Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:40:10 GMT

جهش تولید با حرکت در جهت مهارت آموزی محقق می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۳۱۷۴

جهش تولید با حرکت در جهت مهارت آموزی محقق می شود

سردار کریمی گفت: جهش تولید تولید با حرکت در جهت مهارت آموزی محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «محسن کریمی» امرز (5 شهریور) با حضور در در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سردار سلیمانی اراک ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند از توانمندی های مهارتی این مرکزی بازدید کرد.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه مهارت آموزی بستر ساز جهش تولید در کشور است، افزود: یکی از کارهای زیرساختی در راستای تحقق شعار سال با مهارت آموزی میسر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی را یکی از گام هایی مهم در راستای  تحقق جهش تولید در کشور دانست و بیان کرد: زمانی که علم با تجربه و تلاش همراه می شود  قطعا این عمل عبادتی مقدس محسوب می گردد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در مراکز آموزشی  فنی و حرفه ای وجود دارد که  با تعامل، هم افزایی و همکاری های آموزشی دو جانبه در حوزه های مختلف میتوان به موفقیت های چشم گیری دست یافت.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: تصمیم گیران در سطوح عالی می توانند با تغییر رویکرد سرمایه گذاری در صنایع بزرگ به صنایع کوچک و زودبازده، عده بیشتری از جوانان را شاغل نموده و نیازهای کشور را نیز رفع نمایند.

 

سردار کریمی خاطر نشان کرد: صنایع استان نیز می توانند با نیازسنجی آموزشی و تعامل با مراکز آموزش فنی و حرفه ای کمبودهای مهارتی خود را مرتفع کرده و عملکرد بهتری را رقم بزنند .

 

در ادامه این نشست «منصور جلیلوند» نیز در سخنانی به تشریح فعالیت ها و عملکرد آموزشی اداره کل طی ادوار گذشته پرداخت و گفت: ارتباط و همکاری نزدیک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح استان به خصوص قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اثرات و نتایج مطلوبی داشته است.

 

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: در قالب این قرارگاه مشمولان توانسته اند طی مدت سربازی خود مهارت های فنی را نیز کسب کنند.

 

دبیر شورای مهارت استان اضافه کرد: در صورت نیاز امکان همکاری بیشتر با بسیج سازندگی جهت آموزش کارجویان وجود داشته و تمامی مراکز  این اداره کل در راستای خدمت به اقشار مختلف آماده خدمت هستند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی آموزش فنی و حرفه ای اراک فنی و حرفه ای مهارت آموزی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی نعیمی صبح دوشنبه در اولین دوره آموزشی تکمیلی برای دانش‌آموزخبرنگاران اردبیلی اظهار کرد: اولین دوره آموزشی متمرکز و تکمیلی دانش‌آموزخبرنگاران پانا امروز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره توسعه و گسترش سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری و در راستای اهداف سازمان دانش‌آموزی در راستای نقش‌آفرینی اثربخش در قالب بسته تحولی «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» و «هر مدرسه یک خبرنگار» است.

مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این دوره آموزشی با حضور ۱۶۵ دانش‌آموز علاقمند به حرفه خبرنگاری که از بین ۸۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در دوره مقدماتی، حد نصاب نمره را کسب کرده بودند در محل کانون فرهنگی - تربیتی شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

نعیمی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، موضوعات خبرنویسی، گزارش‌ خبری، عکاسی، فیلمبرداری خبری و تدوین توسط مدرسان استانی تدریس شد.

وی ادامه داد: به تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی در صورت موفقیت در آزمون عملی، گواهینامه پایان دوره و کارت افتخاری خبرنگاری اعطا خواهد شد.

نعیمی بیان کرد: دانش‌آموزان آموزش‌دیده پس از پایان دوره به عنوان خبرنگار دانش‌آموز در محل تحصیل و سکونت خویش نسبت به تهیه گزارش و خبر اقدام خواهند کرد.

مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: بر اساس داده‌های آماری در سامانه نورینو تاکنون ۸۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان این استان برای عضویت در خبرگزاری پانا ثبت‌نام کرده‌اند.

در این برنامه با نواختن زنگ رسانه نمونه گزارش‌های ویدئویی تهیه شده توسط خبرنگاردانش آموزان پخش و از دانش‌آموزخبرنگاران فعال پانا تجلیل شد.

کد خبر 6097931

دیگر خبرها

  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان