Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بیانیه رئیس شورای امنیت مبنی بر اینکه درخواست آمریکا باطل و بی اثر است، تبعات حقوقی بسیاری به دنبال دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام رئیس شورای امنیت سازمان ملل در رد درخواست آمریکا مبنی بر بازگردان تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، گفت: شب گذشته آمریکا بار دیگر شکست تاریخی دیگری را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خواست آمریکا در ۲۴ مرداد ماه برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران با مخالفت اعضای شورای امنیت مواجه شد، همچنین در ۳۰ مرداد ماه نیز بار دیگر تلاش این کشور برای توزیع اعلامیه علیه ایران با مخالفت اعضای این شورا روبرو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: شاید برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت باشد که در کمتر از ۱۰ روز یکی از اعضای دائم این شورا با یک «نه بزرگ» روبرو شده است.

خطیب زاده ادامه داد: برای اولین بار رئیس شورای امنیت رسماً اعلام کرد که آمریکا اساساً اهلیتی برای توزیع چنین اعلامیه‌ای بین اعضا ندارد؛ بیانیه رئیس شورای امنیت مبنی بر اینکه درخواست آمریکا باطل و بی اثر است، تبعات حقوقی بسیاری به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا از اتفاق شب گذشته بسیار ناراحت و عصبانی است به حدی که سفیر این کشور در سازمان ملل به متحدین اروپایی خود نیز حمله کرده و آن‌ها را شرکای ایران نامیده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: آنچه که شب گذشته رخ داد، هشتمین یا نهمین شکست آمریکا طی چند ماه اخیر است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: امیدواریم در ادامه مسیر، شرکای ما در برجام و همچنین تمامی اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت نشان دهند که اجازه نخواهند داد تا آمریکا با ترساندن و ارعاب، از شورای امنیت سازمان ملل استفاده ابزاری و قوانین بین المللی را نقض کند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای امنیت سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده رئیس شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد

نشست مشترک خبری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست خبری اظهارداشت: از حضور آقای گروسی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تشکر می‌کنم گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی را داشتیم.

وی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند، ولی آقای گروسی و بنده اعتقاد داریم که بیانیه مشترک مبنای خوبی بین ما است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این سفر و گفت‌وگوهایی که داشتیم این خط مبنا را به عنوان نقشه راه خود مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم و این ملاحظه را هم داشتیم که به دلیل برخی موضوعات حرکات و روند تعاملات دو طرف کُند شده است ولی امروز با مروری که بر بیانیه مشترک داشتیم این امیدواری ایجاد شد که این خط مبنا را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: بخس اول صحبت‌های ما موارد گذشته‌ای که در قالب برجام تحت عنوان پی ام دی بسته شده بود و آغشته با موضوعات سیاسی و پیرامونی هست و همواره با الزامات خودش مورد پیگیری قرار می‌گیرد و نباید به دیگر بخش‌ها تسری پیدا کند. در بخش اول موضوع مهم بحث دو مکان باقیمانده است و خوشبختانه این دو مکان بسته شده و ناترازی مواد نیز بسته شده است و دو مکان از چهار مکان باقیمانده است.

اسلامی عنوان کرد: بخش دوم مرتبط با وضعیت موجود است که در چارچوب پادمان و آن پی تی و ملاحظاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، برای کاستی‌ها و انتظاراتی که وجود دارد اقداماتی متقابل و هماهنگ را انجام بدهیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: بخش سوم گام‌های آینده و انتظارات متقابل و نقشی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد است که می‌تواند برای برداشتن موانعی که عمدتاً سیاسی است تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: توافق کردیم برای تهیه پیش نویس این سه بخش معاونین دو طرف بر روی زمانبدی‌ها و آیتم‌های این سه بخش گفت‌وگو داشته باشند؛ این آغاز یک فرایند است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 751423

دیگر خبرها

  • نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند