهاددانشگاهی تبدیل مزیت‌های استانی به ثروت است، گفت: اولین زنجیره اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور در جهاددانشگاهی ایجاد شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام تصریح کرد: آنچه می‌تواند امروز مشکل مردم را حل کند استارتاپ و رویدادهای کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان است و در استانی مانند ایلام 17 شرکت دانش بنیان داریم که دلیل پایین بودن این تعداد این است که با مشکل زیرساخت‌ها مواجه هستیم.

حسینی گفت: درصد خروج نخبگان از استان ایلام، از بسیاری از استان های کشور بالاتر است و استانی که از نخبه خارج شود استان خودبخود به استانی کم برخوردارتر تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد زیست بوم فناوری گیاهان دارویی در ایلام ایجاد شده است که در استان منحصر به فرد است چون تمام زنجیره زیست بوم را فراهم کرده است و هم در مرکز علمی کاربردی دانشجوی این رشته را دارد و هم مهارت های آموزشی برای متقاضیان در نظر گرفته شده و علاوه بر این مرکز تخصصی گیاهان دارویی نیز ایجاد شده است.

وی از انجام بیش از 6 میلیون تولید قلمه و نشاء در جهاددانشگاهی ایلام خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌های مشاوره نیز در این زمینه در جهاددانشگاهی انجام می‌شود و در مرکز نوآوری و شکوفایی نیز فعالیت‌های استارتاپی شکل گرفته است .

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه مرکز نوآوری و شکوفایی در غرب کشور منحصر به فرد بوده  و دارای محیطی بانشاط و با امکانات ویژه است که با همکاری ورزش و جوانان استان ایجاد شده و در مجموع بیش از 40 رویداد در این مرکز برگزار شده و 24 تیم نیز در این مرکز مستقر است.

حسینی با بیان اینکه اولین مجتمع فناوری و تحقیقاتی گیاهان دارویی گرمسیری کشور با همت جهاددانشگاهی در ایلام راه‌اندازی شده است، گفت: مساحت این مجتمع 35 هکتار است که با هدف تکمیل زنجیره تولید ایجاد شده است.

 وی از برنامه جهاددانشگاهی ایلام برای راه‌اندازی اولین مرکز توسعه کسب و کارهای فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم این مرکز بتواند به زودی کلنگ زنی شود و در خدمت علاقمندان و فناوران قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام سازمان برنامه و بودجه ایجاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در جلسه با روحانیت استان گفت: نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

ابوطالب شفقت با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و روسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی فقیه در استان به ظرفیت‌ جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و گفت: پیشنهادات ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

استاندار لرستان تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما نا صحیح است .

وی افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است. من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم  و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

شفقت گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه ورزی، مقدمات  رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تامین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید پیشرفت را به عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود از آنجا که هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش و پرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم و تربیت را دریابیم زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیت مسئول در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است