Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا مسئولان استان زنجان از مردم خواستند حداقل از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند، خواسته‌ای که هیچوقت عملی نشد و شهروندان زنجانی یا مهمان بودند و یا میزبان، تفرج‌گاه‌های اطراف شهر زنجان که در طول بهار و ماه‌های تیر و مرداد محل حضور مسافرانی از داخل و خارج استان بود و مسافران زیادی در سطح شهر زنجان مشاهده می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص در تیرماه با آغاز فصل تابستان و نیز در تعطیلات عید فطر نقاط مختلف استان زنجان به خصوص شهر زنجان شاهد حضور گسترده مسافران بود که ارمغان این سفرها در دوران کرونا، بالا رفتن فاجعه‌بار بیماران کرونایی بود، بیمارانی که با وجود همه توصیه‌ها بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سفرهای تابستانی خود پرداختند و چرخه شیوع بیماری را شتاب دادند.

پیوندهایی که زندگی‌ها را از هم گسست

از عروسی‌هایی که با وجود ممانعت برگزاری مراسم در تالارها، پنهانی در باغ‌ها و دامپروری‌ها برگزار شد و مدعوین بالای ۸۰۰ نفر که در بزم کرونایی پایکوبی می‌کردند تا مجالس ترحیمی که جمعیت فراوان را در مسیر نابودی سوق می‌داد، همه و همه باعث شدند زنجان تیرماه در زمینه شیوع بیماری کرونا در اوج باشد.

این روزها با فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و تعطیلات تاسوعا و عاشورا بار دیگر نگرانی‌ها از روند افزایش سفرها افزایش یافته است و مسئولان بار دیگر نسبت به لزوم انجام نشدن سفرها با توجه به شرایط کرونایی تاکید دارد.

نگرانی شدیدی از انجام سفرها در تعطیلات پیش رو داریم و نگران این هستیم شاهد پیک مجدد بیماری کرونا در استان باشیم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان می‌گوید: نگرانی شدیدی از انجام سفرها در تعطیلات پیش رو داریم و نگران این هستیم شاهد پیک مجدد بیماری کرونا در استان باشیم.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود، ادامه می‌دهد: متأسفانه بسیاری از شهروندان با وجود همه هشدارهای داده شده به هیچ وجه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و با انجام سفرها عامل انتقال بیماری از یک منطقه جغرافیایی به منطقه دیگر می‌شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی رشد حجم مسافرت‌ها طی روزهای آینده نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا هشدار داده و تاکید می‌کند: در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

مسافرت‌ها در رشد تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان مؤثر است

قزلباش با بیان اینکه مسافرت‌ها در زمینه روند رشد تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان مؤثر است و این امر را در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در تیرماه با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و به خصوص تعطیلات عید فطر شاهد بودیم، ادامه می‌دهد: برخی افراد با سفر به این مناطق بدون اطلاع از بیماری خود می‌توانند انتقال‌دهنده آن به دیگران باشند و یا آلوده شده و ویروس را به میان خانواده و شهر خود منتقل کنند.

۸۵ درصد از بیماران کرونایی در زنجان بدون علامت هستند، انجام سفرها حتی با وجود همه دستورالعمل‌های بهداشتی خطر انتقال و شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه در استان ۸۵ درصد از بیماران کرونایی بدون علامت هستند، می‌گوید: انجام سفرها حتی با وجود همه دستورالعمل‌های بهداشتی، خطر انتقال و شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد و شهروندان نباید با انجام سفر به تداوم بیماری کمک کنند.

محمدرضا صائینی با تاکید بر اینکه اگر سفر در استان انجام شود شاهد فاجعه بزرگی طی چند هفته آینده خواهیم بود، ادامه می‌دهد: چند روز تعطیلی طی روزهای آینده پیش رو داریم و از مردم استان درخواست داریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا زنجیره این بیماری هر چه زودتر قطع شود.

صائینی با بیان اینکه پیک بیماری کرونا در استان زنجان در تابستان اتفاق افتاده است، می‌گوید: مردم بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تعطیلات عید فطر و بعد از آن اقدام به سفر کردند و باعث افزایش فاجعه‌بار بیماران کرونایی در استان شدند.

در این میان، استان زنجان بارها اعلام کرده که مردم در تعطیلات تابستانی به خصوص چند روز تعطیلات پیش روی ماه محرم از انجام سفرهای حتی داخل استانی خودداری کنند ولی با این وجود برخی از شهروندان زنجانی با بی توجهی به این ممنوعیت‌ها، اقدام به سفر کرده و روند چرخه شیوع کرونا را سرعت می‌بخشند.

کارشناسان بهداشتی تأکید دارند، در این روزها، حتی برای عزاداری در شهر و زادگاه هم نباید به سفر رفت و عزاداری‌ها در محل اقامت انجام شود.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان با یادآوری اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی همواره در دهه اول محرم میزبان خیل عظیمی از مهمانان از داخل و خارج از کشور بوده است، می‌گوید: شرایطی که همه کشور و به تبع آن استان زنجان با آن دست به گریبان است، باعث شده تا از پذیرش مهمان در ماه محرم امسال معذور باشیم.

بی‌شک رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام نشدن مسافرت‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان خواهد داشت که تحقق این امر، لزوم توجه و دلسوزی مردم هم برای خود و هم برای کادر درمانی را می‌طلبد.

کد خبر 5009114

منبع: مهر

کلیدواژه: سفرهای تابستانی شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی افزایش تعداد مبتلایان دستورالعمل های بهداشتی بیماری کرونا در استان کرونا در استان زنجان شیوع بیماری کرونا بیماران کرونایی انجام سفرها وجود همه مسافرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان