Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به دست رد نخست وزیر سودان به سینه وزیر امور خارجه امریکا، معیار واشنگتن برای قرار دادن نام کشورها در فهرست حامیان ترویسم را به سخره گرفت.
به گزارش خرداد، ظریف در صفحه توئیتر خود با الصاق خبر خبرگزاری رویترز درخصوص سفر اخیر پمپئو به سوادن، با این تیتر که «نخست وزیر سوادن می گوید اجازه و اختیار عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد»،  به طعنه نوشت: از پمپئو متشکریم! حالا دیگر ما معیارهای قرار گرفتن نام کشورها در فهرست سیاست حامیان تروریسم یا معیارهای خارج شدن نام آنها از این فهرست را شناختیم: «روابط با اسرائیل» که تهدید هسته ای شماره یک جهان، ناقض حقوق بشر و اشغالگری غیرقانونی است و ماهیتی تروریستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف در ادامه نوشت: جهان چگونه می تواند هنوز هم سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد؟
پمپئو با هدف اصلی متقاعد کرده دولت انتقالی سودان باری عادی سازی روابط با اسرائیل ، روز گذشته به خارطوم سفر کرد.
روز گذشته یک کارشناس حوزه آفریقا به شبکه خبری فرانس 24 در پاسخ به این سوال که "آمریکا چه اهرمی برای متقاعد کردن سودان به ایجاد روابط عمیق با اسرائیل دارد؟" گفت: «نام سودان در لیست آمریکایی حامیان تروریسم قرار دارد. بنا بر این سودان خواستار حمایت حمایت آمریکا برای خارج شدن نامش از این لیست سیاه است زیرا در این صورت می تواند از کمک های مالی بین المللی برخوردار شود.»
اما گویا پمپئو در سودان به دربهای بسته خورده است. عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان به پمپئو گفته است که دولت انتقالی او  اجازه و اختیار عادی سازی روابط کشور با اسرائیل را ندارد و آمریکا نباید این موضوع را به بحث خروج سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم گره بزند.
حمدوک گفته است که هرگونه تصمیم درخصوص روابط با اسرائیل باید بعد از اعلام نظر همه احزاب و گروه های تشکیل دهنده دولت انتقالی اتخاذ شود.
روز گذشته و همزمان با سفر وزیر امور خارجه آمریکا به سودان، مردم این کشور آفریقایی در اعتراض به این سفر و اهداف آن از جمله اعمال فشار بر سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل تظاهرات کردند.
این کارشناس همچنین درباره هدف پمپئو از تلاش برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و سودان گفت: زمانی که عمرالبشیر در سودان در راس قدرت بود، ایران روابطی محکمی با سودان داشت. و برخی ها معتقدند که هنوز نفوذ عمیق ایران بر سودان وجود دارد.  حالا آمریکا با قراردادن سودان در کانون توجه خود، امیدوار است تا مانع ادامه روابط عمیق ایران با سودان در دوره دولت انتقالی خارطوم شود. برچسب ها: ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف روابط با اسرائیل عادی سازی روابط دولت انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم

اعتراضات دانشجویان و استادان دانشگاه به جنگ غزه در بیش از ۵۰ ایالت آمریکا در حال پیگیری است. این اولین تظاهرات ضدجنگ برای نسل جدید در آمریکاست که پس از جنگ و لشگرکشی این کشور به عراق متولد شده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ترور برای بقا
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان