Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:34:34 GMT

همکاری وزارت دفاع با جهاد کشاورزی برای فرآوری زعفران

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۲۸۳۹

همکاری وزارت دفاع با جهاد کشاورزی برای فرآوری زعفران

‍‍‍‍‍‍

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران برنامه ای برای واردات میوه از ونزوئلا ندارد گفت: برای فرآوری زعفران و برخی دیگر از محصولات کشاورزی همکاری مشترکی با وزارت دفاع داریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم امید گیلان پور معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه مهم ترین مشکل بخش کشاورزی کمبود ورود سرمایه است اظهار کرد: کشاورزی ریسک بالایی دارد و برای حمایت از این بخش لازم است که مورد حمایتهای دولت ها قرار گیرد تا با کاهش ریسک، سرمایه گذاران به این بخش ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: محصولات تولید و فرآوری شده ایرات از استاندارد های داخلی برخور دار هستند اما در مواردی که امکان صادرات محصولات آنها به دیگر کشور وجود ندارد به خاطر عدم رعایت استاندارد های آنها است و بر اساس انعقاد تفاهمنامه با دیگر کشور ها مشکلی برای صادرات وجود ندارد.

*برنامه ای برای واردات میوه از ونزوئلا نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با واردات میوه های انبه و آناناس از ونزوئلا اظهار داشت: همانطور که ما به این کشور محصولاتی صادر میکنیم آنها نیز این انتظار را دارند که بتوانند محصولات خود را به کشور ما صادر کنند اما ما برنامه ای برای واردات میوه از این کشور نداریم.

‌وی در ارتباط با سامانه بازارگاه نهاده های دامی گفت: این سامانه برای شرایطی ایجاد شده است که با محدودیت عرضه نهاده های دامی و طیور در کشور مواجه هستیم در غیر این صورت فرآیند هود بازار خود میتوانست به صورت هوشمند تری عمل کند.

وی تصریح کرد: برای توزیع نهاده های دامی محدود در کشور از سامانه بازرگانه کمک گرفته شده است و در شرایطی که با کمبود نهاده ها مواجه هستیم بازارگاه نمی تواند معجزه کند.

گیلان پور گفت: مشکلاتی در سامانه بازارگاه نهاده های دامی وحود داشت که با اصلاحات انجام شده از هفته آینده سامانه اصلاح شده بازارگاه مورد استفاده قرار میگیرد.

*همکاری با وزارت دفاع برای فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی

وی همچنین به همکاری با وزارت دفاع برای فرآوری زعفران اشاره کرد و گفت: برای فرآوری زعفران و برخی دیگر از محصولات کشاورزی همکاری مشترکی با وزارت دفاع داریم تا بتوانیم برمیزان صادرات فرآورده های کشاورزی بیفزائیم.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,83/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزئیات پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم از امروز/ سقف خرید هر کد ملی ۵میلیون تومان ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۵؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد ۳ هواشناسی ایران ۹۹/۶/۵|پیش بینی ۵ روز بارانی در برخی استان‌ها/ ماندگاری هوای خنک تهران تا یکشنبه ۴ نماد صندوق پالایشی یکم در بورس تهران درج شد ۵ مصوبه برق مجانی کم مصرف‌ها ابلاغ شد/ سکونت‌گاه‌های خالی از سکنه و باغ ویلاها مشمول تخفیف نمی‌شوند ۶ جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد ۷ اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۶/۰۵ ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۵ مهمترین اخبار اقتصادی روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ مصوبه برق مجانی کم مصرف‌ها ابلاغ شد/ سکونت‌گاه‌های خالی از سکنه و باغ ویلاها مشمول تخفیف نمی‌شوند مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد/ پیگیری پروسه حقوقی اعتراض ایران به آمریکا برای اولین بار در آیمو ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای برای جلوگیری از سفر نداشته است/ افزایش ۱۲ درصد تردد خودروها در جاده چالوس مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است خطیب‌زاده: موضع رئیس شورای امنیت در مخالفت با آمریکا تبعات حقوقی بسیاری دارد مصاحبه| افقهی: صهیونیست‌ها درحال محک زدن حزب‌الله هستند/ ۳ روایت درباره تنش‌ها در مرز لبنان گفتگو با سازنده "رویای آجری"| در تفکر سرمایه‌سالار از غرب هم جلو زدیم/ راه تحقق عدالت اجتماعی مالیات بر ثروت است رهبر انقلاب در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای فرآوری زعفران نهاده های دامی وزارت دفاع جهاد کشاورزی واردات میوه ترین اخبار نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، علاوه‌بر بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی IRAN EXPO ۲۰۲۴، گفت: مشارکت بین مراکز تحقیقاتی این نهاد و بخش خصوصی نمونه‌ای از تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است.

مسلمی نائینی بیان کرد: این محصولات بعضا در دنیا به عنوان محصولاتی محسوب می‌شوند که برای اولین بار تولید شده و نیازمند این هستند تا در جایی عرضه شوند.

وی افزود: یکی از روش‌های عرضه محصولات تولیدی در بازار برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها است که نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی IRAN EXPO ۲۰۲۴ تاکنون موفق بوده و مهمانان خارجی بسیاری دعوت شده‌اند و از محصولات تولیدکنندگان ایرانی بازدید می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد از ابتدای تشکیل به عنوان نهادی پیشران در حوزه علم و فناوری مطرح شده است، اضافه کرد: محققان و متخصصان جهاددانشگاهی محصولات دانش بنیان متعددی تولید کرده‌اند که در غرفه این نهاد در این نمایشگاه عرضه شده است.

مسلمی نائینی به نام گذاری سال جاری با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و عنوان کرد: یکی از نمونه‌های واقعی تحقق این شعار مشارکت بین مراکز تحقیقاتی مانند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و شرکت خصوصی بوده که تبدیل به شرکت وینافارما شده و نمونه واقعی از شعار جهش تولید با مشارکت مردم را تداعی می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: ان‌شاءالله تولیدات علمی و دانش فنی که در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ایجاد شده، تا مرز تولید پیش رفته و به مرحله تولید انبوه محصول برسند.

ارائه ۱۵ طرح حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سیدضیاء نصرتی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی نیز در حاشیه بازدید رئیس جهاددانشگاهی از این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه اکسپو بزرگترین فرصت صادراتی برای کشور ما و سایر کشور‌هایی است که این نمایشگاه در آنجا برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با طرح‌های منتخب خود در این نمایشگاه شرکت کرد که بر این اساس ۱۵ طرح از واحد‌های مختلفی که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی یادآور شد: پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، پژوهشگاه‌های ابن سینا و رویان و سایر همکارانی که در این حوزه زحمت می‌کشند طرح‌های خود را در این غرفه ارائه کرده‌اند.

نصرتی با تأکید بر اینکه خوشبختانه غرفه جهاددانشگاهی بنا به طبیعت و ذات کار‌های پژوهشی این نهاد که کاربردی و محصول محور است بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفت، افزود: به عنوان مثال طرح تولید جنین گوساله‌های ممتاز که توسط پژوهشگاه ابن سینا ارائه شده بسیار مورد استقبال هیئت‌های خارجی بازدید کننده در این نمایشگاه قرار گرفت و پیشرفت‌های خوبی در بحث عقد قرارداد با  شرکت‌های خارجی داشتیم.

وی یادآور شد: علاوه بر بازدید هیئت خارجی از غرفه جهاددانشگاهی، قرار بعدی‌مان با آنها این شد که از مجموعه‌های جهاددانشگاهی بازدید کنند و از نزدیک با ظرفیت‌های مختلف حوزه کشاورزی و منابع طبیعی این نهاد آشنا شوند تا بتوانیم وارد مرحله عقد قرارداد و همکاری بین المللی در طرح‌های منتخبمان بشویم.

همچنین در بازدید رئیس جهاددانشگاهی از غرفه شرکت وینافارما، در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» قرارداد انتقال دانش فنی چهار داروی ترک اعتیاد، کمک به کاهش و درمان آلزایمر، درمان کبد چرب و داروی لاغری و چربی‌سوز از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به این شرکت خصوصی که سهامدار آن صندوق پژوهش فناوری البرز و جهاددانشگاهی هستند، به امضاء رسید.

 توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی در حوزه بین الملل با ارائه محصولات فناورانه و دانش بنیان صادراتی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی از مهمترین مولفه‌های حضوراین نهاد علمی در نمایشگاه IRAN EXPO ۲۰۲۴ است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این نمایشگاه از ۸ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۲ این ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود